سه شنبه, ۶ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Tue, 26 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
زنان جهان

کسب‌وکاری براساس ایده‌ های پوشیدنی

8 سال پیش ( 1395/2/15 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

سارا بلکلی، صاحب‌ کسب‌وکار و بنیانگذار شرکت Spanx، یک تولیدکننده محبوب پوشاک است. او کسب‌وکارش را در سال 2000 بنیان نهاد. نام بلکلی در فهرست 100چهره برتر تاثیرگذار مجله Time آورده شده است. از سال 2014 او در رده نود و سوم زنان قدرتمند جهان از دیدگاه مجله Forbes قرار دارد. عمده تولید این شرکت جوراب‌شلواری و سایر لباس‌های زیر زنانه است و از سال 2010 پوشاک مردانه هم تولید می‌کند.

خانم بلکلی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه ایالت فلوریدا در چند شرکت در فلوریدا کار کرد. او در هوای گرم آنجا نمی‌توانست جوراب‌شلواری دلخواهش را پیدا کند. او در 27 سالگی با پس‌اندازش به آتلانتا رفت.

آنجا جایی بود که به‌دنبال تحقیق درباره جوراب‌بافی رفت. یک‌سال طول کشید تا او توانست نخستین نمونه از جوراب‌شلواری را تولید کند. پس از اینکه بلکلی حق ثبت اختراعش را رسمی کرد، روی بسته محصولاتش شروع به کار کرد. یکی از کارهای او این بود که بسته‌بندی قرمز برای محصولاتش درنظرگرفت. تا آن زمان بسته‌بندی‌ها فقط بژ، سفید یا خاکستری بودند.

بلکلی علاوه بر تنوع بخشیدن به رنگ بسته‌بندی‌ها سه تصویر انیمیشنی با سه حالت مختلف از زنان روی بسته‌بندی‌ها قرار داده است. او برند کسب‌وکارش را یک‌ سال و نیم بعد از راه‌اندازی آن انتخاب کرد. بلکلی می‌دانست که صاحبان برند Kodak چون از تلفظ حرف K خوش‌شان می‌آمد این نام را برای شرکتش انتخاب کرد.

تحقیقات بلکلی نشان می‌داد که نام‌های ساختنی بیشتر روی ذهن مخاطب اثر می‌گذارند و راحت‌تر می‌توانند به‌عنوان علامت تجاری ثبت شوند. به همین دلیل Spanx رابه‌عنوان برند انتخاب کرد. او کارش را در سال 2000 در آپارتمانش آغاز کرد و همه تماس‌ها و بازاریابی‌ها با خودش بود. بلکلی بعدها با لوریس آن گلدمن آشنا شد که نقش زیادی در پیشرفت Spanx داشت. بلکلی در سال 2014 در مطلبی که برای Fortune نوشت اذعان کرد که گلدمن نقش پررنگی در موفقیت این کسب‌وکار ایفا کرد.

گلدمن که 10 سال سابقه کار در کوکاکولا را داشت، پس از ورود به Spanx یک مدل کسب‌وکاری برای شرکت طراحی کرد. این مدل براساس سابقه 10 ساله او در این شرکت بزرگ طراحی شده بود. بزرگ فکر کردن، کوچک شروع کردن و مسیر را به‌سرعت پیمودن از اصول اصلی این مدل کسب‌وکاری بود. او به تیمش توصیه می‌کرد که بر کیفیت محصول بیشتر از حاشیه امن سود فکر کنند.

گلدمن می‌گوید: «هر زمان کسی لباس‌های Spanx را می‌پوشد، دو چیز می‌تواند اتفاق بیفتد: برند ما می‌تواند قوی‌تر شود یا برند ما می‌تواند ضعیف‌تر شود. یا قدرت نفوذمان را به‌دست می‌آوریم یا قدرت نفوذمان کم می‌شود.»در نیمه نخست سال 2014، بلکلی نخستین فروشگاه این برند در یک مرکز خرید بزرگ را راه‌اندازی کرد. در این زمان همچنین در این شرکت پارچه‌ای کتانی تولید شد که برای تولید محصولات پاییزه مناسب بود. 

گلدمن در فوریه سال 2014 پس از 10 سال از Spanx بیرون آمد و گرگ ریبت جایگزین او شد. ریبت سال‌ها سابقه کار در شرکت‌های مختلف را داشت.  در پروفایل سال 2014 بلکلی در مجله Forbes درآمد سالانه این شرکت بیش از 250 میلیون دلار و حاشیه سود امن آن 20درصد برآورد شد. این درحالی‌است که بسیار متعهد به حفظ Spanx در بخش خصوصی و مستقل از کمک‌های دولتی است. 

در ابتدای کار Spanx بازاریابی بلکلی به شکلی بود که از دوستان و بستگانش می‌خواست محصولات این شرکت را در مراکز خرید مشخص‌شده بررسی کنند و در ازای این کار و برای قدردانی از آنها یک چک بانکی برای‌شان می‌فرستاد. شیوه‌های بازاریابی Spanx البته خیلی زود گسترش یافت. مثلا اوپرا وینفری، مجری محبوب تلویزیونی یک‌بار در سال 2000 یعنی ابتدای کار Spanx از محصولات این شرکت در شوی تلویزیونی‌اش تعریف کرد. طبعا تاثیر حرف وینفری برای شناخته شدن و بازاریابی محصولات این شرکت انکارناشدنی است.

داستان این تعریف از آنجا شروع شد که بلکلی سبدی از محصولات شرکتش را همراه با یک کارت هدیه برای برنامه تلویزیونی وینفری فرستاد. بلکلی در این کارت هدیه توضیح داد که برای ایجاد و توسعه چه چیزی در تلاش است و همین امر توجه وینفری را جلب کرد. تیم تولید وینفری برای بلکلی توضیح دادند که اگرچه او عموما تنها محصول خودش را تبلیغ می‌کند، اما تیمش را به آتلانتا فرستاد تا با بلکلی گفت‌وگو کنند. درآن زمان بلکلی تنها یک دستگاه فکس داشت و با کمک دوستان و بستگانش بازاریابی می‌کرد.

بعدها چهره‌های مشهوری چون گوئینت پالترو و جسیکا آلبا نیز محصولات بلکلی و شرکتش را تبلیغ کردند.بعدها شبکه تلویزیونی CCTV محصولات Spanx را در یکی از برنامه‌هایش نشان داد که همین امر بر محبوبیت آن افزود.

بلکلی صاحب کل برند شرکت است و در سال 2011 حدود 100 کارمند داشت. او در سال اول کار خود یعنی سال 2000 از همان آپارتمان در آتلانتا 8 میلیون دلار درآمد کسب کرد و در سال 2002 فروشش حدود دوبرابر شد و به 15 میلیون دلار رسید. در سال 2014 فروش Spanx به 400 میلیون دلار رسید. به‌این‌ترتیب خانم بلکلی یکی از موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان است که حالا با شرکتش درآمدهای میلیون دلاری دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lALdnrzR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه