دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تولید محتوا در رسانه های آنلاین پاشنه آشیل و لازمه ادامه حیات مجموعه است. اهمیت این موضوع آنقدر بالاست که اگر احتمالاً  تداخلی در تولید و روند آن به وجود آید ممکن است در یک مدت زمان کوتاه مثلاً یک شب تا صبح رسانه جمعیت قابل ملاحظه ای از بازدیدکنندگان خود را از دست دهد.

بنابراین یک مجموعه نوپا پیش از آنکه به هر مسئله ای فکر کند باید رویکرد تولید محتوای خود را مشخص و برای آن برنامه ریزی کند. در واقع اگر به عنوان یک فروشگاه قصد شروع کار دارید هرآنچه که به عنوان محصول در آن عرضه کنید منوط به محتوایی است که برای آن تولید می کنید. اگر مطالب به اندازه کافی گویای آنچه در حال عرضه است نباشد، مخاطب نه تنها با آن آشنایی پیدا نمی کند بلکه ممکن است اعتماد به رسانه را به طور کلی از دست بدهد.

رسانه های آنلاین به خاطر اینکه در پروسه ای کوتاه و حساس اعتماد مخاطب را به دست  می آورند باید نسبت به آن بیش از هر چیز دیگری حساس باشند. یک نمونه مناسب در این حوزه فروشگاه اینترنتی دیجی کالا است که در بحث تولید محتوا تمام جنبه های این موضوع را پیش از انتشار بررسی و برای محصول ارائه شده در فروشگاه یک نگاه همه جانبه و کارشناسانه ارائه کرده اند که بازدید کننده نیاز به جای دیگری برای بررسی محصول نداشته باشد.

راه اندازی تالار گفت وگو یا فروم نیز در بهتر دیده شدن کالاها نقش تعیین کننده ای دارد و شاید بتوان منسجم بودن در تولید محتوا را عامل اساسی موفقیت دیجی کالا دانست.

موضوع دیگر، قابل دسترس بودن در موتورهای جست وجو است. سهولت دسترسی و پیدا شدن شما در جست وجو موضوعی است که اهمیت بالایی دارد و آن طور که شاهدیم بسیاری از رسانه های آنلاین بخش جداگانه ای در موسسات خود برای رسیدن به سطح بالاتر و رده های ابتدایی جست وجوگرها تشکیل داده اند.

شاید مقایسه بین مدل های رسانه ای کار درستی نباشد. در دنیای فعلی نمی توان خط مشی مشخصی برای مخاطب تعریف کرد. چرا که مخاطبان براساس معیارهای مختلفی مطالب را دریافت می کنند. شرایط در حال حاضر به گونه ای است که گجت ها و تلفن های هوشمند با سرعت بالایی در حال تثبیت خود در زندگی روزمره افراد هستند.

این تثبیت در کنار آسانی دسترسی باعث شده تا محتوای آنلاین اقبال بالاتری نسبت به همتایان مکتوب خود داشته باشد. اما همان طور که می دانیم رسانه های مکتوب جای خود را در مدت زمان بالاتری در ذهن مخاطب باز کرده اند و به واسطه پشتوانه هایی که دارند به آسانی قابلیت حذف شدن یا اصطلاحاً بلعیده شدن توسط آنلاین ها را ندارند.

بسیاری از رسانه های آنلاین هم  اکنون برای نشان دادن اصالت مطالب خود به برخی رسانه های مکتوب استناد می کنند و این موضوع گواه این است که نسخه های مکتوب مشروعیت بالایی نزد مصرف کنندگان محتوا دارند. بنابراین حذف هر کدام باعث صدمه دیدن دیگری می شود. البته در سال های گذشته راهکارهای مناسبی برای اتصال این دو نوع به یکدیگر پیدا شده و فعالان رسانه ای همچنان در حال تلاشند تا فاصله میان این دو نوع رسانه را کم کنند.

آن چیزی که به صورت قطعی وجود دارد آزادی های بالاتری برای تولید در فضای وب وجود دارد و اینکه این مسئله امکانی را برای همه اقشار جامعه ایجاد کرده که محتوای خود را منتشر کنند و در صورت برخورداری از استانداردها در سطح گسترده ای دیده شوند.

این عامل جذابیت بیشتری برای استفاده کنندگان از فضای وب ایجاد کرده. این طور که شاهدیم رسانه های مکتوب نیز در نسخه های آنلاین خود با فراغ بال بیشتری مطالب را منتشر می کنند و با محدودیت هایی که احتمالاً در نسخه های چاپی خود رو به رو هستند، مواجه نیستند یا شاید خط قرمزها به آن اندازه پر رنگ نیست. همچنین امکان انتشار عکس، فیلم، صدا با یک محتوا باعث بیشتر شدن رنگ ولعاب رسانه  در فضای وب شده و شاید این عامل دیگر بالا رفتن جذابیت این رسانه ها باشد. پیشنهاد من به فعالان این حوزه توجه بیشتر به بحث آموزش است

مسئله آموزش می تواند تأثیرات درازمدتی بر تولید محتوای یک رسانه داشته باشد و همچنین باعث بالا رفتن سواد رسانه ای مخاطبان می شود. برخورداری از تولیدکنندگان به روز می تواند رشته های اعتماد افراد به رسانه های آنلاین را قطور و خطر از دست رفتن یک شبه جمعیت بالای مخاطبان را کمتر کند.

البته در کنار آموزش تعیین مرزهای اخلاقی برای کارکنان و توجه به سبک زندگی که چند سالی است مورد توجه فعالان قرار گرفته می تواند به هر چه عمیق تر شدن نقش رسانه آنلاین در زندگی افراد کمک کند. با این مدل شاید بتوانیم به تعریف ایده آل تأثیرگذاری رسانه و فرهنگ سازی برای جامعه نزدیک شویم.

دبیر انجمن صنفی کسب‌ و‌ کارهای اینترنتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/H7QzkKvt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه