پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اسماعیل درگاهی، مدیر پذیرش شرکت بورس تهران از عرضه اولیه سهام سه شرکت جدید پس از بهبود شرایط کلی بورس تهران خبر داد و گفت: برای نخستین بار اوراق استصناع گروه توسعه ملی با سود 23‌درصدی در بورس منتشر می‌شود. وی گفت: شرکت پتروشیمی فجر از مجموعه شرکت‌های تابعه هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس در صدر شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران قرار دارد که در صورت تمایل سهامدار عمده 10‌درصد از کل سهام این شرکت 250‌میلیارد تومانی در بازار دوم بورس عرضه می‌شود. در‌عین حال 10‌درصد از سهام شرکت فولاد کاوه نیز در فهرست عرضه‌های اولیه سهام شرکت بورس قرار دارد که عرضه آن بستگی به شرایط کلی بازار سهام دارد.

این شرکت از مجموعه شرکت‌های متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بوده که از سرمایه‌ای بالغ بر حدود 80‌میلیارد تومان برخوردار است. وی افزود: علاوه بر شرکت‌های مذکور، لیزینگ ملت از مجموعه شرکت‌های تابعه بانک ملت نیز در صف عرضه‌های اولیه سهام شرکت بورس قرار دارد. سرمایه این شرکت بالغ بر 80‌میلیارد تومان است که در صورت تمایل سهامدار عمده 10‌درصد از آن در بازار دوم بورس برای نخستین بار عرضه می‌شود. مدیر پذیرش شرکت بورس با اشاره به تداوم فرآیند پذیرش و بازاریابی شرکت‌ها و سهام شرکت‌ها و اوراق بهادار جدید در شرکت بورس عنوان کرد: برای نخستین بار اوراق استصناع به منظور تامین مالی یک پروژه معدنی در بورس تهران پس از پذیرش و دریافت موافقت اصولی، پذیره‌نویسی و در عین حال معاملات ثانویه آن نیز در این بازار کلید خواهد خورد.

وی ادامه داد: اوراق استصناع چارچوبی مشابه اوراق صکوک اجاره داشته با این تفاوت که بانی این اوراق به منظور تامین مالی پروژه مورد سفارش سرمایه‌گذار از طریق بازار سهام منابع موردنیاز را جمع‌آوری و به مجری پروژه تزریق می‌کند. درگاهی با بیان اینکه این اوراق هم‌اکنون در مرحله کسب موافقت اصولی از سازمان بورس است، ادامه داد: برای نخستین بار اوراق استصناع از سوی شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی وابسته به گروه توسعه ملی به منظور ساخت کارخانه کنسانتره 2.5‌میلیون تنی سنگ‌آهن با حجمی بالغ بر 162‌میلیارد تومان جهت پذیرش در بورس ارائه شده است.

این اوراق با پرداخت سود یک‌ساله 23‌درصدی از امتیاز معافیت مالیاتی برخوردار است و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی پرداخت سود علی‌الحساب آن را تضمین کرده است، در عین حال فرآیند پذیره‌نویسی و بازارگردانی این اوراق بر‌عهده شرکت تامین سرمایه نوین است. این مقام مسئول از بررسی و راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان و نیز اوراق مشارکت شهرداری‌ها در بورس تهران خبر داد و گفت: شهرداری شیراز با توجه به پروژه‌های تعریف شده خود در حوزه‌های ساختمانی، مترو و عمرانی بنا دارد، اوراق مشارکتی با حجم 216‌میلیارد تومان با سود علی‌الحساب یک‌ساله 21‌درصدی منتشر و از طریق بورس تهران معاملات ثانویه آن را عملیاتی کند. در عین حال بورس تهران رایزنی‌هایی با شهرداری تهران در دستور کار قرار داده تا در برخی پروژه‌های عمرانی از ظرفیت‌های بازار سهام به نحو بهینه استفاده شود.

منبع : فارس
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0AzGvILB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه