دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

این موضوع که ثروتمندان از کیفیت زندگی و امتیازات و نکات مثبتی برخوردار هستند که اکثریت مردم که جمعیت بیشتری را تشکیل می دهند از آن برخوردار نیستند، امری انکارناپذیر است.

اما مطالعات علمی درباره این موضوع چه می گویند؟ آیا این ویژگی ها واقعا تنها مختص ثروتمندان است؟

آیا ثروتمندان شادترند؟

پاسخ دادن به این پرسش حتی به وسیله تحقیقات علمی کاری دشوار است، زیرا امری است مربوط به داده های ذهنی است؛ چیزی که در فکر بیشتر مردم جای دارد. براساس تحقیقی که در سال 2015 توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا و روی نزدیک به 12هزار آمریکایی انجام شده است، ثروتمندان کمتر از دیگران غمگین هستند، اما لزوما شادتر نیستند و دلیل این امر واضح است: راحت بودن و توان مالی بالا به راحتی به ثروتمندان امکان مواجهه با حوادث و اتفاقات پیش بینی نشده را می دهد.

تحقیق دیگری که در آمریکا و طی چندین دهه روی ثروتمندترین افراد انجام گرفته نشان دهنده این است که ارتباط بسیار کمی بین ثروتمند بودن و خوشبختی وجود دارد، برعکس کاملا ممکن است فردی با قانع بودن به داشته هایش بسیار شاد زندگی کند.

آیا ثروتمندان عمر طولانی تری دارند؟

به طور کلی نمی توان گفت که ثروتمندان عمر طولانی تری نسبت به دیگران دارند، اما برخی مطالعات که میزان امید به زندگی ثروتمندان را با افراد فقیر اجتماع مقایسه کرده تفاوت فاحشی را نشان می دهد.

مؤسسه بروکینگ میزان امید به زندگی 26هزار نفر بالای 55 سال را بررسی کرده تا به این نتیجه برسد که میزان امید به زندگی در طول زمان تغییر می کند و افزایش می یابد و طبق این تحقیق امید به زندگی ثروتمندان بسیار سریع تر در طول زمان افزایش می یابد و این فاصله دقیقا به همین دلیل است.

به طور عینی تر مردانی که جمعیت یک درصدی ثروتمندترین ها را تشکیل می دهند امید به زندگی آنها حدودا 15 سال بیشتر از یک درصد جمعیت مردانی است که قشر فقیر اجتماع را تشکیل می دهند. برای زنان این رقم به 10 درصد می رسد.

آیا ثروتمندان فکر می کنند از بقیه بالاترند؟

دو محقق آمریکایی به این موضوع علاقه مند شدند که آیا موفقیت های ثروتمندان تأثیری در شخصیت آنها خواهد داشت. اما این امر تا حدودی طبیعی به نظر می رسد که فکر کنیم دلیل ثروت ما نوع کار کردن ما است و اگر دیگران مانند ما نیستند به این دلیل است که کمتر کار می کنند و ما جدی تر کار کرده ایم.

این دو محقق از یک گروه شرکت کننده در این تحقیق خواستند به سوالاتی که مربوط به رده های اجتماعی و شغل آنها می شد پاسخ دهند و پس از بررسی نتایج تحقیق به این نتیجه رسیدند افرادی که به طبقات اجتماعی بالا تعلق داشتند بیشتر به موفقیت های خود افتخار می کردند و بیشتر اظهار می کردند که خودشان ارزش این موفقیت ها را داشته اند، اما دسته دیگر افراد احساس می کردند اگر موفقیت های کمتری دارند ارزش کمتری هم برای کسب موفقیت داشته اند.

آیا ثروتمندان باهوش ترند؟

این همان سوالی است که همه چیز را به هم ریخته است. این پرسش با اینکه زمینه بسیاری از تحقیق ها بوده است اما هیچ گاه نتایج دقیقی در این رابطه حاصل نشده است. اما طبق تحقیقات وضعیت و شرایط مالی یک زوج تأثیر مستقیمی بر رشد مغزی کودک آنها دارد.

اما تاکنون هیچ تحقیقی نتوانسته اثبات کند که ثروت یک فرد می تواند بر عملکرد مغز او تأثیر داشته و باهوش تر باشد. بسیاری از ثروتمندان از میزان هوش متوسطی برخوردارند یا ممکن است بسیاری از افرادی که طبقه فقیر جامعه را تشکیل می دهند درصد هوش بالایی داشته باشند.

آیا ثروتمندان مهربان نیستند؟

براساس مطالعه ای که انجام گرفته به نظر می رسد پاسخ این پرسش مثبت باشد. محققان به این نتیجه رسیده اند که هرچه ما در جامعه در طبقات بالاتری قرار گرفته باشیم گرایش ما به رفتار و اخلاقیات منفی بیشتر است.

برای اثبات این نتیجه محققان به شیوه رانندگی کردن و رفتارهایی که هنگام رانندگی از افراد سر می زند دقت کردند و به این نتیجه رسیدند که رفتارهای شخصی که سوار بر ماشین های لوکس و گران قیمت است نسبت به دیگران ناخوشایندتر است.

این امر می تواند کاملا اتفاقی باشد، اما تحقیقات دیگری هم که در زمینه مذاکرات، محیط کار، مدرسه و هنگام بازی انجام گرفته همین نتیجه را نشان می دهد.

آیا ثروتمندان خودخواه ترند؟

این فکری است که بسیاری درباره ثروتمندان می کنند، اما هنوز به طور کامل اثبات نشده است. ابتدا ممکن است مطالعات بسیاری نشان دهد ثروتمندان در شرایط مختلف رفتارهای متفاوتی نسبت به دیگران دارند، اما اثبات این امر به راحتی امکان پذیر نیست.

یک محقق آمریکایی می گویدکه اگر این فرضیه صحیح باشد می توان آن را این گونه توضیح داد: کسانی که در اجتماع در سطح پایین تری نسبت به ثروتمندان قرار می گیرند بیشتر احساس تهدید شدن به آنها دست می دهد و ترس بیشتری دارند.

این تئوری می تواند بسیار جالب به نظر برسد، اما هنوز نیاز به بررسی بیشتری دارد.

آیا ثروتمندان سالم ترند؟

تحقیق مهمی درسال 1960 در انگلیس روی 18هزار نفر انجام گرفته تا ارتباط بین میزان سلامتی و سطح زندگی سنجیده شود. نتایج این تحقیق نشان می دهد افرادی که در سطح بالای اجتماع قرار دارند نسبت به سطوح پایین تر اجتماع کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند. این تحقیق نشان داده افرادی از اجتماع که کمتر حمایت مالی می شوند بیشتر در معرض بیماری ها به ویژه بیماری های قلبی قرار دارند.

منبع : Msn
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xtTHQRe9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه