پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نمایشگاه آیفا (IFA) برلین با کلکسیونی از تازه های دنیای فناوری امروز به کار خود پایان می دهد. اگر کتاب بازها به نمایشگاه کتاب فرانکفورت و علاقه مندان به گل و گیاه به نمایشگاه سالانه آمستردام افتخار می کنند، اهالی دنیای فناوری نیز به نمایشگاه آیفا می نازند. این نمایشگاه معتبر و باشکوه هر سال در برلین برگزار می شود.

امسال نیز نمایشگاه آیفا بین روزهای دوم تا هفتم سپتامبر برگزار شد و امروز در حالی به کار خود پایان می دهد که میزبان جمع کثیری از ستاره های شناخته شده جهان تکنولوژی و برخی شرکت های جویای نام بود. حضور بیش از 1600 غرفه دار، بالغ بر24هزار بازدیدکننده و بیش از 4.67بیلیون دلار خریدهای آنلاین ارقامی است که به عنوان رکوردهای رسمی سال گذشته این نمایشگاه در وب سایت رسمی آیفا به ثبت رسیده است.

تاریخچه این نمایشگاه آلمانی به سال ها پیش بازمی گردد. بین دهه های 20 و 30 میلادی و به طور دقیق تر سال های1924 تا 1939 نمایشگاه تولیدات صنعتی و رادیویی برلین، به طور سالانه در این کشور برگزار می شد. این نمایشگاه با وقفه ای کوتاه به طور مجدد از دهه 50 میلادی تا سال 2005 به شکل دو سالانه برگزار می شد و پس از آن به شکل منظم سالانه اجرا شد.

با این پیشینه پربار می توان نمایشگاه آیفا را جزو قدیمی ترین نمایشگاه های دنیای تکنولوژی طبقه بندی کرد. نکته جالب درخصوص این نمایشگاه حضور بزرگانی چون انیشتین در دوره های نخستین برگزاری آن است.

رونمایی از نوعی سیستم تلویزیونی در سال 1931، توسط مانفرد آردن فیزیکدان آلمانی، رونمایی از یک سیستم مخابراتی رادیویی پیشرفته در سال 1935 توسط جوزف گوبلز و نمونه های درخشان دیگر نشان می دهند این نمایشگاه از نخستین روزهای شروع به کار خود موفقیتی قابل توجه داشته است. یکی از بزرگ ترین افتخارات این نمایشگاه در سال های دور ارائه نخستین نسخه از ضبط های کاست شرکت چند ملیتی هلندی فیلیپس در سال 1963 است.

به مناسبت روز پایانی این نمایشگاه نگاهی داریم به برخی محصولات برتر معرفی شده در آیفا 2016:

Lenovo yoga book

برای سال های متمادی یکی از رویاهای تماشاچیان فیلم های علمی و تخیلی دیدن دستگاهی لمسی و عظیم بود که با کمک صفحه کلید لمسی آن بتوان به شکل راحت تری تایپ کرد. Lenovo yoga book   محصولی است که تنها به تایپ لمسی محدود نمی شود، بلکه امکان تایپ با کمک قلم را نیز فراهم کرده است.

این محصول با دو سیستم ویندوز و اندروید قابل استفاده است و با توجه به ابعاد مناسبی که دارد برای بسیاری از کاربران جذابیت دارد. وزن یوگا بوک حدود 700 گرم و ضخامت آن 9.6میلی متر است. صفحه نمایش yoga book کیفیتی معادل 1920x1200. پیکسل دارد. این محصول با دو قیمت 550 دلار برای ویندوز 10 و قیمت 500 دلار برای اندروید ارائه می شود.

Botscan

بین تکنولوژی های ارائه شده در نمایشگاه آیفا، تعدادی از آنها کارکردهایی خلاقانه و متفاوت تر از سایرین دارند. اسکنر سه بعدی botscan از جمله همین محصولات است که با وجود آنکه چندان شناخته شده و مشهور نیست، اما کیفیت و وضوحی بسیار بالا دارد. استفاده از این اسکنر برای صنایع و خدمات بزرگی که نیاز به مدل سازی و ساخت پروتز دارند کاملا مناسب است.

برای به کارگیری مدل های سه بعدی این دستگاه در ابعاد بزرگ تر می توان با قرار دادن اشیای موردنظر در اتاقک ویژه ای که به تکنیک فتوگرامتری مجهز است و با استفاده از دوربین های DSLR به عکاسی پرداخت و عکس هایی ویژه خلق کرد. این دستگاه برای افرادی که در مشاغل مرتبط با معماری فعالیت می کنند نیز مناسب است.

Nemato smart valve

شیر هوشمند nemato، با قابلیت اتصال مستقیم به انواع رادیاتورها و سیستم های حرارتی و سرمایشی، نه تنها به کنترل هوشمند دمای آب می پردازد بلکه با ارسال پیام به تلفن همراه کاربر وضعیت سرمایشی و گرمایشی را به آنان اطلاع می دهد.

این سیستم جایگزینی مناسب برای سیستم های قدیمی است و نوعی سخت افزار محسوب می شود. این دستگاه به راحتی نصب می شود و کاربران می توانند در صورت تمایل nemato را بر انواع سیستم های متفاوت با یکدیگر نصب کنند.

ZTE Axon 7 mini

رونمایی از اکسون 7 در اوایل سال جاری باعث شد بسیاری از کاربران این کمپانی در انتظار نسخه های جدیدتری از اکسون باشند. اکنون اکسون مینی هشت هسته ای به انتظارات کاربران پایان داده و با مشخصاتی جدید وارد بازار رقابتی شده است. صفحه نمایش 5.2 اینچی، رزولوشن 1080p، حافظه 3GB، با دو بلندگو، قابلیت هایی جدید به کاربران ارئه کرده است.

Philips 90 1F 4K O LED TV

مدتی است شرکت فیلیپس برای رقابت با برندهای نام آشنایی همچون ال جی دست به تولید محصولاتی جدید می زند. یکی از جدیدترین محصولات این شرکت، تلویزیون اندروید 55 اینچی است که با رزولوشن
4K ULTRA HD، طراحی شده توسط پردازنده چهار هسته ای، کیفیت صدای دالبی و کیفیت تفکیک رنگ بسیار بالا، رقابتی جدی با محصولات شرکت هایی مانند ال جی برقرار کرده است.

SAMSUNG GER S3 FONTIER

سامسونگ با همکاری شرکت ساعت سازی WRISTWEER ساعتی طراحی کرده که نسبت به مدل های پیشین امکاناتی فوق العاده دارد. چرخش صفحه، باتری قوی تر، گزینه خروج صفحه ساعت از حالت نمایشگر پیغام ها و تماس ها و نمایشگر ساعت با نور LED از جمله قابلیت هایی است که پیش از این در مدل های قبلی این ساعت وجود نداشت.

Yuneec Breeze

در نمایشگاه امسال نمونه های پرشماری از هواپیماهای بدون سرنشین رونمایی شد. دراین میان yuneec breeze یک ویژگی منحصربه فرد دارد. این نخستین پهپادی است که به دوربین 4K مجهز است. افزون بر اینها مجموعه ای از حالات پرواز شامل، پرواز برای دریافت عکس سلفی، دنبال کننده سوژه های متحرک، فیلمبرداری با کادربندی های حرفه ای و مبتدی و... را داراست.

Moto z play

Moto z play ، نام محصولی است که موتورولا اخیرا در نمایشگاه آیفا ارائه کرده است. این گوشی ارزان ترین و به روز ترین نسخه از سری گوشی های هوشمند و جدید شرکت موتورولاست که با لوازم جانبی کامل و کیفیت بالای zoom camera mood برای کاربرانی که به عکاسی علاقه مند هستند، بسیار ایده آل است. فروش این محصول در ایالات متحده و اروپا از هشتم سپتامبر، با قیمت 449 دلار آغاز خواهد شد.

Qualcomm watch

شرکت کوالکام که با فعالیت های اخیر خود در حوزه ساخت هدست های واقعیت مجازی شهرتی قابل توجه کسب کرده است، از ساعتی جدید رونمایی کرده که به تراشه 821 SNAPDRAGON مجهز است. این ساعت نسبت به نمونه های پیشین و مشابه، سرعت بالاتری در اتصال به انواع تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید دارد. شرکت کوالکام وعده داده طی دو سال آینده قابلیت های ساعت های خود را افزایش دهد.

TOM TOM

ردیاب تناسب اندام تام تام، یکی از جدیدترین محصولات پوشیدنی تکنولوژیک است که در نمایشگاه آیفا رونمایی شد. این ردیاب چندکاره، با قابلیت ردیابی روند کاهش وزن، GPS، بلوتوث، بررسی روند چربی سوزی و. . . برای افرادی که علاقه مند به کاهش وزن سریع هستند، بسیار مناسب است. شرکت سازنده این محصول پیشنهاد می کند از این دستنبد با دوچرخه هوشمند ثابت تام تام به طور توامان استفاده شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0VnIwrth
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه