جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

همزمان با بالا گرفتن تب طراحی و ساخت اتومبیل‌های خودران، آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان به خودروسازان این کشور قول داد تا با برطرف کردن موانع قانونی موجود، زمینه را برای عملی شدن ایده طراحی این خودروها و آزمایش آنها در جاده‌های آلمان فراهم کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، آلمان خانه خودروسازان بزرگی نظیر دایملر، BMW  و فولکس واگن است و صدر اعظم این کشور به منظور کمک به صنعت خودروسازی آن اعلام کرده است که خودروسازان آلمانی باید لیستی از خواسته‌های خود را تهیه کرده و آن را به برلین ارسال کنند تا از این طریق دولت آلمان ضمن برطرف کردن مشکلات و موانع موجود شرایط را برای حضور جدی خودروسازان بزرگ آلمانی در زمینه تولید اتومبیل‌های خودران مهیا سازد.

دولت ائتلافی آلمان اعلام کرده است که تا آخر ماه می‌ سال جاری میلادی به بررسی لیست ارسالی خودروسازان این کشور خواهد پرداخت و بعد از آن لیست مذکور در کابینه مطرح شده و پایه‌های حقوقی لازم جهت تولید و آزمایش خودروهای خودران در جاده‌های آلمان ایجاد خواهد شد.

در این راستا خانم آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان که در رویدادی صنعتی سخن می‌گفت اظهار داشت: «مسئله ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت تولید و آزمایش اتومبیل‌های خودران در کابینه با مشکل و مخالفتی روبه‌رو نبوده و دولت ائتلافی بر سر همکاری در رابطه با این موضوع اتفاق نظر دارد.» گفتنی است صدر اعظم آلمان در حالی این سخنان را مطرح می‌کرد که «دیتر زتچه» مدیر اجرایی شرکت دایملر نیز در میان حضار حضور داشت.

تلاش‌های اخیر دولت آلمان برای کمک به صنعت خودروسازی این کشور جهت طراحی و تولید اتومبیل‌های خودران در حالی صورت می‌پذیرد که شرکت‌های خودروسازی متعددی در سراسر جهان مشغول کار روی نسخه آزمایشی این قبیل خودروها هستند. با این وجود بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که ورود نسخه تجاری این خودروها به بازار تا پیش از پایان سال 2020 میلادی میسر نخواهد بود.

لازم به ذکر است که دولت آلمان تنها روی تولید اتومبیل‌های خودران تمرکز نکرده و در حال تلاش برای افزایش تقاضا برای خودروهای برقی از طریق ارائه مشوق‌های مالی و اقتصادی نظیر پرداخت یارانه به خریداران خودروهای برقی است. در راستای تلاش‌های اخیر دولت ائتلافی آلمان برای حمایت از صنعت خودروسازی این کشور، یکی از قانونگذاران ارشد این کشور از حزب سوسیال دموکرات که شریک حزب خانم مرکل در دولت محسوب می‌شود، اعلام کرد: «من نسبت به متقاعد شدن وزیر اقتصاد جهت حمایت از طرح اخیر دولت خوشبینم و معتقدم که طرح مذکور به تصویب خواهد رسید.»

اظهارات اخیر هوبرتس هیل، عضو ارشد حزب سوسیال دموکرات در حالی صورت می‌پذیرد که وزیر اقتصاد آلمان ماه گذشته اعلام کرد که دولت این کشور قطعاً راهی برای حمایت از صنعت خودروسازی خواهد یافت اما قادر نخواهد بود پاسخگوی تمام انتظارات موجود در این بخش باشد. در همین ارتباط بسیاری از کارشناسان معتقدند که مدیران خودروسازان بزرگ آلمانی، دولت را به منظور ارائه راهکارهایی جهت تحریک تقاضا برای خودروهای برقی در آلمان تحت فشار قرارداده و قصد دارند با حمایت‌های دولت همچنان به‌عنوان شرکت‌های پیشرو در صنعت خودروسازی باقی بمانند.

شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای وارداتی  به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.

منبع : رویترز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TxK527Hn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه