جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
غیبت سیدحسن خمینی و حضور احمدی‌نژاد در افتتاحیه مجلس پنجم

آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان شد

8 سال پیش ( 1395/3/5 )
 

آیت‌الله احمد جنتی با کسب اکثریت آرا رئیس مجلس خبرگان در دوره پنجم شد.

آیت‌الله هاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان با اعلام این خبر به ایسنا گفت: آیت‌الله احمد جنتی در نخستین جلسه مجلس خبرگان در دوره پنجم کاندیدای ریاست این مجلس شد که با کسب 51 رأی توانست ریاست این مجلس را بر عهده بگیرد.

آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان شد

آیت‌الله موحدی کرمانی نیزبا 65رای به‌عنوان نایب رئیس اول و آیت‌الله شاهرودی نیز با 63 رأی به‌عنوان نایب رئیس دوم مجلس خبرگان در دوره پنجم انتخاب شدند.

براساس رأی‌گیری نمایندگان مجلس خبرگان رهبری حجج‌اسلام سیداحمد خاتمی و قربانعلی دری نجف‌آبادی به‌عنوان منشیان هیأت رئیسه برای مدت دو سال انتخاب شدند. همچنین با رأی اعضای خبرگان، آقایان سیدهاشم حسینی بوشهری به‌عنوان کارپرداز فرهنگی و سیدابراهیم رئیسی به‌عنوان کارپردازان مالی هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

آیت‌الله امینی و هاشمی شاهرودی نیز به ترتیب 21 و 13 رأی کسب کردند و یک رأی نیز ممتنع اعلام شد.
آیات جنتی، هاشمی شاهرودی و امینی کاندیدای ریاست مجلس خبرگان در دوره پنجم بودند.

آیت‌الله جنتی: خبرگان رهبری باید ولایت فقیه را با قلب و زبان قبول داشته باشند

آیت‌الله جنتی بعد از انتخاب به‌عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای خبرگان رهبری باید ولایت فقیه را با قلب و زبان قبول داشته باشند تا بتوانند رسالت خود را عمل کنند.

به گزارش مهر، آیت‌الله جنتی گفت: اگر امثال نمایندگان خبرگان و حوزه‌های علمیه انقلابی باشند، مردم هم انقلابی خواهند بود. اعضای خبرگان رهبری باید ولایت فقیه را با قلب و زبان قبول داشته باشند تا بتوانند رسالت خود را عمل کنند.

آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر امثال خبرگان و حوزه‌های علمیه، روحیه انقلابی‌گریشان ضعیف باشد، نمی‌توان از مردم انتظار انقلابی‌گری داشت. اعضای خبرگان باید انقلابی بوده و ولایت فقیه را با قلب و زبان قبول داشته باشند تا به رسالت خود عمل کنند.

جنتی ادامه داد: ولایت فقیه همان پیامبر(ص) و امیرالمومنین (ع) است. اگر ولایت فقیه قبول نباشد، نظام اسلامی نمی‌تواند رسالت خود را پیاده کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در تمام دوره‌ای که در خدمت شما هستیم باید بر این مسئله تاکید داشته باشیم تا زیر سایه مقام معظم رهبری کاری انجام دهیم که هم خدا و هم رهبر انقلاب و مردم از آن راضی باشند.

وی گفت: زنده نگه داشتن خصیصه انقلابی بودن، وظیفه مهم دو نهاد مجلس خبرگان و حوزه‌های علمیه است. آیت‌الله جنتی افزود: خبرگان منتخب ملت که مجتهد، عالم و مورد اعتماد مردم هستند باید انقلابی باشند تا مردم هم انقلابی بمانند.

واکنش هاشمی رفسنجانی به نتیجه انتخابات هیأت رئیسه خبرگان

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات هیأت رئیسه خبرگان در فضایی آرام، سریع و بدون هیچ گونه مشاجره انجام شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نخستین واکنش به انتخابات هیأت رئیسه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری گفت: ترکیب هیأت رئیسه این دوره خیلی خوب است.

روحانی: مجلس خبرگان برای شرایط سخت اطمینان بخش است

رئیس‌جمهوری، مجلس خبرگان رهبری را مجلسی اطمینان بخش برای شرایط سخت ایران اسلامی دانست و اظهار امیدواری کرد که مجلس خبرگان پنجم در ادای وظایفش و در کمیسیون‌هایی که پیش رو دارد، فعال‌تر عمل کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی دیروز در پایان مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: مجلس خبرگان، مجلسی است که به مردم کشورمان، برای شرایط سختی که چه بسا پیش روی تاریخ ملت قرار می‌گیرد، اطمینان خاطر می‌دهد.

رئیس‌جمهوری اظهار داشت: ان‌شاءالله مردم عزیز ایران اسلامی هم با استقرار مجلس پنجم خبرگان از آینده‌شان مطمئن باشند.

روحانی با بیان اینکه وظیفه مجلس خبرگان آن است که در روز مبادا، رهبر را با شرایطی که در قانون اساسی آمده است انتخاب و به مردم معرفی کند، گفت: امیدواریم سالیان دراز عمر با برکت رهبر معظم انقلاب پایدار بماند و مجلس خبرگان نیازی نداشته باشد در این زمینه تصمیم بگیرد اما بسیار مهم است که فقهایی در این زمینه تصمیم‌گیر هستند که منتخب مردم هستند.

وی ادامه داد: مردم‌سالاری دینی در انتخاب رهبری به معنای واقعی کلمه تبلور پیدا می‌کند، چرا که اولا همه نمایندگان مجلس خبرگان منتخب مردم هستند و دوم اینکه همه آنها فقهای شایسته‌ای هستند که فقهای شورای نگهبان آنان را تایید کرده‌اند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان در آزمون گذشته خود بسیار موفق بوده است و در 14 خرداد بعد از رحلت حضرت امام(ره) توانست هم با سرعت و هم با دقت، رهبر شایسته‌ای را انتخاب کند به‌گونه‌ای که دنیا از سرعت عمل مجلس خبرگان رهبری کشورمان دچار شگفتی شد.

مهمانان ویژه روز اول مجلس خبرگان

آیت‌الله محمد یزدی که از نمایندگی در دوره پنجم مجلس خبرگان باز مانده یکی از مهمانان بود که در ردیف اول نشسته بود. دیگر مدعوان جلسه افتتاحیه مجلس خبرگان اسحاق جهانگیری و سرلشگر فیروزآبادی بودند. سعید جلیلی و محمود احمدی‌نژاد نیز در این مراسم حاضر بودند.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران و حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی و علی‌اکبر صالحی هم دیروز مهمان مجلس خبرگان بودند. دیگر مهمان مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان پنجم، سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران بود. نام سیدحسن خمینی هم به‌عنوان یکی از مهمان‌ها روی یکی از صندلی‌ها وجود داشت اما نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی در این مراسم حاضر نشد. او یکی از نامزدهای انتخابات این مجلس بود که به خاطر احراز نشدن صلاحیتش از حضور در انتخابات بازماند.

***

پیام مقام معظم رهبری به مجلس خبرگان

بسم الله الرّحمن الرّحیم

آغاز به کار پنجمین دوره مجلس خبرگان در ایام ولادت حضرت ولی‌الله الاعظم ارواحنا فداه تقارن مبارکی است که باید به فال نیک گرفت و اطمینان به تسدید و تایید الهی و رعایت و رضایت وَلَوی را در دل مومن به صدق وعده‌های الهی، افزون و پایدار ساخت. همچنین همزمانی با سوم خرداد را که نماد پیروزی مقاومت و افراشتن پرچم فتح و نصرت الهی است، باید قدر دانست و از آن پدیده شگفت‌آور، درس آموخت.

خداوند عزیز و حکیم را با همه دل سپاس می‌گزارم که به ملت مومن و شجاع و باوفا توفیق تشکیل این مجلس را ارزانی فرمود و نظام جمهوری اسلامی را بار دیگر به بیعتی عمومی سرافراز ساخت.

به شما برگزیدگان نیز به خاطر دستیابی به اعتماد و انتخاب ملت تبریک می‌گویم و توفیق در تقدیم خدمت شایسته به کشور و مردم را برای شما از خداوند علیم و بصیر مسألت می‌کنم.

اهمیت این مجلس عظیم‌الشأن، ناشی از عظمت مسئولیتی است که بر دوش منتخب آن نهاده شده است. این مسئولیت در یک جمله:

حراست دقیق و همه‌جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام حاکم بر کشور و هدایت دستگاه‌های درهم‌تنیده این نظام به سمت هدف‌های والا و عالیقدر آن است. ادای این مسئولیت سنگین نیازمند صلاحیت‌هایی است که در قانون اساسی به آن اشاره شده است.

تشخیص وجود و بقای این صلاحیت‌ها برعهده‌ این مجلس معظم است و این به‌نوبه خود مسئولیت‌های بزرگی را متوجه آن می‌سازد: آشنایی با جایگاه جمهوری اسلامی در دنیای کنونی؛ توجه به پدیده جذاب مردمسالاری دینی در میان انبوه شیوه‌های گوناگون حکومت که در آنها یا معنویت و دین، یا مردم، یا هر دو قربانی شده‌اند؛ توجه به نقش بی‌مانند ایمان و باورهای برآمده از معارف اسلامی در نوع گزینش‌های مردمی؛ توجه به تاثیر تقوای فردی و سیاسی شخص رهبر در حفظ اعتماد مردم و سلامت و صلابت و استواری نظام و... اینها بخشی از مسئولیت‌های این مجلس معظم را که متشکل از فقهای مردمی و اثرگذار است، یادآور می‌شود و ادای آن را مطالبه می‌کند. هر یک از سرفصل‌های مذکور متضمن وظایفی است که حسن انجام آن، کشور و نظام را به صلاح و سداد رهنمون می‌گردد و رهبر را در ادای آن مسئولیت بزرگ و بی‌همتا مدد می‌رساند.

توفیق شما حضرات محترم و خود را در پیمودن این مسیر مبارک که راه امام راحل بزرگوار و هدف بزرگ و حیاتی ایشان بود، از خداوند منان مسألت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mtlQBuMY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه