جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روز گذشته جلسه هم‌اندیشی انجمن واردکنندگان خودرو با کارشناسان رسمی دادگستری برگزار شد تا گامی در جهت به‌روز‌رسانی اطلاعات کارشناسان رسمی و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان برداشته شود.

به گزارش «فرصت امروز» ماهیت فنی انواع خودروها، انواع کلاس‌های مختلف، تکنولوژی و آپشن‌های روز به کار رفته در خودروهای مدرن امروزی، همچنین آگاهی بیشتر از نحوه تشخیص خصوصیات منحصر به فرد هر خودرو از طریق VIN یا همان شماره شناسایی خودرو، از جمله مباحثی بودند که روز گذشته در هتل سیمرغ تهران از سوی کارشناسان خودرو برای کارشناسان رسمی دادگستری مطرح شد.

آموزش کارشناسان برای حفظ منافع مصرف‌کنندگان

فرهاد احتشام زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو درباره هدف از برگزاری چنین جلسه هم‌اندیشی که به مدت دو روز ادامه خواهد داشت، به «فرصت‌امروز» می‌گوید: «برای پاسخ به این پرسش باید به فلسفه وجودی انجمن واردکنندگان برگردیم، در حال حاضر ما 19 عضو نمایندگی رسمی و 9 عضو بزرگ واردکننده غیرنمایندگی داریم و تقاضاهای زیادی برای عضویت در انجمن وجود دارد که امیدواریم به‌زودی شاهد حضور واردکنندگان شفاف در انجمن باشیم. با اینکه فقط 21 ماه از عمر انجمن می‌گذرد اما ما توانستیم دستاوردهای زیادی داشته باشیم.

مثلاً نقش اساسی انجمن در دستورالعمل واردات خودرو و آیین‌نامه اجرایی خدمات پس از فروش خودرو. معتقدیم اگر امروز انجمن مورد استناد دستگاه‌های تصمیم‌گیر قرار می‌گیرد ما توانستیم نقش خودمان را به صورت فرابنگاهی و خوب ایفا کنیم. یکی از رسالت‌های انجمن، موضوع آموزش و مباحث علمی است. یکی از ذی‌نفعانی که در فرآیند واردات خودرو حضور دارد، گروه پنج کارشناسان رسمی دادگستری هستند که رسته آنها وسایط نقلیه زمینی و تصادفات است.»

او می‌افزاید: «شرکت‌های نمایندگی رسمی به واسطه دسترسی به شرکت‌های مادر و رسالتی که شرکت‌های مادر در قبال نمایندگی‌های رسمی دارند، موضوع اطمینان از خدمات پس از فروش و شرایط فروش مناسب است، به این دلیل که ذهنیت برند را حفظ کنند موظف به آموزش پرسنل خود هستند که شامل آپشن‌های مختلف خودرو، نوع خرابی‌ها و نحوه تشخیص آنها، لیست سوابق حوادثی خودرو و... است.

به موازات این موضوع کارشناسان رسمی دادگستری که در این زمینه فعالیت می‌کنند از تجربیات مختلفی برخوردارند و با موارد متفاوتی روبه‌رو شده‌اند، در نتیجه این هم‌اندیشی می‌تواند خروجی مثبتی داشته و منجر به این شود که کارشناسان ما با آشنایی بیشتر و مدارک مستندتر اقدام به کارشناسی کنند. از سوی دیگر واردکنندگان ضمن آشنایی با دغدغه‌های کارشناسان دادگستری می‌توانند درک بهتری از خواسته‌ها آنها داشته باشند.»

این نخستین جلسه هم‌اندیشی یا به عبارت دیگر آموزشی میان دو گروه واردکنندگان خودرو و کارشناسان رسمی دادگستری بود که اعضای انجمن واردکنندگان امیدوارند فتح بابی برای ادامه این فرآیند و در نتیجه ارتقای فکر حافظان حقوق مصرف‌کنندگان باشد. پیش از این کارشناسان برای دریافت اطلاعات از عرضه‌کنندگان درخواست می‌کردند، اما بروز پرسش‌های تکراری موجب شده تا چنین جلسه هم‌اندیشی صورت بگیرد. حالا با توجه به‌سرعت به روز شدن خودروها، گویا قرار است چنین جلساتی به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

احتشام‌زاد در این‌باره بیان می‌کند: «یکی از سه پیشنهادی که امروز (دیروز) از کارشناسان دادگستری دریافت شد، استمرار چنین جلساتی بود، زیرا هر سه ماه تکنولوژی‌های خودرو ارتقا پیدا می‌کند و موضوع جهانی شدن ایجاب می‌کند که دانش ما باید به روز شود و اعتقاد ما این است که این ارتباط باید همین‌گونه حفظ شود.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3s4hmWjE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه