دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بر خلاف باور رایج، امر آموزش در حوزه گردشگری ماجرای تازه ای نیست. بیش از 10 سال است که گروه های مختلف در آموزش نیروهای علاقه مند فعالیت می کنند.

سرفصل های اصلی آموزش در این رشته ها شامل درس های نجوم، تغییر میراث، عکاسی طبیعت، کمک های اولیه، قوانین گردشگری،  شناخت طبیعت، راهنمای ژئوتوریسم و... هستند.

تدریس و چند و چون دستمزد

اگر توانایی لازم برای تدریس و آموزش به علاقه مندان را دارید برای شما موقعیت کاری وجود دارد. باید مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر داشته باشید، سابقه تدریس را هم اضافه کنید و در آخر باید دروس پایه تئوریک را بگذرانید. دستمزدی که معمولا  آموزشگاه ها برای تدریس پرداخت می کنند، حداکثر ساعتی 50 هزار تومان است و اگر دوستی یا آشنایی با مدیران آموزشگاه داشته باشید روی ساعتی 20 تا 30 هزار تومان حساب کنید.

پس از گذراندن دوره ها و اخذ مدرک بسته به تمایل خودتان خروجی کار یا ورودی کار می شوید؛ خروجی کار یعنی راهنمای تورهای خارجی هستید و در ورودی کاری توریست هایی را که به کشور وارد می شوند، به اماکن خاص و بکر می برید.

صنعت گردشگری یکی از پهناورترین صنایع جهان است که پول نقد زیادی در آن وجود دارد و کشورهای پیشرفته این روزها بخش اعظمی از درآمدهای استراتژیک خود را از این راه به دست می آورند. اگر در این حوزه همگام با علم روز دنیا پیش بروید هزاران فرصت شغلی برای تان وجود خواهد داشت و می توان گفت در مسیر پرپولی قرار گرفته اید.

شیوه های تبلیغاتی جواب نمی دهند

اکثر موسسات فعال این حوزه استراتژی های تبلیغاتی خود را بر استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تعیین می کنند. کیفیت برگزاری دوره ها، فضای فیزیکی آموزشگاه و ورزیدگی ها در حوزه آی تی نقش تعیین کننده ای در موفقیت آموزشگاه دارند. آموزشگاه «آوای طبیعت پایدار» یکی از مؤسساتی است که مدتی است در این حوزه فعالیت می کند.

علیرضا برجی، مدیر این موسسه به «فرصت امروز» می گوید: تاکتیک های قبلی در حوزه تبلیغات امروز پاسخگو نیستند. ما در گروه آوای طبیعت پایدار طی قراردادی با شرکت بهره برداری مترو تهران مدت هشت ماه دستگیره های واگن ها در مسیر شرق به غرب را اجاره کردیم و انتظارمان این بود که فراگیران بسیاری از این روش به آموزشگاه جذب شوند اما در کمال تعجب حتی یک نفر از این طریق به موسسه نیامد. این در حالی است که صفحات ما در شبکه های اجتماعی هر روزه میزان قابل توجهی از علاقه مندان را جذب می کند. این نشان از اقبال بیشتر جامعه عمومی نسبت به این شبکه ها دارد.

مدیر عامل موسسه آوای طبیعت پایدار درباره آینده این کسب و کار در ایران افزود: گروه های فعال خصوصی در حال حاضر رقیب قدرتمندی برای مراکز دولتی محسوب می شوند. این در حالی است که دانشگاه های بسیاری در سطح کشور رشته های مرتبط را با دروس و سرفصل های متعدد ارائه می دهند اما این موضوع تاثیری در میزان جذب فراگیران به موسسات خصوصی ندارد.

آفت ناهماهنگی و تصمیمات منفک

برجی، توسعه و گسترش ایرانگردی را امری اجتناب ناپذیر دانست و با تاکید بر اینکه برای استفاده هر چه بیشتر از مزایای آن باید برنامه ای جامع و مدون توسط نهادهای مسئول تدوین شود، اعلام کرد: ایران یکی از 10 کشور پرجاذبه گردشگری در جهان است و آثار بی شمار تاریخی، باستانی و جاذبه های طبیعی آن به حدی است که هر گردشگری را با هر سلیقه یا هر بینش و تفکری به سوی خود جلب می کند.ایران کشوری چهار فصل و جذاب است، جنبه های متنوعی از اکوتوریسم را داراست، از نظر تاریخی، سنتی، آثار باستانی و ذوق و سلیقه و هنر و صنایع دستی جایگاه رفیعی دارد.

علیرضا برجی کشورهای شرق آسیا را یک فرصت مغتنم اقتصادی می داند و مقررات زدایی و جایگزینی ضوابط مترقی همچنین تغییر بوروکراسی اداری را از نیازهای اساسی فعلی این صنعت عنوان کرد.با حساب همه این احتمالات که تابه حال بررسی کردیم، پیشنهاد می کنیم اگر به طبیعت علاقه مند هستید پیش از هرگونه فعالیت کارشناسانه ابتدا آموزش های لازم را ببینید یا حداقل کمک های اولیه را بدانید تا در موقع حادثه دچار مشکل نشوید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rLvb5Mn2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه