پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

جلسه معاملاتی نیمه هفته مطلوب‌تر از روزهای نخستین بود. در این جلسه شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار ارتفاع خود را 0.52 درصد افزایش داد. با آغاز معاملات در این جلسه، شاخص کل در جهت صعودی قرار گرفت و در یک ساعت نخست بازار شاهد رشد بیش از 250 واحدی در چهره شاخص کل بودیم. پس از آن از سرعت افزایش شاخص و معاملات کاسته شد و بدین ترتیب افزایش شاخص کل تا پایان جلسه به بیش از 80 واحد نرسید. در جلسه گذشته، ارتفاع شاخص کل بازار بورس 327.67 واحد افزایش یافت و به رقم 62788.7 واحد رسید.

ارزش کل معاملات این جلسه معاملاتی حدود 260 میلیارد تومان به ثبت رسید که در مقایسه با روز پیشین خود از افزایشی بیش از 65درصدی بهره می‌برد. این ارزش طی 64.947 معامله محقق شد و بر این اساس ارزش میانگین هر معامله این جلسه بازار حدود 4 میلیون تومان محاسبه می‌شود؛ این رقم از هیجانی بودن بخش عمده‌ای از خریدها در جلسه معاملاتی پیشین خبر می‌دهد و این مسئله عمر صعود را کم می‌کند. بازار فرابورس ایران نیز در این جلسه در روند صعودی قرار گرفت و شاخص کل خود را افزایش داد.

در پایان جلسه گذشته، شاخص کل بازار فرابورس با 3.9 واحد صعود به رقم 704.9 واحد رسید و ارزش کل معاملات این بازار به رقم 122 میلیارد تومان محدود شد. در جلسه گذشته، رنگ سبز در اکثریت صنایع حاکمیت داشت، اما با این وجود، «محصولات شیمیایی»، «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»، «فلزات اساسی» و «قند و شکر» سعی کردند از این قاعده مستثنا باشند. دو صنعت شیمیایی‌ها و نفتی‌ها در این جلسه با اعمال  48و 25واحد تاثیر منفی در شاخص کل به‌عنوان مخرب‌ترین گروه‌های روز پیش نیز شناخته شدند.

در طرف مقابل، «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «خودرو و ساخت قطعات» و «خدمات فنی و مهندسی» به ترتیب با 108، 83 و 70 واحد تاثیر مثبت در شاخص کل به‌عنوان سازنده‌ترین گروه‌های روز گذشته شناخته شدند. همچنین در این جلسه نرخ دخالت حقیقی‌ها در معاملات حدود 38 درصد بود که رقمی مطلوب اما کم تلقی می‌شود. نرخ خرید به فروش کدهای حقیقی نیز بیشتر از یک بود که در شرایط کنونی برای بازار جذابیت ایجاد می‌کند.

به بیانی ساده‌تر، در جلسه گذشته 40 درصد از کل خریدها توسط معامله‌گران حقیقی انجام شد و این مهم در حالی به وقوع پیوست که این معامله‌گران مسئول تنها 35 درصد از کل فروش‌ها بودند. بنابراین می‌توان انتظار داشت این رویه افزایشی ادامه داشته باشد. هیچ‌گاه قطعیت جامعی درباره بازار سرمایه وجود ندارد.به بیان دیگر، هیچ‌گاه نمی‌توان با قطعیت در مورد آینده بازار نظر داد. با این وجود به نظر می‌رسد روند ایجاد شده در روز گذشته در جلسه معاملاتی پیش رو ادامه یابد یا حداقل پسماند تقاضای جلسه گذشته در گشایش معاملات امروز تاثیر مثبت اعمال کند.

از این رو، به نظر می‌رسد با آغاز معاملات در جلسه معاملاتی امروز شاهد پدید آمدن تقاضا در بازار باشیم و شاخص کل صعودی شود. در ادامه می‌توان انتظار داشت این شدت تقاضا کاسته شده و شاخص کل نیز نوسانی شود. این کاهش تقاضا می‌تواند با افزایش عرضه همراه باشد اما در شرایط کنونی به‌نظر می‌رسد در بهترین شرایط این اتفاق می‌تواند در دقایق پایانی بازار به وقوع بپیوندد.

کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6VUwLBqQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه