پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار بورس اوراق بهادار تهران در جلسه پیشین اسیر دست عرضه شد. در جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس با چند واحد رشد به کار خود پایان داد. با آغاز معاملات در این جلسه، شاخص کل در جهت صعودی قرار گرفته و پس از گذشت 30دقیقه رشدی حدود 180 واحد را به ثبت رساند. پس از آن با افزایش عرضه، شاخص کل مسیر نزولی را انتخاب کرده و در مدت‌زمان دو ساعت بیش از 100 واحد از این صعود را اصلاح کرد. ساعت نهایی معاملات با نزول نوسانی شاخص کل سپری شد و بدین ترتیب شاخص کل بازار بورس بخش عمده‌ای‌ از رشد انجام داده خود را از دست داد. در این جلسه شاخص کل با 51.3 واحد رشد به رقم 62840 واحد رسید.

ارزش کل معاملات این جلسه در حدود 244 میلیارد تومان گزارش شد که این رقم طی 80444 معامله محقق شد. بدین ترتیب ارزش میانگین هر معامله این جلسه بازار بورس در حدود 3 میلیون تومان محاسبه می‌شود که در قیاس با روز پیشین خود با کاهشی 25 درصدی همراه بود. بازار فرابورس ایران نیز در این جلسه شاخص کل خود را اصلاح کرد. شاخص کل این بازار در این جلسه با 3.1 واحد نزول به رقم 701.8 واحد رسید و ارزش کل معاملات این بازار به رقم 99 میلیارد تومان محدود شد.

اگر بخواهیم فرصت‌ها و تهدیدهای موجود بازار را مقایسه کنیم، نحوه انجام معاملات در کفه مثبت ترازو و روند شاخص در کفه منفی قرار می‌گیرد. در حال حاضر، شرایط عمومی معاملات مطلوب به نظر می‌رسد.ارزش کل معاملات و ارزش میانگین هر معامله به سطحی منطقی رسیده و این ارقام آینده‌ای روشن از بازار به نمایش می‌گذارند. نرخ دخالت حقیقی‌ها در بازار و نرخ خرید به فروش این معامله‌گران نیز در رقمی مطلوب قرار گرفته است.

در جلسه گذشته نرخ دخالت معامله‌گران حقیقی در معاملات در حدود 54 درصد بود. به عبارت دیگر، کدهای حقیقی بیش از نیمی از معاملات جلسه گذشته بازار را انجام داده‌اند. نرخ خرید به فروش این معامله‌گران نیز حدود 1.25 معین شد که مانند نرخ دخالت‌شان رقمی منطقی و مناسب تلقی می‌شود. اما در سوی مقابل واقعیتی تلخ در چهره شاخص کل دیده می‌شود. شاخص کل در روزهای اخیر دو بار به سوی کانال 63000 واحد خیز برداشته است و این دو خیز بی‌ثمر در تایم‌فریمی پایین به منزله قله دو قلو برداشت می‌شوند.

بدین ترتیب این واقعیت هویدا می‌شود که بازار بر سر یک دوراهی قرار گرفته و به‌راحتی می‌تواند برای روزهای آینده یکی از دو جهت صعودی و نزولی را انتخاب کند. با توجه به شرایط موجود انتظار می‌رود جلسه پایانی هفته جاری از تنش چندانی برخوردار نباشد. بدین ترتیب انتظار می‌رود با گشایش بازار، شاخص کل چند واحد صعود را تجربه کرده و پس از آن در رویه‌ای نوسانی و رو به پایین قرار گیرد.

این موضوع می‌تواند شاخص کل را حتی به سمت صفر تابلو رسانده یا حتی قرمز کند.باید توجه داشت مجری معاملات این روزهای بازار معامله‌گران حقیقی هستند و این معامله‌گران بیشتر با هیجان در بازار دخالت می‌کنند. لذا اگر بخواهیم رشدی برای بازار در نظر بگیریم، باید آن را با ارزش معاملاتی در بیش از 300 میلیارد تومان به تصویر بکشیم.

کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cKLnk5Pg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه