یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران عنوان کرد

ارائه 800 میلیون دلار ضمانت نامه در بخش انرژی

8 سال پیش ( 1395/3/12 )
 

صندوق ضمانت صادرات ایران در بخش انرژی بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون دلار اعتبار خریدار، حدود 100 میلیون دلار اعتبار فروشنده و 800 میلیون دلار ضمانت نامه ارائه کرده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون صادرات انرژی، کمال سیدعلی، مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در جلسه صبح دیروز فدراسیون صادرات انرژی اظهار داشت: پس از لغو تحریم‌ها که بسیاری از شرکت‌های بزرگ به کشورمان آمدند، این موضوع مشخص شد که صندوق ضمانت صادرات چه اهمیتی دارد.

ارائه 800میلیون دلار ضمانت‌نامه در بخش انرژی

وی با اشاره به اینکه صادرات دو فاکتور دارد، گفت: یک فاکتور، تامین مالی و دیگری پوشش بیمه‌ای است و این دو موضوع است که صادرات را به‌خصوص در خدمات فنی و مهندسی توسعه می‌دهد. در واقع بدون موسسات بیمه‌ای هیچ اتفاقی در دنیا نمی‌افتد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه در سال 80 بالغ بر 3 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم، عنوان کرد: در حال حاضر این میزان به 42میلیارد دلار رسیده و یک میلیارد دلار نسبت به واردات افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: امروز موضوعی که توانسته نرخ ارز را ثابت نگه دارد، ارز حاصل از صادرات است و زحماتی که صادرکنندگان متحمل شده‌اند، توانسته است تعادل را در مورد نرخ ارز ایجاد کند. البته باید حرکت‌هایی به سمت بالا در مورد ارز داشته باشیم و وضعیت نرخ ارز برای دو سه سال آینده نمی‌تواند این‌گونه باشد.

رئیس هیات‌مدیره صندوق ضمانت صادرات با اشاره به اینکه از طرف صندوق توسعه صادرات یک میلیارد دلار برای اعتبار خریدار برقرار شده است، گفت: همچنین 2هزار میلیارد تومان برای اعتبار فروشنده برقرار شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید مباحث فاینانس پروژه‌ها را به‌صورت جدی دنبال کنیم، اظهار داشت: 10 سال پیش 200میلیون دلار به صندوق ضمانت صادرات اختصاص یافت و این اعتبار فقط برای شرکت در ضمانت نامه‌های داخلی بود که در مناقصه‌های بین‌المللی برنده می‌شدند.

سیدعلی در ادامه افزود: ما در صندوق ضمانت صادرات این کار را انجام دادیم و ضمانت نامه‌ها را با نیم درصد کارمزد بدون وثیقه تنظیم کردیم و شرکت‌ها در مناقصات بین‌المللی شرکت کردند و هر چند در برخی پروژه‌ها وقفه‌هایی رخ داد اما هنوز هم این ضمانت‌نامه‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کند.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به اینکه صادرکنندگان خواستار افزایش سرمایه این صندوق هستند، عنوان کرد: امروز معضل این صندوق صرفا افزایش سرمایه نیست اما پیش‌بینی می‌کنیم که امسال میزان سرمایه را از یک میلیارد و 100میلیون دلار به 3میلیارد دلار افزایش دهیم. البته این افزایش سرمایه تا 5میلیارد دلار جا دارد.

سیدعلی یکی دیگر از اقدامات انجام شده را کاهش کارمزد بیمه نامه‌ها عنوان کرد و گفت: در واقع کاهش کارمزد بیمه‌نامه‌ها در خارج از کشور کار بزرگی بوده و تا 80درصد این کارمزد تقلیل یافته است. 

همچنین در این جلسه حمیدرضا صالحی دبیر فدراسیون صادرات انرژی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان بخش خصوصی این است که صادرات در کشور تمرکز پیدا کند، گفت: در واقع دغدغه اصلی این است که صادرات متولی محکمی داشته باشد تا بتوان مسائل و مشکلات آن را دنبال کرد.

وی در ادامه افزود: همچنین ما باید بتوانیم تعامل بیشتری با دستگاه‌های مختلف داشته باشیم تا با گفت و گو و طرح مشکلات و با حضور افرادی که می‌توانند مشکلات را از سر راه صادرکنندگان بردارند، مفید واقع شویم.

در بخش دیگری از این نشست عوض محمد پارسا، رئیس فدراسیون صادرات انرژی با اشاره به اینکه این فدراسیون 70 درصد صادرات انرژی را پوشش می‌دهد، گفت: پیشنهاد ما این است که صادرات بدون بیمه ممنوع شود زیرا در صورتی که بیمه وجود نداشته باشد، صادرکنندگان دچار مشکلاتی در کشورهای هدف می‌شوند.

پارسا خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات زیرساختی در صندوق ضمانت توسعه صادرات حل شود زیرا اگر این اتفاق نیفتد ممکن است در آینده افرادی مسئولیت این صندوق را برعهده بگیرند که سوابق کمی داشته باشند و دو سه سال را صرف آنچه که باید بیاموزند، کنند و پس از اتمام چهار سال هم مدیر عامل صندوق مجددا تغییر کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qdFU5BRD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه