چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

حمید روح‌بخش، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران، سفر رئیس جمهور به ترکیه در هفته پایانی فروردین ماه را یک سفر مهم خواند و اظهار داشت: لازم است از اقدامات بورس تهران در راستای ارتقای سطح همکاری با بورس استانبول که از سال گذشته آغاز شده و در راستای اهداف دولت است، گزارشی ارائه شود و انتظار می‌رود نهادهای مالی از درگاه فراهم شده در راستای پذیرش‌های دوگانه، راه‌اندازی ETF‌های بین‌المللی، صندوق پروژه و انتشار سایر اوراق بهادار بین‌المللی به‌طور اجرایی بهره گیرند.

5732462424623236262347623472423525125136

وی با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده میان دو بورس تهران و استانبول در 4 آبان ماه 94، (26 اکتبر 2015) به منظور توسعه ارتباط فعالان دو بازار و نیز فراهم آوردن زمینه‎های همکاری مشترک، گفت: امور بین‌الملل بورس تهران رایزنی‎هایی را با بخش بازار‌یابی و فروش بورس استانبول جهت اجرایی کردن سند همکاری انجام داده و در نخستین گام برگزاری یک گردهمایی مشترک بین فعالان بازارهای سرمایه دو کشور ایران و ترکیه مطرح شد تا با عنایت به امــــضای تفاهم‌نامه بین بورس‌ها، زمینه‌های همکاری بیشتر و توسعه روابط بررسی شود. برای تحقق این امر برگزاری همایش بازار سرمایه ایران و ترکیه در تهران در دستور کار قرار گرفت.

تامین مالی قطارهای جوپار در ایستگاه فرابورس ایران

شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار در نظر دارد جهت تأمین مالی خرید 41 واگن مسافری پارسی، 518 هزار و 500 ورقه اجاره منتشر و از طریق بازار سوم فرابورس ایران پذیره‌نویسی کند. اوراق اجاره شرکت جوپار در روزهای 12 و 13 اردیبهشت‌ماه در فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود. اوراق «جوپار99» به صورت چهار ساله با قیمت اسمی یک میلیون ریال و نرخ 21 درصد بوده و سود آن به صورت سه ماه یکبار پرداخت می‌شود.

علاوه بر این، بانک آینده به‌عنوان ضامن، تأمین سرمایه سپهر به‌عنوان بازارگردان و کارگزاری آگاه به‌عنوان عامل فروش این اوراق معرفی شده‌اند و صندوق سرمایه‌گذاری گسترش فردای ایرانیان و تأمین سرمایه سپهر، متعهد این پذیره‌نویسی خواهند بود. بازارگردانی اوراق مبتنی بر مذاکره و با تضمین کف قیمتی یک میلیون ریال است ضمن آنکه سقف تعهد خرید از هر کد معاملاتی نامحدود و روزانه حداکثر 25 هزار و 925 ورقه خواهد بود. همچنین اوراقی که در مدت پذیره‌نویسی به فروش نرسند، توسط متعهد پذیره‌نویسی خریداری شده و به مرور در بازار عرضه خواهد شد.

گفتنی است، شرکت جوپار از سال 1381 در زمینه جابه‌جایی مسافر و حمل کالا به وسیله واگن‌های مسافری و باری و مشارکت با شرکت‌های ایرانی و خارجی برای انجام فعالیت حمل‌و‌نقل ریلی مشغول است.

عرضه بیش از 91 هزار تن انواع محصولات صنعتی و معدنی

روز چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه، 91 هزار و 750 تن محصولات صنعتی و معدنی در تالار داخلی و صادراتی بورس کالای ایران عرضه شد. 35 هزار تن تختالCشرکت فولاد خوزستان، یک هزار و 500 تن شمش هزار پوندی 99.8 شرکت ایرالکو و 250 تن ورق گالوانیزه G شرکت صنایع هفت الماس در تالار محصولات صنعتی ومعدنی و 55 هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی مجتمع سنگ آهن جلال‌آباد در تالار صادراتی عرضه شد.

افزون بر این، 17 هزار و 720تن قیر شرکت‌های قیران پخش ستاره ایرانیان، بام‌گستران، آذردوام یول و گوهر قیر شرق، 10 هزار تن گوگرد گرانوله شرکت‌های پالایش نفت آبادان و پالایش نفت شازند اراک و 3 هزار تن لوب کات سنگین شرکت پالایش نفت بندرعباس در تالار صادراتی عرضه شد.

ارزش کل معاملات بورس انرژی به 16میلیارد ریال رسید‌ ‌

در جریان معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی متانول پتروشیمی شیراز، متانول پتروشیمی فن آوران، پنتان پلاس پتروشیمی پارس، برش سنگین پتروشیمی جم و حلال 410 پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 2899تن به ارزش بیش از 16میلیارد و 856 میلیون ریال بود. بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله 36 قرارداد معادل 864 مگاوات ساعت به ارزش بیش از 276 میلیون ریال بود. در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران قریب به 16 میلیارد و830میلیون ریال شد.

انتشار نخستین پیش‌بینی سود 95 ‌‌«خنصیر‌»‌ ‌ و ‌‌«‌فنورد‌»‌ ‌

شرکت‌های مهندسی نصیر ماشین و نورد و تولید قطعات فولادی نخستین پیش‌بینی‌ سود به ازای هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند 1395 را ارائه دادند. مهندسی نصیر ماشین، با سرمایه 87 میلیارد و 166 میلیون ریال، در دوره 12 ماهه، مبلغ 91 ریال سود به ازای هر سهم و مبلغ 30 ریال سود سهم پیشنهادی هر سهم برآورد کرده است. ‌‌«خنصیر‌»‌‌، سود خالص شرکت را 7میلیارد و 923 میلیون ریال در نظر گرفته است.

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در گزارش خود، معادل 274 ریال سود به ازای هر سهم و مبلغ 137 ریال سود سهام پیشنهادی هر سهم محاسبه کرد. سود خالص ‌‌«‌فنورد‌»‌‌، با سرمایه 144 میلیارد ریال، با کاهش 5درصدی، مبلغ 39 میلیارد و 474 میلیون ریال برآورد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DshKF0bf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه