روزنامهها و موسسات مطبوعاتی در کنار پایگاههای خبری بیشترین سهم ثبت نام اولیه در بیستمین نمایشگاه مطبوعات را به خود اختصاص دادند. به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا پایان شهریورماه نزدیک به 600 رسانه برای حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات، ثبت نام اولیه را انجام دادند که پس از بررسی اولیه میتوانند برای حضور و ثبت نام قطعی اقدام کنند. براساس آمار ثبت شده در سایت pressexpo.ir، تا پایان روز 31 شهریور ماه، 36 موسسه مطبوعاتی، 35 خبرگزاری، 60 روزنامه، 50 هفتهنامه، 41 دو هفتهنامه، 122 ماهنامه، 16 دوماهنامه، 48 فصلنامه، 120پایگاه اطلاعرسانی، 73 موسسه دستاندرکار در بخش کسبوکار مطبوعات، روابط عمومیها و غیره در بخش سایر نمایشگاه، به جمع متقاضیان حضور در این دوره نمایشگاه پیوستهاند.
بنابراین گزارش، بیشترین درخواست متراژ غرفه نیز به ترتیب 12 و 24 متری بوده است، به طوری که 310 رسانه غرفه 12 متری و 125 رسانه غرفه 24 متری و بقیه رسانهها نیز متراژی بیشتر از این دو را انتخاب کردهاند. موسسات مطبوعاتی بیشترین متراژ درخواستی در نمایشگاه را داشتهاند. همچنین 86 رسانه درخواست کردند که غرفه را خود آماده کنند. طبق آمار ارائه شده از سوی سایت نمایشگاه، مجموع متراژی که رسانهها درخواست کردهاند نیز حدود 14 هزار متر است.
در بیستمین نمایشگاه مطبوعات حداقل متراژ هر غرفه 12 متر بوده و با همین ضریب افزایش مییابد و برای متراژهای مازاد بر 24 متر برای رسانههای بخش خصوصی 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. پیش ثبت نام در سامانه pressexpo.ir صورت گرفته و پس از بررسیهای اولیه، ثبت نام قطعی از پانزدهم تا پایان مهرماه از طریق همین سایت انجام خواهد شد؛ حضور در نمایشگاه بیستم بدون پیش ثبت نام امکانپذیر نیست. امسال و برای نخستین بار، تمامی مراحل پیش ثبت نام، ثبت نام قطعی، انتخاب محل غرفه، پرداخت وجه، دریافت اطلاعات غرفه داران برای صدور کارت، اعلام سیاستها و ضوابط و اطلاعرسانی رویدادها و برنامههای جنبی نمایشگاه؛ صرفا از طریق سایت نمایشگاه مطبوعات انجام میپذیرد و در مرحله ثبت نام قطعی، متقاضیان متراژ و محل غرفه را از طریق سایت نمایشگاه روی نقشه مشخص و بهصورت برخط، هزینه واگذاری را پرداخت خواهند کرد. بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای اطلاعرسانی 18 تا 24 آبان در مصلای امامخمینی(ره) برپا میشود.