دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز


(Glass block) آجر شیشه‌ای یا گلاس بلاک قطعات شیشه‌ای و از مصالح نوینی هستند که این روزها مد معماری ساختمان‌ها شده‌اند و به ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری رنگ و لعاب بخشیده‌اند. ایران تنها بازاری نیست که این روزها این مد معماری را پسندیده است، بلوک‌های شیشه‌ای از دهه ۱۹۰۰ ساخته شدند و تولید این نوع آجر در كشورهای آلمان، فرانسه، اتریش، ایتالیا، لهستان، تركیه، اندونزی، تایلند، چین و امریكا وجود دارد، اما تاكنون چنین تولیدی به شكل انبوه در ایران انجام نگرفته و بیشتر آجرهای شیشه‌ای مورد استفاده در مصالح و بازار از مصالح وارداتی به کشور است.
 آجرهای شیشه‌ای جنبه تزئینی دارند و نمی‌توان از آنها به‌عنوان بلوک‌های سازه‌ای، در سازه‌های بنایی استفاده کرد، برای اتصال آنها معمولا به جای ملات از چسب یا ستون‌ها، تیرهای چوبی یا فلزی استفاده می‌شود.  مزیت این تایل‌ها یا آجرهای شیشه‌ای در مقایسه با آجرهای سنتی بیشتر به چشم می‌آید. یکی از مزیت‌های استفاده از آجرهای شیشه‌ای کم بودن ضخامت در مقایسه با دیوارهای آجری سنتی (حداقل۱۵ سانتی‌متر) که به افزایش فضای مفید اتاق منجر می‌شود.
آجرهای شیشه‌ای از خواص بالای ایزولاسیون صوتی و حرارتی و سبک‌تر بودن در مقایسه با دیوارهای آجری سنتی برخوردار هستند.
 سرعت عمل بالا در نصب و به کارگیری آجر شیشه‌ای در مقایسه با آجرهای سنتی مزیت دیگر آجرهای شیشه‌ای محسوب می‌شود، زیرا مراحل مختلف و متعدد دیوارکشی سنتی شامل آجرچینی، گچ و خاک، سفیدکاری و نقاشی می‌شود، اما آجرهای شیشه‌ای تنها شامل آجرچینی و در موارد خاص بندکشی است.
مهم‌ترین مزیت دیگر این مصالح به صرفه‌بودن نسبت به آجرهای سنتی است و اینکه امکان جداسازی‌های فضاهای داخلی با حفظ روشنایی كافی را به معمار می‌دهد.
همچنین از بلوک‌های مشبک برای کنترل میزان نور ورودی به فضاها استفاده می‌شود. برای ایجاد فضایی با رنگ خاص می‌توان براساس سلیقه از بلوک‌های رنگی استفاده کرد. نوع دیگری از این بلوک‌ها برای جلوگیری از عبور نور نیز طراحی شده‌اند که طبق نیاز مشتری در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/x3oFZTuI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه