پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در مدرسه آموختیم که انسان پنج حس اصلی دارد، این در حالی است که همه ما می‌دانیم تعداد حس‌های ما بسیار بیشتر از این مقدار است. درد، شتاب، ترس و رقمی معادل 16 تا 27 حس دیگر تا زمان نگارش این مطلب وجود دارند که دانشمندان در رابطه با وجود آنها اتفاق نظر دارند. البته در مورد اینکه برخی از این حس‌ها تا چه حد نسبت به بقیه مستقل هستند همچنان موضوع بحث دانشمندان است. حس بویایی مستقیم‌ترین و شاید برجسته‌ترین حس در انسان محسوب می‌شود. دریافت‌کنندگان بو که مستقیما به قدیمی‌ترین بخش احساسی از مغز متصل می‌شوند، بدون هرگونه محافظتی توسط هوا، پوست بدن انسان و سایر اعضا بو را دریافت کرده و به مغز منتقل می‌کند.

به همین دلیل است که حس بویایی ما خیلی سریع‌تر در برابر رایحه‌های موجود در هوا تحریک شده و به کار می‌افتد. آن بخش از مغز انسان که این بوها را ترجمه می‌کند و از این طریق به ما در نام‌گذاری بوها کمک می‌کند در طول زمان رشد می‌کند. خاطرات بویایی ما، خوب یا بد از اهمیت زیادی برخوردار است و دقیقا به همین دلیل است که شرکت‌های تجاری نظیر هتل‌ها در سراسر دنیا به وجود رایحه دلنشین در فضای خود اهمیت بسیاری می‌دهند.

برخی از شرکت‌ها از رایحه محصولات خود استفاده می‌کنند، نظیر کارخانه‌های تولید بیسکویت که همواره بوی بیسکویت می‌دهند، تولید‌کنندگان قهوه که به دلیل رایحه قدرتمند و دلنشین قهوه همواره بوی قهوه از آنها به مشام می‌رسد.

ایده

فروشگاه‌های شرکت Lush برخلاف شایعات موجود، هرگز بوی محصولات خود را در خیابانی که در آن قرار دارند منتشر نمی‌کنند. اما شرکت Lush با استفاده از افزودنی‌های شیمیایی مجاز و در اقدامی سخاوتمندانه، با استفاده از عطرهای دلنشین سعی در عرضه محصولاتی معطر و خوش بو به بازار دارد. از آنجا که فروشگاه‌های Lush محصولات آرایشی خود را به‌صورت بسته‌بندی نشده به مشتریان عرضه می‌کنند، رایحه دلنشین محصولات این شرکت به‌شدت در فضا منتشر شده و نظرها را به خود جلب می‌کند.

معنای این نوع از بسته‌بندی آن است که هرگاه شما در فاصله چند صد متری یکی از فروشگاه‌های شرکت Lush قرار داشته باشید، رایحه محصولات آن به مشام‌تان خواهد رسید. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از حس بویایی خود فروشگاه شرکت Lush را یافته و محصولات مورد نظرتان را خریداری کنید. مانند هرچیز دیگری ممکن است شما از استشمام رایحه برخی محصولات متنفر بوده یا به آن علاقه‌مند باشید، آنچه در این بین شایان توجه است حس غریزی برخی از این رایحه‌ها است.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

* اگر محصولی که تحت برند خود تولید می‌کنید از رایحه خاصی برخوردار است، بهتر آن است که آن را منتشر کنید. توجه داشته باشید که استفاده از این موضوع سبب آزار و اذیت مردم نشود.

* شرکت‌های تولید عطر می‌توانند با تولید عطرهای مصنوعی مناسب با فضای کسب‌و‌کار شما، از نمایشگاه‌های فروش خودرو گرفته تا رستوران‌ها و کتابخانه‌ها، رایحه دلنشینی را ساخته و در اختیارتان قرار دهند.

* همچنین شما می‌توانید با استفاده از عطرهای طبیعی که با استفاده از گیاهان معطر ساخته می‌شوند و به نوعی دوست‌دار محیط زیست هستند، رایحه دوست داشتنی و منحصر به فردی برای کسب‌و‌کارتان ایجاد کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/q84IdeU7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه