شرکت کدبانو، تولیدکننده محصولات دلپذیر، در سال 1328 فعالیت خود را آغاز کرد. در بدو تاسیس، فعالیت این شرکت تنها در زمینه تولید چند نوع کمپوت و مربا خلاصه میشد. با گسترش فعالیتها، شرکت موفق به تولید مربای بدون قند شد و تولیدات دیگری نیز از قبیل انواع سسهای سرد (مایونز و سسهای سالاد)، سسهای گرم (انواع کچاپ تند و معمولی) و انواع محصولات کنسروی غیرگوشتی (مایه ماکارونی، خوراک لوبیاچیتی و غیره) نیز به تولیدات این شرکت اضافه شد. شرکت کدبانو مجموعه متنوعی از محصولات غذایی را با برند دلپذیر، به بازار عرضه کرده که علاوه بر توزیع کالا در داخل کشور، تولیدات خود را به کشورهای اروپایی، آسیایی و آسیای میانه نیز صادر میکند.
ارزشهای شرکت کدبانو
کدبانو در نگارش مدل کسبوکار خود این ارزشها را موردنظر قرار داده است:
* پایبندی به قوانین و مقررات ملی و بینالمللی
* تعهد کارکنان به تولید محصولاتی باکیفیت و سالم
* اثرگذاری مثبت بر اقتصاد کشور
* برخورداری از دانش و فناوری روزآمد
* نوآوری و خلاقیت برای پاسخگویی به نیاز مشتری
* صداقت و صراحت در ارتباطات درونسازمانی و برونسازمانی
چشمانداز شرکت کدبانو
کدبانو همواره به اشکال مختلف ادعای پیشرو بودن در صنعت موادغذایی منطقه خاورمیانه، ارتقای کیفیت زندگی و سلامت جامعه از طریق تولید و عرضه محصولاتی سالم و با کیفیت را مطرح میکند.
ماموریت شرکت کدبانو
مدیران کدبانو این ماموریتها را برای خود برشمردهاند: تولید و فروش محصولاتی سالم و باکیفیت براساس نیاز واقعی جامعه ایرانی، مشارکت با معتبرترین شرکتهای فعال در صنایع غذایی جهان و استفاده از توانمندیهای آنها، استفاده از مدیران و کارکنان لایق و فناوریهای پیشرفته، در عین رعایت ارزشهای انسانی و اخلاقی، در جهت رشد و توسعه پایدار.
شخصیت برند: طبق مدل جنیفر آکر شخصیت برند دلپذیر روی شاخص صمیمیت قرار میگیرد. لحن آگهیها صمیمی و دوستانه است. سبک تبلیغات دلپذیر انیمیشن است که با توجه به گروه هدف خود، ارتباط بسیار خوبی با آن برقرار کرده است.
شعار تبلیغاتی: «تن سالم، دل خوش» گویای تاکید این برند بر بحث صمیمیت است، در عین حال به سالم بودن خود نیز اشاره داشته است.
کاراکتر برند: قلبی که تداعیکننده گوجهفرنگی است که متناسب با شعارش است. ادعای تبلیغاتی این شرکت برای جذب مشتریانش طی سالهای فعالیت شرکت «همیشه حق با مصرفکننده است» بوده است. به ادعای مدیران این مجموعه، ذائقه و خواست مصرفکننده همواره تعیینکننده مسیری است که شرکت کدبانو در پیشرو دارد.
لوگو و رنگ آن: اصولا شرکتها، لوگو را طوری طراحی نمیکنند که دقیقا همان فعالیتی را که انجام میدهند نشان دهد بلکه میتوانند در رنگآمیزی لوگو از رنگهایی استفاده کنند که با نوع فعالیت شرکت سنخیت داشته باشد. شرکت دلپذیر طرح سادهای را برای لوگوی خود انتخاب کرده اما رنگآمیزی آن درخور توجه است.
در این طرح از رنگهای قرمز و سبز استفاده شده است که میتواند نشان از استفاده از محصولات و میوههای طبیعی در تولیدات این شرکت باشد و نیز نام برند (دلپذیر) که با رنگ سفید نوشته شده علاوه بر جلب توجه، نشان از سلامت و مفید بودن این محصول دارد. طراحی متناسب با محصولات این شرکت مثل کنسرو ، سس مایونز، رب گوجه فرنگی و... انجام شده که روی قوطیهای این محصولات بهراحتی قابل خواندن باشد.