یک تشکیلات تجاری باید بتواند کسبوکار و رویکرد خود را بهطور خلاصه و در یک عبارت مختصر بیان کند...
ایده
ارتباط سریع و موثر از منظر بسیاری سنگبنای تجارت مدرن است، با توجه به این موضوع طبیعی است که بسیاری از سازمانها یک روش خلاصهسازی و جمعبندی را در مورد جنبههای مهم فعالیت خود در یک شعار تبلیغاتی ساده، مختصر و به یادماندنی در پیش گرفتهاند. از جمله سازمانها و کسبوکارهایی که از این تاکتیک تبلیغاتی استفاده میکنند عبارتند از:
ویرجین: «هدایت و اداره کردن تشکیلات، تجارت کردن برای سرگرمی» این شعار تبلیغاتی چهره این شرکت را بهعنوان تشکیلاتی جسور، مطمئن و بیپروا در میان شرکتهای تجاری دیگر تقویت میکند.
بیام دبلیو: «برترین خودرو، بهترین تجربه رانندگی» این شعار موقعیت این شرکت را بهعنوان یکی از برجستهترین سازندگان خودروهای لوکس در دنیا برجسته میکند. این شرکت همواره در تلاش است تا جایگاه خود را بهعنوان یکی از بهترین گزینهها در بازار رقابتی خودرو جایی که شأن و منزلت شرکتها بسیار مهم و حیاتی است حفظ کند.
فدرال اکسپرس: «تحویل یکشبه بهصورت تضمینی» این شرکت با استفاده از این عبارت خدمات اصلی و پیشنهادش را بسیار مختصر و مفید بیان میکند. عبارت مذکور سرعت و قابل اعتماد بودن را به مشتریان و اهمیت تحویل به موقع مرسولات را به کارمندان یادآوری میکند.
استفاده از شعارهای تبلیغاتی مختصر و کوتاه تنها برای جلبنظر مشتریان نیست، بلکه برای برقراری ارتباط با کارمندان نیز کاربرد دارد. درحالیکه نمونههای ذکرشده در بالا تماما به شرکتهای تجاری اختصاص داشت، این استراتژی میتواند در تمام سطوح در یک تشکیلات نظیر تیمها و ادارات مختلف و طرحهای استراتژیک مورد استفاده قرار گیرد. این روش سبب میشود که روحیه کار گروهی تقویتشده و کارکنان به این ترتیب میتوانند برای رسیدن به یک هدف مشترک با یکدیگر همکاری کنند. همچنین این موضوع میتواند به بهبود و روشن شدن کارزار و وضعیت فروش شرکت در مقیاس وسیع نیز کمک شایانی کرده و موجبات درک بهتر آن را فراهم آورد. شعارهای تبلیغاتی ساده و کوتاه همچنین میتواند برای فروشندگان نیز مفید فایده بوده و به آنها در جهت معرفی ویژگیهای خاص محصولات کمک کند. استفاده از پیامهای تبلیغاتی مشتری محور تصویر موجب جاافتادن نشان تجاری شما در بین مشتریان و جلب شدن توجه آنان شده و کیفیت خدمات شما را گوشزد میکند. بهتر است شما هم برای کسبوکار یا شغلتان از این روش استفاده کنید.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
بررسی کنید که کدام ویژگی از محصولات یا کدام بخش از استراتژی شرکت شما بهتر است که در شعاری که انتخاب میکنید مورد تاکید قرار بگیرد.
از شعارتان در تبلیغات شرکت تا حد ممکن استفاده کنید، بهتر است که این پیام تبلیغاتی شما بهعنوان سمبل خدمات و ارزشهای تشکیلات شما شناخته شود.
در طراحی شعار تبلیغاتیتان از دیگر رقبای خود متمایز و متفاوت عمل کنید. ارزشهای شرکت و محصولاتتان را برای مشتریان بازگو کنید، در این راه میتوانید از نقطه نظرات آنها استفاده کنید. آیا آنان را از تمام جنبهها و مزایای خدمات و محصولاتی که ارائه میکنید آگاه کردهاید؟ بررسی کنید که چه نکات خاص و ویژهای در مورد تشکیلات تجاری شما وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید از یک استراتژی قدرتمند برای طراحی شعار تبلیغاتیتان در مقایسه با رقبا با برخوردار باشید.
اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما اهداف و ارزشها را کاملا درک کرده و نسبت به آن متعهد باشند.