مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه گفت: «امسال به خاطر شرایط خوب آب و هوایی و عدم سرمازدگی، پیش‌بینی می‌شود تولید انار در ساوه به 150هزارتن برسد. این در حالی است که سال گذشته 135هزارتن از این محصول تولید شد.‌» به گزارش «فرصت امروز» حسن شریفی افزود: «از 137 هزار هکتار زمین‌های اراضی شهرستان، 11 هزار هکتار آن به کشت انار مربوط می‌شود؛ محصولی که از نظر رنگ، طعم و کیفیت، حتی در دنیا حرف اول را می‌زند. به خاطر همین ویژگی‌ها آب انار و کنسانتره این میوه در ساوه، تا 14ماه قابلیت نگهداری داشته و کیفیت آن تغییر نمی‌کند.‌»

شریفی با اشاره به اینکه انار ساوه از 25شهریور وارد بازار شده و اوج برداشت آن از 20مهر تا 20 آبان است، اظهار کرد: «60هزارتن از 150هزارتن به کشورهای مختلف صادر می‌شود.‌» وی با بیان اینکه تا پیش از تحریم‌ها این محصول به کره‌جنوبی و ژاپن صادر می‌شد، عنوان کرد: «بعد از تحریم‌ها این صادرات با مشکل مواجه شد و به همین دلیل سال گذشته تنها توانستیم انار شهرستان را به کشور روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کنیم، اما امید می‌رود با برداشته شدن تحریم‌ها دوباره راه صادرات به خاور دور باز شود. زیرا اشتیاق فراوانی برای انار ایران در این کشورها وجود دارد.‌»