سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باغداران باید برای بیمه باغ‌های خود اقدام کرده تا در صورت بروز خسارت، مبلغ آن را از بیمه دریافت کنند.  جهانگیر عرب، درخصوص خسارت‌دیدگی باغ‌های چای در شمال کشور، گفت: مشکلی که امسال برای باغداران در تولید چای پیش آمد، همیشگی نیست.  سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، درخصوص ضعف در سیستم آبیاری باغداران چای که موجب بروز مشکلات بسیاری برای تولیدکنندگان در این بخش شده، اظهار کرد: مگر باید کاری انجام می‌شد؟ چایکاران برای بیمه باغ‌های خود تعلل می‌کنند.  به گزارش ایلنا، این در حالی است که چایکاران  از میزان دریافتی خود از بیمه ناراضی‌اند و دریافتی خود را برای خسارت‌زدگی باغ‌ها به اندازه‌ای اعلام می‌کنند که با آن پول بتوانند هزینه بیمه سال آینده خود را پرداخت کنند.