پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ارگانیک و موانع موجود

8 سال پیش ( 1394/5/14 )
 

«در تولید محصولات ارگانیک 4 اصل باید رعایت شود تا سلامت محیط‌زیست و خرده مالکی را پویاتر کند. نخستین اصل، سلامت است و این اصل برای ما حیاتی شده و جامعه با مشکلات بسیاری در زمینه سلامت روبه‌روست. اصل دیگر در این بخش، بوم‌شناختی و رعایت اکولوژیکی و تأثیر جانداران بر محیط و اثر متقابل آن است. این اصل بر حفظ محیط‌زیست تأکید دارد. اصل سوم مراقبت از محیط‌زیست و آلوده نکردن است. اصل چهارم در تولید محصولات ارگانیک، انصاف و جوانمردی است. اینکه تولیدکننده‌ای در تولید محصولات سالم تقلب نکند، دروغ نگوید و آنچه تولید می‌شود برای سلامت مردم باشد.»

این نه‌تنها نظر رییس انجمن ارگانیک ایران بلکه سخن تمام کارشناسانی است که در زمینه محصولات ارگانیک فعالیت می‌کنند. در سال‌های اخیر با رشد جمعیت و نیاز روزافزون به غذا، کشاورزان برای بهره‌وری بیشتر از زمین، مصرف کود و سموم شیمیایی را بالا بردند. این موضوع اگرچه به بهبود تولید انجامید اما از طرف دیگر سلامت محصولات خوراکی را زیر سوال برد. بنابراین بعد از گذشت 10سال از تشکیل انجمن ارگانیک در کشور، تازه مسئولان اهمیت و اعتبار ارگانیک را درک کرده و قصد دارند در این راستا اهداف بلندمدتی را دنبال کنند.

گزارش مفصلی در ابتدای هفته جاری در مورد همین موضوع به چاپ رسید که ارگانیک را از زوایای مختلفی بررسی کرده بود. به هر ترتیب، نظر اکثر کارشناسان بر این است که کشور هنوز برای رسیدن به وضع ایده‌آل، سال‌ها با کشورهای پیشرفته فاصله دارد. مدیر قطب علمی کشاورزی ارگانیک نیز معتقد است ترک‌ها که میزبان کنگره بین‌المللی ارگانیک در سال 2014 بودند و خود را تا ردیف دهمین کشور مطرح از نظر تعداد تولیدکننده ارگانیک بالا آورده‌اند، نظم‌نوینی را که بین حدود 50 هزار کشاورز، فروشنده و تاجر ایجاد کرده‌اند به رخ رقبای منطقه‌ای می‌کشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OSYZeRbn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه