جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

خبر خرید شکر از سوی دولت برای تنظیم بازار با مخالفت گروهی از فعالان این بازار روبه رو شد. مخالفان معتقدند که شکر در کشور موجود است و نیاز به خرید از سوی دولت نبوده است. جمشید مغازه ای، دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات که یکی از مصرف کنندگان عمده شکر در کشور است، خبر کاهش عرضه این محصول را تایید و تاکید می کند که اعضای این صنف به خرید از دلالان تمایل ندارند. گفت وگوی کوتاه «فرصت امروز» را با مغازه ای بخوانید:

از دلالان شکر نمی خریم

صنف شما قاعدتا از نخستین اصنافی است که نسبت به کمبود شکر آسیب می بیند، در حال حاضر اعضای این صنف چگونه با این مشکل روبه رو شده اند؟

از اواخر فروردین ماه کمبود شکر در کشور احساس شد و در روزهای اخیر به دلیل کاهش عرضه شکر در کشور از یک سو و افزایش قیمت این محصول از سوی دیگر، شاهد اعتراض برخی مصرف کنندگان عمده این کالا بوده ایم و مشکلاتی در این زمینه ایجاد شده است.

در حال حاضر قیمت شکر چقدر است؟

قیمت مصوب بورس برای عرضه شکر 2هزار و 300تومان است. اما قیمت این کالا در بازار آزاد 3هزار و 200 تومان است که حدودا 900 تومان اختلاف قیمت برای هر کیلوگرم شکر میان این دو جایگاه عرضه وجود دارد.

بازار آزاد نیاز شما را تامین می کند یا شکر مورد نیازتان را از بورس کالا تهیه می کنید؟

بورس کالا منبع اصلی خرید شکرمورد نیاز اعضای صنف صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات کشور است و ما به هیچ عنوان مایحتاج اولیه مان مانند شکر را از بازار آزاد تهیه نمی کنیم.

یعنی با وجود اینکه کمبود شکر در کشور را تأیید می کنید باز هم حاضر نیستید برای تامین شکر مورد نیاز راهی بازارهای دلالان شوید؟

خرید از دلالان و واسطه ها از نظر ما راه حل مناسبی برای تهیه شکر نیست و از این کار اجتناب می کنیم.

گزارش های بورس کالا از عرضه شکر خبر می دهد، شما این اخبار را نادرست می دانید؟

عرضه شکر در بورس کالا طی چند ماهه اخیر کمتر از میزان تقاضا و نیاز بازار بوده، به همین دلیل ما با مشکلاتی روبه رو شده ایم، این به معنای غیبت کامل شکر در بورس کالا نیست ولی همین کمبود عرضه سبب شده تا اخباری درباره کمبود شکر در کشور منتشر شود.

طبق پیش بینی شما این کمبود تا چه زمانی وجود دارد؟

طبیعتا تا شهریور و مهر که فصل برداشت چغندر است، اگر تدبیری اندیشیده نشود ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/94dMcesK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه