فیس بوک اعلام کرده است که قصد دارد تا به مقابله با افزونه های مسدود کننده آگهی های تجاری بپردازد. به این ترتیب و در صورت تحقق وعده فیس بوک کاربران این شبکه اجتماعی حتی در صورت نصب افزونه هایی نظیر Ad block نیز آگهی های تجاری منتشر شده را مشاهده خواهند کرد.
در این راستا فیس بوک با انتشار به روزرسانی جدید خود امکان اعمال تغییرات مورد نظرشان را در زمینه دریافت آگهی های تبلیغاتی برای کاربران فراهم کرده است. به این صورت که در صورت عدم تمایل افراد برای مشاهده آگهی های تبلیغاتی آژانس های مسافرتی می توانند گزینه مربوط به دریافت این دست آگهی ها را در بخش مربوط به تنظیمات آگهی های تبلیغاتی غیرفعال کنند. با این وجود ارائه امکان اعمال تغییرات دلخواه در زمینه دریافت آگهی های تجاری به معنای توانایی کاربران در مسدود کردن تمامی انواع تبلیغات منتشر شده از سوی فیس بوک نیست و کاربران حتی با وجود نصب افزونه های مخصوص حذف آگهی در مرورگر خود، بازهم شاهد دریافت آگهی های تجاری در شبکه اجتماعی فیس بوک خواهند بود. در همین رابطه اندرو بس ورث، نایب رئیس فیس بوک در امور آگهی های تجاری به رسانه ها گفت: «زمانی که از مردم سؤال کردیم چرا افزونه های ضدتبلیغات را روی مرورگرهای خود نصب می کنند، آنها اعلام کردند که هدف شان از این کار حذف آگهی های تبلیغاتی آزار دهنده است.»
وی افزود: «ما با در نظر گرفتن نگرانی های کاربران در این رابطه امکان اعمال تغییرات مورد نظرشان را ایجاد کردیم و از این رو تصمیم گرفتیم حتی با وجود نصب افزونه هایی نظیر Ad Block نیز آگهی های تجاری منتشر شده در فیس بوک قابل حذف نباشند.»
لازم به ذکر است به رغم اقدام اخیر فیس بوک برای حفاظت از آگهی های تجاری منتشر شده در این شبکه اجتماعی، بخش قابل توجهی از درآمدهای آن از طریق انتشار آگهی در اپلیکیشن موبایل حاصل می شود.