این تابستان آخرین باری است که مایکل فلپس در المپیک شرکت می کند. او علاوه بر کسب مدال های بیشتر و به تبع آن افتخار بیشتر برای تیم شنای آمریکا، با تبلیغ Rule Yourself به Under Armour و آژانس Dragon 5 کمک کرده است موفقیت بزرگی را کسب کنند.
این فیلم موفق به کسب مقام اول در بخش فیلم جشنواره شیر کن شد و حالا یکی از آگهی هایی شده که بارها به اشتراک گذاشته شده است.
اطلاعات جدیدی که Unruly منتشر کرده است، نشان می دهد تبلیغ فلپس Under Armour در المپیک 2016، دومین تبلیغی است که حجم بالای به اشتراک گذاری را تجربه کرده است. نخستین تبلیغ، آگهی فوق العاده پارالمپیک Channel 4،«We’re The Superhumans» است. این تبلیغ تبدیل به پنجمین آگهی با نرخ به اشتراک گذاری بالا در تمام تاریخ المپیک نیز شده است.
چرا این آگهی که به دست Dragon 5 ساخته شده، به این موفقیت دست یافته است؟
این آگهی احساسات جامعه هدف خود یعنی مردان بین 18 تا 34 سال را تحت تأثیر قرار می دهد. ذات دراماتیک آگهی فلپس و توانایی آن برای وادار کردن مخاطبان به دنبال کردن پروسه تمرینات شدید یک شناگر، حسی از الهام را در مخاطبان بیدار می کند.
22درصد از بینندگان گزارش داده اند که با دیدن تمرین های این ورزشکار شگفت زده شده اند و حتی دیدن بخش های دردناک «بادکش درمانی» را نیز تحمل کرده اند. این جامعه هدف همچنین احساسات خوشحالی و غافلگیری خود را ابراز کردند، یعنی احساسات کلیدی که طبق نظر Unruly برای درگیر کردن مخاطب مورد نیاز است.
دورا پریوس، مدیر عامل Unruly می گوید: «چیزی که ما از تجربه کردن های بسیار آموخته ایم این است که از بین احساسات مختلف، حس الهام پذیری حسی است که بیشترین تأثیرگذاری را دارد. اگر این حس در یک تبلیغ به کار گرفته شود، مردان 18 تا 34 ساله علاقه به تجربه کردن و دیدن آن را پیدا می کنند.»
تا به امروز، 56درصد از اشتراک گذاری ها از طریق فیس بوک و بعد از آن، 28درصد از آنها در توییتر انجام شده است. پریوس ادعا می کند که Under Armour به طور متوالی با استفاده از ستاره هایی چون میستی کوپلند آگهی های درست و قابل اعتماد خلق می کند. هر بخش از کار برای مخاطبان تعجب آور است و آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. اطلاعات به دست آمده نشان می دهد این آگهی ها حسی از غرور نیز در بیننده ها پدیدار می کند.
مدیر استراتژی5 Daragon ، هری رومن، ضمن تأیید صحبت های پریوس اضافه می کند که تبلیغ فلپس از قابلیت بالایی برای به اشتراک گذاری برخوردار است، چراکه توانایی آن را دارد که فداکاری هر روزه شناگر را که در حال آماده شدن برای مسابقات ریو است، نقل کند.
رومن می گوید: «من معتقدم مردم با این فیلم ارتباط برقرار می کنند، زیرا با ریتمی دلنشین، کار سخت و جانبازی و عوامل موفقیت را به گونه ای دست نخورده و واقعی بازنمایی می کند. من دوست دارم فکر کنم که این فیلم و متن تکان دهنده آن، «این آخرین خداحافظی ا ست»، هنگامی که فلپس را می بینند که به جایگاه لبخند می زند، در پس ذهن مردم جای می گیرد. ما احتمالا مدتی طولانی ورزشکاری مثل او را نمی بینیم.»
پریوس اضافه می کند: «بیننده ها مخصوصا جوان ترها، با دیدن تبلیغاتی که غیر واقعی به نظر می رسند، بیش از سه چهارم اعتماد خود را به آن برند از دست می دهند. کمپین های اخیر Under Armour همه قابل اعتمادند. این کمپین ها کاری واقعاً دلپذیر را به تصویر کشیده اند و محتوایی را تولید کرده اند که همه در کنار هم بیشترین بازده را دارند. اینها با نشان دادن ورزشکاران و داستان های واقعی زندگی آنها و چیزهایی که همیشه از چشم ما پنهان می مانند، اعتماد مخاطبان را جلب می کنند.»