سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

موج - آن طور که پیش بینی می‌شود وضعیت بازار با وجود رکود حاکم بر اقتصاد کشور تا پایان سال به همین منوال ادامه پیدا می‌کند. بازار سهام در شرایط فعلی در حالت رکود و صبر و انتظار با توجه به اخبار پیش رو به سر می‌برد و در چند ماه گذشته شاخص بین 62 و 63 هزار واحد در حال نوسان است. در این روزها شاهد خبر خاصی در حوزه اقتصادی و به تبع آن در بازار سهام نبوده‌ایم که بتواند تاثیری بر روند صنایع بورسی بگذارد و از طرفی دیگر، خبر منفی نیز در بازار وجود نداشت تا روند را تحت تاثیر قرار دهد.

خبر توافقات در چند ماه گذشته نتوانست تاثیری بر روند بازار سهام داشته باشد و برعکس شاهد سیر نزولی و رکود در بازار بوده‌ایم که این امر از رکود حاکم بر فضای واقعی اقتصاد کشور نشأت می‌گیرد. رکود موجود در بازار سهام باعث شده تا سرمایه در گردش صنایع بورسی کاهش پیدا کند و با کاهش تقاصا روبه‌رو شده‌اند و در این شرایط همه منتظر تصمیمات دولت برای خارج کردن بازار سهام از رکود هستند.

بسته حمایتی خروج از رکود هم در شرایط فعلی نتوانسته روند بورس را بهبود بخشد، ولی به نظر می‌رسد با توجه به اینکه نقدینگی مردم در بانک‌ها و در بخش ساختمان جا خوش کرده است، نقدینگی که بتواند در روند بازار سهام تاثیرگذار باشد وجود ندارد. در شرایط فعلی بهترین محل برای سرمایه‌گذاری با توجه به ریسک گریز بودن سود بانکی، سپرده‌های بانکی است که در تلاش برای کاهش این نرخ هستند.

در حال حاضر کاهش نرخ سود بانکی با چالش از طرف دولت روبه‌رو است که پس از کاهش نرخ سود بانکی نقدینگی از بانک‌ها خارج و به سمت موسسات غیر مجاز روانه شود که سود بالاتری پرداخت می‌کنند که با ریسک بیشتری همراه خواهد بود و این موضوع به نفع شرایط اقتصادی نخواهد بود. در گزارشات 9 ماهه شرکت‌های بورسی طبیعتا با وجود فضای رکودی حاکم بر بازار انتظار گزارشات خوب همچنان وجود ندارد.

کارشناس بازار سهام

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yDaxgptB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه