پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت در میدان ونک - بزرگراه شهید حقانی - انتهای خیابان سرو - روبه‌روی پارک طالقانی در سال 91 افتتاح شده است. این باغ‌موزه یک موزه رویدادی و متفاوت از موزه‌هایی است که صرفا بناها و اشیای تاریخی را به نمایش می‌گذارند. این موزه از هفت تالار و یک قسمت انتهایی که یادمان دفاع مقدس است تشکیل شده که در آن اعداد هفت و هشت به‌کار رفته است؛ عدد هشت به‌عنوان نمادی از هشت سال دفاع مقدس و عدد هفت به خاطر تقدسی که دارد.

در میان تالارهای آستانه، تالارحیرت و واقعیت، تالار دفاع، تالار آرامش، تالار شهادت، تالار پیروزی و تالار سرانجام این باغ موزه، فقط تالار پروانه‌ها جنبه موزه‌ای دارد که برای معرفی سرداران دوران دفاع مقدس درنظر گرفته شده، درخصوص نحوه حضور گردشگران داخلی و خارجی گفت و گویی با مدیر روابط عمومی موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت انجام دادیم که در پی می‌آید.

اصغر رضوانی، مدیر روابط عمومی موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت در گفت‌و‌گو با «فرصت امروز» می‌گوید: در خصوص نحوه حضور گردشگران خارجی در باغ‌موزه دفاع مقدس طی یک ماه گذشته نامه‌ای به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ارسال شد و از ایشان خواستیم این نامه را به دفاتر گردشگری تهران ابلاغ کنند تا دفاتر گردشگری، باغ‌موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت را به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری تورهای خارجی در نظر گیرند. 

مدیر روابط عمومی موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت می‌افزاید: همچنین از مدارس شهر تهران درخواست کردیم این موزه را به‌عنوان مقصد تفریحی و گردشگری برای دانش‌آموزان در نظر گیرند به طوری که در حال حاضر 60درصد از جمعیت بازدیدکنندگان باغ‌موزه دفاع مقدس را دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان تشکیل می‌دهند. 

تخفیف 70 درصدی برای بازدیدهای گروهی

وی ادامه می‌دهد: علاوه برفصل بازگشایی مدارس در ایام تابستان هم برنامه مشارکتی با آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و اداره کل آموزش و پرورش استان وجود دارد، به طوری که برای دانش آموزان شهرستان‌های تهران هم در راستای بازدیدهای گروهی تخفیف 70 درصد را در نظر گرفته شده است. رضوانی اظهار می‌کند: اخیرا شهرداری تهران باغ‌موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت را به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری در برنامه تهران‌گردی در نظر گرفته است. 

مدیر روابط عمومی موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت می افزاید: نرخ بلیت باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برای گردشگران داخلی 10 هزارتومان است، اما با توجه به اینکه دوسال از زمان افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس می‌گذرد و این باغ موزه نیازمند معرفی به‌عنوان مکانی برای گردشگری است، به همین دلیل درحال حاضر برای بازدیدهای گروهی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب 70 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. وی ادامه می‌دهد: همچنین برای بازدیدهای انفرادی هم 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده به طوری که هر فرد با پرداخت فقط 5000 تومان می‌تواند از این باغ‌موزه بازدید کند. 

50 درصد تخفیف برای گردشگران خارجی مسلمان

مدیر روابط عمومی موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت می‌افزاید: نرخ بلیت گردشگران خارجی برای ورودی تالارها 20 هزار تومان و برای گردشگران خارجی مسلمان با 50 درصد تخفیف یعنی 10 هزار تومان است. رضوانی می‌گوید: بخش جدیدی در باغ‌موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت به‌زودی افتتاح خواهد شد که این بخش پانورمای دفاع مقدس است که امید می‌رود یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر تهران برای تورهای داخلی و تورهای خارجی شود. وی ادامه می‌دهد: بخشی از جمعیت بازدیدکنندگان این باغ موزه مربوط به استان و دیگر شهرستان‌های کشور است که رقم این میزان گردشگر روزبه روز درحال افزایش است. 

بازدید روزانه 500 نفر از باغ‌موزه دفاع مقدس 

رضوانی تصریح می‌کند: ظرفیت نهایی تالار و سالن‌ها برای بازدید روزانه 800 نفر پیش‌بینی شده و درحال حاضر روزانه به طورمتوسط 500 نفر از باغ‌موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت بازدید می‌کنند. 

مدیر روابط عمومی موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت می‌گوید: تفاوت عمده‌ای بین موزه دفاع مقدس ایران و موزه‌های جنگ در دنیا وجود دارد، به طوری که در موزه‌های جنگ بیشتر ادوات جنگی به نمایش گذاشته شده است، اما در موزه دفاع مقدس ایران علاوه بر ابزار و ادوات جنگی که بیشتر در فضای آزاد است، بخشی در قالب فضای مجازی و نرم‌افزارهای دیجیتالی و چند‌رسانه‌ای در داخل تالارها به نمایش گذاشته شده که این امر از نظر گردشگران خارجی بسیار حائز اهمیت است. وی ادامه می‌دهد: باغ‌موزه دفاع مقدس برای نسل جدید که فضای جنگ را ندیده‌اند بسیار جذاب است، زیرا علاوه بر نمایش ادوات جنگی زمینه آشنایی با معارف و ارزش‌های دفاع مقدس در قالب فضای مجازی تعریف شده است. 

برج پرچم باغ‌موزه دفاع مقدسسومین برج پرچم دنیا

مدیر روابط عمومی موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت می‌افزاید: برج پرچم باغ‌موزه دفاع مقدس سومین برج پرچم دنیا و بزرگ‌ترین برج پرچم کشور است که ارتفاع آن از سطح بزرگراه مدرس157 متر و مساحت این پرچم 1000 مترمربع است که در نوع خود بی‌نظیر است که از ابتدای ماه محرم پرچم یاحسین (ع) جایگزین پرچم جمهوری اسلامی ایران شده است. این برج پرچم بسیار مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2Xbg0AiI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه