شرکت آمازون که یکی از بزرگ ترین خرده فروشی های اینترنتی در جهان محسوب می شود این روزها با افتتاح نخستین فروشگاه سوپرمارکت فیزیکی خود مجددا سر زبان ها افتاده است.
اقدام جدید آمازون و افتتاح نخستین فروشگاه فیزیکی خود در آمریکا سبب شده است تا کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی به این غول خرده فروشی اینترنتی همچنان و همان طور که جف بزوس، مدیر اجرایی آن علاقه دارد، به چشم یک استارتاپ غول پیکر 350 میلیارد دلاری نگاه کنند.
این طرز فکر و تلقی استارتاپ گونه مدیران آمازون با رونمایی از نخستین فروشگاه فیزیکی مواد غذایی این غول خرده فروشی آنلاین بار دیگر پر رنگ شده و تحلیلگران بر این عقیده اند که مدیران ارشد این شرکت خرده فروشی آمریکایی همچنان نوع نگاه شان استارتاپی بوده و مانند مدیران یکی از بزرگ ترین شرکت های تجاری جهان عمل نمی کنند.
اگرچه نخستین سوپرمارکت فیزیکی آمازون به دلیل نبود صندوق در فروشگاه و عدم نیاز کاربران به ایستادن در صف صندوق و پرداخت هزینه خریدهای شان مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است، اما آنچه بیش از هرچیز دیگری توجه کاربران را به خود جلب کرده، رویکرد استارتاپ گونه آمازون در راه اندازی Amazon Go بوده است.
شایان ذکر است که شرکت آمازون با راه اندازی نخستین سوپرمارکت فیزیکی خود، احتمالا به نخستین شرکتی بدل خواهد شد که با استفاده از تکنولوژی و مهارت های مدیریتی اقدام به تاسیس فروشگاهی کرده که در آن مشتریان برای محاسبه هزینه و پرداخت نیاز به ایستادن در صف صندوق نداشته و به میزان قابل توجهی در وقت آنان صرفه جویی خواهد شد.
در همین راستا به نظر می رسد اقدام اخیر آمازون در حذف صندوق در نخستین سوپرمارکت فیزیکی خود، به زودی انقلاب بزرگی در زمینه حذف صندوق ها در سایر سوپرمارکت های زنجیره ای ایجاد کرده و استفاده از این تکنولوژی به زودی همه گیر خواهد شد.