پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
همزمان با مهار آتش‌سوزی در پاسارگاد، پارک ملی بمو دچار حریق شد

آتش، در فارس لانه کرده است

8 سال پیش ( 1395/3/22 )
 

دیروز در حالی که مقامات استان فارس خبر از کنترل آتش‌سوزی پاسارگاد می‌دادند، آتش به منطقه دیگری از شمال استان فارس زد و این بار ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده بمو طعمه حریق شد.

به گزارش ایسنا، مدیركل حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام کرد که آتش‌سوزی در این منطقه از صبح جمعه شروع شد. حمزه ولوی یادآور شد كه وقوع حریق در محدوده‌ای از پارك بمو واقع در شهرستان خرامه آغاز شد.

آتش، در فارس لانه کرده است

مدیركل حفاظت محیط زیست فارس دیروز گفت که سازمان محیط زیست از آمادگی لازم برای مقابله با این حریق برخوردار بوده است و از همکاری مردمی برای مقابله با حریق خبر داد.

بزرگ‌ترین نگرانی مسئولان محیط زیست در رابطه با مقابله با این آتش‌سوزی، تمرکز نیروهای آموزش‌دیده و امکانات برای مقابله با دیگر آتش‌سوزی در استان بود. ولوی در همین رابطه به خبرگزاری تسنیم گفته بود: در حال حاضر نیروهای منطقه در پارک ملی بمو حضور دارند اما آنچه نگرانی ایجاد می‌کند این است که متاسفانه نیروهای آموزش‌دیده برای اطفای حریق در جنگل‌های پاسارگاد مستقر هستند. علت آتش‌سوزی به حضور گردشگران در روستاهای اطراف مربوط می‌شود اما هنوز نمی‌دانیم آتش‌سوزی عمدی است یا سهوی.

پارک ملی بمو 48 هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است که در 10 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد. این پارک ملی از لحاظ شمار حیوانات و تنوع حیات‌وحش، بعد از پارک‌های ملی گلستان و ارومیه در مقام سوم اهمیت است هر چند چندان شناخته شده نیست.

در زیستگاه طبیعی بمو، علاوه بر پلنگ، پستاندارانی از جمله، آهو، قوچ و میش، بز و پازن و پرندگانی همچون عقاب طلایی زندگی می‌کنند و کفتار، گربه جنگلی، گربه وحشی و جغد کوچک و شاه بوف از دیگر حیوانات این منطقه هستند. شمار پلنگ‌های این منطقه در سال 92 شش قلاده برآورد شده‌ است.

این پارک ملی دارای 112 گونه جانوری، 69 گونه پرنده، 21 گونه پستاندار، 19 گونه خزنده و 3 گونه دو‌زیست و همچنین گونه‌های مختلف گیاهی است.

آتش‌سوزی در پاسارگاد در شمال استان فارس که از روز چهارشنبه شروع شده بود، دیروز مهار شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2DecxvL3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه