پرسش: کسب وکاری را با تعداد زیادی کارمند مدیریت میکنم. همیشه تلاشم بر این بوده که در حوزه مدیریتی متفاوت عمل کنم و کارمندانم از روند حرکتی که در سازمان اجرا میکنم، راضی باشند. مشاور کسب وکارم عنوان میکند براساس یکسری از رفتارها به راحتی میتوان حدس زد که کارمندان راضی هستند، یا خیر. اگر چنین علائمی وجود دارد، لطفا راهنمایی بفرمایید؟
پاسخ کارشناس: معمولا مدیران برحسب تجربه به راحتی میتوانند، نارضایتی کارمندان خود را تشخیص دهند. کارمندان سازمانی که از مدیر خود ناراضی هستند، معمولا افسرده و با کسالت به وظایف خود عمل میکنند. علاوه بر این، کارمندان چنین سازمانهای معمولا روی یک کار متمرکز نشده و در اکثر مواقع از این شاخه به آن شاخه میپرند.
کارمندان در این فضای سازمانی معمولا بازخوردهای مناسب و صادقانهای از خود نشان نمیدهند و فقط در تلاش هستند در ساعات کاری خود از فضای سازمانی دور شوند. البته در این میان نکات دیگری نیز وجود دارد که مطمئنا مشاوران کسبوکارها میتوانند، به مدیران گوشزد کنند.