دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رفتار متناقض حقوقی‌‌ها در بازار سهام و در مواجهه با خریداران اغلب حقیقی بازار منجر به واکنش‌های مختلف از سوی کارشناسان شده است. بورس تهران با کاهش نسبت قیمت بر درآمد پنج مرتبه‌ای، جذابیت دو‌چندانی را برای سرمایه‌گذاران پدید آورده و این در حالی است که دریافت سیگنال‌های مثبت از روند مذاکرات هسته‌ای به افزایش امیدواری‌ها در بازار سهام انجامیده است.

فرصت خرید است

کیوان شیخی، رییس اداره نظارت بر آمار و اطلاعات شرکت بورس اوراق بهادار با مثبت خواندن شرایط بازار سهام از آن به‌عنوان فرصت خرید یاد کرد و افزود: برای اطمینان از ادامه روند مثبت بازار سهام در روزهای آینده نیاز به معاملات پرحجم و عبور آن از حجم مبنای سهام در گروه‌های معاملاتی است. در عین حال حقوقی‌های بازار نیز در تکاپو هستند تا به اندازه حجم مبنا بتوانند از بازار حمایت کنند.

آغاز رشد ملایم صعودی از نگاه یک چارتیست

کامیار فراهانی، تحلیلگر بازار سهام در بررسی شرایط فعلی بازار سهام عنوان کرد: بازار در حال حاضر با سه مشکل اساسی روبه‌رو است. انتظار روانی همه حوزه‌های اقتصادی برای حصول نتیجه مذاکرات هسته‌ای، بلعیدن نقدینگی از سوی بانک‌ها با نرخ سود بدون ریسک بالا و رکود حاکم بر اقتصاد از این جمله است. علاوه بر این حقوقی‌ها نیز به دلیل کمبود نقدینگی یا مواردی همچون معوقات بالا به مستمری‌بگیران مجبور به فروش سهام نقد‌شونده به محض شناسایی سود در بازار هستند. هم‌اکنون در بازار سهام به دلیل کاهش تعداد خریدار و فروشنده، حجم معاملات بسیار پایین آمده، اما با این حال به‌نظر می‌رسد از تیرماه و مرداد‌ماه امسال بازار با شیب ملایم در مدار صعودی قرار گیرد. روند ملایم صعودی در این پیش‌بینی ممکن است با تعریف رایج فعالان بازار سهام مبنی بر رشد قیمت‌ها متفاوت باشد، اما از نظر ادبیات مالی صعودی است، به این معنی که قیمت سهمی از 88 تومان به 89 تومان افزایش می‌یابد.

واقعیت پنهان رفتار حقوقی‌ها از زبان یک سهامدار

امیرحسین اسماعیل‌پور، معامله‌گر و کارشناس بازار سهام، اما با انتقاد از عملکرد حقوقی‌ها گفته است: با تاسف حقوقی‌ها به محض آنکه بازار می‌خواهد جان دوباره‌ای پیدا کند با عرضه‌های بی‌محابا نفس آن را می‌گیرند. این کارشناس بازار سهام با اشاره به رفتار غیر‌منطقی حقوقی‌ها در بازار سهام عنوان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به رفتارهای موجود قصد پنهانی برای واگذاری‌های کور حقوقی‌ها در بازار وجود دارد، چرا‌که اغلب عرضه‌ها در پنج دقیقه پایانی فعالیت بازار سهام و تبدیل صف‌های خرید به صف فروش شکل می‌گیرد. در این میان پرسشی که در ذهن هر معامله‌گر و سرمایه‌گذاری به‌وجود می‌آید این‌ است که اگر حقوقی‌ها فروشنده هستند، چرا طی فعالیت بازار در روز معاملاتی این کار را نمی‌کنند؟

این فعال بازار سهام با بیان اینکه رفتار‌های این‌چنینی از سوی حقوقی‌ها شکی برای وجود دامپینگ در بازار را باقی نمی‌گذارد، عنوان کرد: این سیاست به‌نوعی گرفتن ماهی از آب گل‌آلود است. چرا‌که برخی حقوقی‌ها می‌خواهند با نوسان‌گیری و به حداقل رساندن دارایی‌های مالی دولت از طریق منابع آن چهره متولیان بازار سهام و خود دولت را در نزد مردم تخریب کنند و سپس با خرید سهام به ثمن بخس برای خود در دوران رونق مجدد به پرتفوی دولت واگذار کنند و سودی چشمگیر را به جیب بزنند. در حال حاضر هیچ عقل سالمی اجازه فروش دارایی به قیمتی ارزان را نمی‌دهد، اما حقوقی‌ها این کار را در بورس می‌کنند و چوب حراج به دارایی‌های شرکت‌های حقوقی زده‌اند.

منبع : فارس
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3SrNquoe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه