پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

۳۰ هزار تن ریل وارد شد

8 سال پیش ( 1395/1/21 )
 

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با بیان اینکه پروژه تولید ریل ملی هنوز به سرانجام نرسیده است، از واردات ۳۰هزار تن ریل خبر داد و گفت: برای احداث ۱۰۰۰ کیلومتر راه‌‌آهن، ۱۲۰ هزار تن ریل لازم داریم.

سیدمسعود نصر آزادانی در گفت‌‌‌و‌گو با فارس اظهار داشت: در توسعه حمل‌و‌نقل که توسعه کشورها را به دنبال دارد، به دلیل پراکندگی شهرهای مهم، بهترین گزینه توسعه حمل‌و‌نقلی، نظیر همه کشورهای دنیا، توسعه حمل‌و‌نقل ریلی است.

وی با اشاره به اینکه در این عرصه یکی از گلوگاه‌های توسعه حمل‌و‌نقل ریلی، «ریل» است، افزود: ‌با وجود‌ سابقه‌ 80 ساله راه‌آهن در کشور ما‌، تاکنون عزم و اراده جدی برای تولید ریل در داخل کشور وجود نداشته است، البته به‌صورت پراکنده فعالیت‌هایی انجام شد‌ اما فعالیتی که منجر به یک خط تولید مستمر و قابل اعتماد باشد در کشور انجام نشد.

735734724762462362362362472347

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن به پروژه تولید ریل ملی اشاره کرد و اظهار داشت: به هر حال شرکت ذوب‌آهن‌ قراردادی منعقد کرده و خط تولیدی ساخته است، بنابراین قطعا در عملیاتی کردن این پروژه مصمم خواهد بود. قبلا کارخانه ذوب‌آهن‌ به‌صورت جدی‌ وارد این عرصه نشده بود، اما پس از توافقی که سه وزیر در تیرماه 1393 به امضا رساندند‌، ذوب‌آهن به‌صورت جدی‌تر وارد کار شده است.

نصر آزادانی‌ بیان کرد: برای تولید ریل ملی با ذوب‌آهن اصفهان تفاهم‌نامه به امضا رسید و قرار بود آنها ریل را تا شهریور 94 به تولید برسانند و ما هم از آن تاریخ خریدهای خارجی را متوقف کنیم. معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور گفت: اما پروژه به اجرا نرسید و مجوز ترک تشریفات خرید 150 هزار تن ریل از خارج را از دولت قبل داشتیم که فعلا 30 هزار تن آن انجام شد. 

وی با بیان اینکه‌ ظرفیت تولید ریل داخل جوابگوی نیازهای ریلی کشور نیست، افزود: سالانه باید 500 کیلومتر خط‌آهن بهسازی و بازسازی شود، ضمن آنکه برای ساخت یک‌هزار کیلومتر راه‌آهن 120 هزار تن ریل می‌خواهیم. معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور بیان کرد: تا پنج‌سال آینده نیاز کشور به ریل بیش از 200 هزار تن در سال است که این رقم غیر‌از مصرف ریل در مترو و خطوط فرعی برای اتصال صنایع به خط آهن سراسری است.

نصر آزادانی با اشاره به کاهش بسزای ارزبری با تولید ریل ملی اظهار داشت: با توجه به خط تولید کارخانه ذوب‌آهن، قطعا در مقایسه با ریل‌های خارجی، کاهش قابل توجهی در هزینه‌ها خواهیم داشت. معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور اضافه کرد: امیدواریم تا تابستان امسال پروژه احداث ریل ملی به پایان برسد و ریل‌ها تحویل شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DkcvnEKI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه