جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
گفت‌وگو با بهزاد خسروان تولید‌کننده مصنوعات چرمی

از اتاق پذیرایی منزل شروع کردم

8 سال پیش ( 1394/11/19 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

بدون تردید بسیاری از ما در دوران نوجوانی به دنبال یافتن فرصت شغلی مناسبی برای آینده اقتصادی خودمان بوده‌ایم یا اینکه امروز درگیر یافتن پاسخی مناسب در همین زمینه هستیم. از این رو اگر به دنبال ایجاد یک فرصت شغلی برای خودتان هستید بد نیست کمی حوصله کنید چون «فرصت امروز» با یکی از تولید‌کنندگان موفق مصنوعات چرمی در تهران گفت‌وگویی داشته که می‌تواند برای شما ایده‌ای کاملا مناسب در سرمایه‌گذاری باشد.

بهزاد خسروان که کسب‌و‌کار تولید و فروش مصنوعات چرمی خود را از سال 1375 آغاز کرده است، درباره چگونگی ورود به این حرفه به خبرنگار ما گفت: یکی از مشکلات دوران نوجوانی من یافتن کمربند مناسب چرمی با سگک کیفیت بالا بود و گاهی در خیابان فردوسی ساعت‌ها به دنبال یافتن جنس مناسب خودم بودم که پس از اتمام تحصیلم همین موضوع و دغدغه دوران جوانی باعث شد تا به دنبال تولید و فروش مصنوعات کوچک چرمی با کیفیت بالا باشم.

خسروان در ادامه افزود: برای شروع به کار خود که اواسط سال 1375 بود پول کافی در اختیار نداشتم و مجبور بودم برای راه انداختن کسب وکارم کمی کار کنم و برای اینکه در همین زمینه تجربیات تولید را هم دریابم با یکی از برندهای مطرح در تولید کمربند و کیف صحبت کردم تا برای فروش محصولاتش در سطح شهر تهران به من جنس بفروشد که این اتفاق افتاد؛ هرچند در روزهای ابتدایی هیچ شناختی از چرم و چگونگی فروش نداشتم اما با توجه به کیفیت محصولاتم توانستم طی مدت دوسال نه تنها پول کافی برای خرید لوازم مورد نیازم تهیه کنم، بلکه با بسیاری از خریداران نیز آشنا شده بودم، بنابراین بازار هدفم کاملا مشخص بود و آنها نیز به من اعتماد کرده بودند.

مالک برند ستاره تصریح کرد: تقریبا کل سرمایه‌ام حدود 5‌میلیون تومان بود که با خرید چرخ، برش و میزکار تولید را شروع کردم. با توجه به شناختی که از بازار داشتم تمام مواد اولیه مورد نیازم را از بازار به‌صورت نقدی خرید می‌کردم البته در ابعاد بسیار کم و در منزل شروع به تولید کردم. سگک‌هایی که خریداری کرده بودم با شناختی که در دوران فروشندگی از بازار به دست آورده بودم با کیفیت بالا بود و چرم که تکلیفش معلوم بود. تقریبا می‌توانستم در روز چیزی حدود 50 کمربند در ابعاد مختلف تولید کنم.

این فعال صنفی درباره روند فروش محصولاتش گفت: این مصنوعات بدون تردید یکجا برای من به نقدینگی تبدیل نمی‌شد، ولی باید به نوعی سرمایه‌در گردش برای خودم تهیه می‌کردم که سیاستی کارآمد به کمک من آمد. به خریدارانم پیشنهاد دادم اگر تولیداتم را نقدی از من خرید کنند تخفیف قابل ملاحظه‌ای برای‌شان درنظر خواهم گرفت. به‌عنوان مثال یک کمربند تقریبا در آن دوره 15‌هزار تومان قیمت داشت و به جای این رقم تنها 10‌هزار تومان با آنها حساب می‌کردم که فروشنده می‌توانست تا 25‌هزار تومان هم محصول را بفروشد.

به این ترتیب سرمایه‌در گردش را تهیه کردم و کارم ادامه یافت. خسروان تاکید کرد: تقریبا روزهای چهارشنبه تا صبح شنبه تولید می‌کردم و اول هفته برای فروش اجناسم به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کردم که این روند تقریبا پنج سال ادامه داشت و در نهایت سرمایه 5‌میلیون تومانی من تبدیل به 75‌میلیون تومان در اوایل سال 81 شده بود که تصمیم گرفتم کارگاهی در این زمینه فراهم کنم و کارم را گسترش دهم. از این رو با اجاره یک واحد زیرزمین حوالی شرق تهرانپارس علاوه بر افزایش ماشین‌آلات سه نفر هم کارگر استخدام کردم و به جای تولید محدود توانستم خط تولید کاملا دقیقی که روزانه حتی 500 کمربند هم توان تولید داشت فراهم کنم.

وی افزود: امروز در سبد فروش محصولاتم کمربند، دستبند، کیف دستی کوچک و برخی مصنوعات دیگر چرمی تدارک دیده شده است و تمام مراحل تولید را با استانداردهای موجود انجام می‌دهم چون اعتقاد دارم کیفیت در یافتن مشتری و وفاداری آن به محصولات مهم‌ترین اصل است. این تولید‌کننده مصنوعات چرمی معتقد است ارزش افزوده تولید و فروش این‌گونه مصنوعات چرمی بعضا تا 100‌درصد است و می‌توان با استفاده از دنیای مجازی نسبت به فروش دقیق و هدفمند محصولات برنامه‌ریزی کاملی داشت و لازم نیست علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری صرفا به تولید کفش، یا کیف‌های مجلسی که نیازمند سرمایه‌ و تخصص بالاست فکر کنند.

مالک برند ستاره درباره تنوع محصولات و مدل‌های تولید تصریح کرد: استفاده از کاتالوگ‌های خارجی و همچنین وب سایت‌های طراحی یکی از اصلی‌ترین ایده‌های کار است اما مهم‌ترین نکته این است که مدل‌های خارجی را باید برای بازار داخلی کمی تغییر داد چون لزوما نه کاربردی هستند و نه مورد استقبال خریداران واقع خواهند شد.خسروان درپایان گفت: اگر امروز کسی واقعا تصمیم به حضور در تولید این‌گونه محصولات داشته باشد می‌تواند با سرمایه‌ای معادل 50‌میلیون تومان آغاز کند چون نیازی نیست حتما از یک کارگاه برای تولید وارد این حرفه شود، ولی آنچه مهم است داشتن بازار فروش و خریدار است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VDJZqUj1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه