جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

طرح ترابردپذیری  (تعویض اپراتور با حفظ شماره) که از 20 تیرماه به صورت آزمایشی و محدود اجرا شد، از دیروز به طور رسمی کلید خورد.

به گزارش  «فرصت امروز»، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح رسمی این طرح گفت: هر سه اپراتور فعال کشور از امروز(دیروز) جنگ بین تعرفه را آغاز خواهند کرد، اما من از همه تقاضا دارم تا این رقابت طوری نباشد که اپراتوری متضرر شود.

وی افزود: مانند رومینگ ملی، طرح ترابردپذیری نیز با همکاری همه اپراتورها و دیگر نهاد ها اجرایی شد که قبل از آن بیش از یک ماه به صورت پایلوت عملیاتی شده بود.

واعظی با اشاره به ساده بودن بسته های تشویقی اپراتور ها اظهار کرد: من چندان از بسته های ارائه شده راضی نیستم و معتقدم که باید تنوع و ادغام چند خدمت در یک بسته حاصل شود تا مشترکان با توجه به نیاز خود اقدام به فعال سازی بسته مورد نظرشان کنند.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت رومینگ ملی گفت: برخی اپراتور ها برای ارائه خدمات به مشترکان اپراتور های رقیب سخت گیری می کنند و من از همه می خواهم این دیدگاه را عوض کنند و نهاد های نظارتی نیز این مسئله را جدی تر بگیرند.

وی درباره اظهارنظر معاون دادستانی کشور در خصوص تصمیم برای فیلتر شبکه اجتماعی تلگرام در صورت عدم انتقال سرورهای این شبکه اجتماعی خارجی به ایران گفت: براساس سیاست گذاری های کلان نظام مقرر شده است که در مورد تشخیص تمام شبکه های اجتماعی که مخاطب انبوه دارند در شورای عالی فضای مجازی تصمیم گیری شود. بر این اساس دبیر شورای عالی فضای مجازی باید در این خصوص توضیح دهند اما آنچه من می دانم این است که تاکنون هیچ تصمیم گیری جدیدی در خصوص تلگرام صورت نگرفته است.

آماده سازی اپراتور ها برای ترابردپذیری

در بخش دیگر این مراسم، وحید صدوقی، مدیرعامل همراه اول با اشاره به توسعه شبکه اپراتور اول برای اجرای طرح ترابردپذیری گفت: همراه اول 20 هزار سایت با امکان ارائه خدمات 3G در سراسر کشور نصب کرده است.

وی افزود: ما برای اجرای طرح ترابردپذیری برنامه ای چهار ساله داشتیم که این زمان به یک سال کاهش یافت و فشرده سازی شد.

صدوقی با اشاره به اینکه همراه اول بیشترین خدمات را از طریق رومینگ ملی به مشترکان دو اپراتور دیگر ارائه داده است، گفت: مشترکان دیگر اپراتور ها که در سراسر کشور از طریق شبکه همراه اول ارتباط خود را برقرار می کنند در روز های تعطیل به بیش از یک میلیون مشترک می رسد.

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل ایرانسل نیز با اشاره به اینکه ترابردپذیری با تأخیر 10 ساله کلید خورد، اظهار کرد: ما معتقدیم با ورود اپراتور دوم این طرح باید اجرایی می شد تا رقابت در بازار بیشتر شود. وی افزود: در مدت ترابردپذیری بالغ بر 90 سامانه و زیر سامانه در شبکه اپراتور اول راستی آزمایی و هزینه زیادی برای اجرای این طرح صرف شد.

مجید صدری، مدیرعامل رایتل نیز با استقبال از اجرای ترابردپذیری گفت: در مدتی که این طرح به صورت پایلوت اجرا شد، بیشترین ترابرد به سمت رایتل بود که ما سعی می کنیم این روند ادامه پیدا کند.

وی افزود: ترابردپذیری به نفع اپراتوری است که سهم کمتری از بازار دارد و ما معتقدیم با توجه به سهم 20درصدی رایتل، زمینه مناسبی برای توسعه رایتل ایجاد شده است.

لازم به ذکر است که همه مشترکان تلفن همراه می توانند با مراجعه به دفاتر اپراتور ها برگه تقاضای ترابرد را دریافت کنند. هزینه استفاده از این خدمات 5هزار تومان است و هر مشترک در یک سال می تواند دو بار اقدام به تعویض اپراتور خود کند. برای استفاده از خدمات ترابرد باید سیم کارت مشترک فعال باشد و حداقل سه ماه از اپراتور میزبان خدمات دریافت کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/b8wdQ2aK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه