مناسبتهای مذهبی در ایران یکی از فرصتهایی است که برندها سعی میکنند با حضور در آنها بهنوعی با مخاطبانشان ارتباط برقرار کنند. ارتباطی موثر که معمولا بازخوردهای مناسبی نیز از آن دریافت میشود. عید قربان یکی از اعیاد مسلمانان است که معمولا اکثر افراد در کشورمان سعی میکنند در این روز گوسفندی را قربانی کنند. رسم و آیینی که چندسالی است در آن تغییراتی صورت گرفته است. برای مثال افراد سعی میکنند هزینه و پول گوسفند یا خود گوسفند را به موسسات خیریه اهدا کنند. شیوهای که روزبهروز مردم گرایش بیشتری به آن پیدا میکنند.
در اینباره یکی از موسسات خیریه اقدام به طراحی آگهی کرده است که با زبانی عامیانه و محاورهای به مردم این روش مناسب را گوشزد کردهاست. در این آگهی ساده ولی خلاقانه، طراح به مخاطبان گفته است که راههای بهتری هم به جای قربانی کردن گوسفندانتان وجود دارد. این موسسه علاوه بر تبریک روز عید قربان به مخاطبان سامانه پرداختی نیز معرفی کرده تا مسیر کار نیک را برای آنها هموار کند. بنابراین ارتباط با مخاطبان با چنین شیوههایی برندها را راحتتر به هدفشان خواهد رساند.