جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
گزارشی از سرمایه‌گذاری در احداث شهربازی

ارزش افزوده‌ای برای تمام صنوف

8 سال پیش ( 1394/11/26 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

لذت غیرقابل توصیف و به‌نوعی بدون جایگزین حضور در شهربازی‌ها باعث شده تا جریان نقدینگی در صنعتی جذاب یعنی تفریح و شادی جاری شود. ارشام صفی پوریان، مشاور احداث شهربازی‌های مدرن در ایران، در این باره به «فرصت‌امروز» گفت: درکشور ما به‌طور کلی تعریف دقیقی از شهربازی نداریم و کنار هم چیدن تعدادی وسیله بازی در فضایی محدود هم به‌عنوان سرمایه‌‌گذاری در شهربازی معرفی شده است درحالی که تعریف بین‌المللی این مجموعه‌های اقتصادی کاملا متفاوت و نیازمند تجهیزاتی کاملا تخصصی است.

صفی‌پوریان در ادامه به روند دریافت مجوزهای لازم در احداث یک مرکز تفریحی کشورمان اشاره کرد و افزود: به‌طور کلی سه نوع مجوز برای احداث یک مجموعه تفریحی نیاز است و به ترتیب عبارتند از 1. مجوز ساخت، 2. مجوز نصب 3. مجوز بهره‌برداری که هر یک از این مجوزها در سازمانی خاص برای متقاضیان صادر می‌شود ولی عدم هماهنگی و همسویی موجود در این زمینه نوعی گرفتاری برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و باید برای برطرف شدن آن برنامه‌دقیقی از سوی مسئولان تدوین شود.

این مشاور احداث شهربازی‌ تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت تفریحات در کشورمان بسیار جوان است بدون تردید نظر بسیاری را از داخل یا خارج از مرزهای ایران به خود جلب خواهد کرد به همین دلیل لازم است برای آینده این صنعت و گردش مالی اصولی آن از همین امروز برنامه‌ریزی کنیم و به فکر توسعه‌ آینده و در نهایت صادرات خدمات فنی‌مهندسی در این زمینه باشیم.

90 درصد به خارج وابسته‌ایم

به گفته این کارشناس امروز وابستگی 90 درصدی در صنعت ساخت تجهیزات به‌خصوص تجهیزات الکترونیکی شهربازی به خارج از کشور داریم و برخی تولیدات مکانیکی موجود ایران دارای استانداردهای مناسبی نیستند و به‌نوعی هزینه‌های نگهداری و البته اصول ایمنی را بالا برده‌اند ازاین‌رو با توجه به فرصت ایجاد شده رفع تحریم‌ها باید به‌نوعی برنامه‌ریزی کنیم تا شرکت‌های خارجی با همکاری تعداد تولیدکنندگانی که امروز در کشورمان وجود دارند زمینه انتقال فن‌آوری‌های مورد نیاز را فراهم کنند.

صفی‌پوریان همچنین به اشتغالزایی بالا در این صنف اشاره کرد و گفت: به‌طور کلی راه‌اندازی شهربازی یا هرمجموعه تفریحی همانند بسیاری از صنایع، گروهی را به‌صورت مستقیم به خود مشغول خواهد کرد و درپی آن گروه دیگری به‌صورت غیرمستقیم درگیر خواهند شد.

به‌عنوان مثال اگر به مرکز تفریحی لویزان توجه داشته باشیم اگرچه خود این مجموعه برای سرمایه‌گذاران سودآوری دارد درکنار این مرکز تفریحی بسیاری از رستورا‌ن‌ها، خطوط تاکسیرانی و فروشگاه‌های دیگر نیز رونق کسب‌و‌کار به خود دیده‌اند به همین دلیل برای سرمایه‌‌گذاری در شهربازی صرفا نباید به خود مجموعه فکر کنیم چون ارزش افزوده این سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر و حاشیه‌ای این اماکن نیز دیده خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر تغییر روند طراحی این‌گونه اماکن در دنیای امروزی تصریح کرد: اکنون با توجه به تغییرهای ایجاد شده در نحوه زندگی مردم کنار هم قرار گرفتن یک یا دو وسیله بازی را نمی‌توان به‌عنوان مرکز تفریحی دانست چون باید برای اقتصادی شدن کار برنامه‌های دقیق و حساب‌شده‌ای اجرایی شود و متناسب با فرهنگ، امکانات اجتماعی و حتی توان مالی مخاطبان وسیله در محیط مربوطه به کارگرفته شود بنابراین اگر با این اصول سرمایه‌گذاری اقدام به طراحی و ساخت مجموعه‌‌های تفریحی کنیم براساس محاسبات سودی نزدیک به 60 درصد در انتظار سرمایه‌گذاران خواهد بود.

2میلیارد کف سرمایه‌گذاری

این کارشناس طراحی شهربازی در ادامه افزود: سرمایه‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی یک شهربازی بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مربوط به فضا به شرح زیر است: مجموعه‌های سرپوشیده برای تامین تجهیزات و وسایل بازی در ازای هر هزارمتر به حدود 2میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد، این مبلغ به علاوه حدود 200 میلیون تومان برای امور طراحی، اجرا و دکوراتیو هزینه می‌شود. با 2 میلیارد تومان می‌شود 20 دستگاه مناسب برای مجموعه سرپوشیده طراحی کرد.

در نظر داشته باشید که اگر از وسایل بازی خارجی بهره می‌گیرید حدود 40 درصد تعرفه گمرکی به مبالغ مورد نیاز برای تهیه وسایل اضافه می‌شود. همچنین مجموعه‌های روباز برای تامین تجهیزات و وسایل بازی در ازای هر 1000 متر حدود 5 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارند، این مبلغ به علاوه حدودا 500 میلیون تومان برای امور طراحی، اجرا و دکوراتیو می‌شود. با 5میلیارد تومان می‌شود حداقل سه دستگاه اترکشن برای مجموعه خریداری کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WbFg5pji
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه