در عصر مدرن، همه ما به طریقی در انواع مذاکره درگیر میشویم و تلاش میکنیم نتیجه مذاکره را به سود خود تمام کنیم. وقتی به كلمه مذاكره فكر میكنید، چهچیزی فورا به ذهنتان خطور میكند؟
آیا دو تیم از مقامات عالیرتبه پرخاشگر را تصور میكنید كه پشت یك میز طویل رو به روی هم نشستهاند و عزم خود را برای شكست طرف مقابل جزم كردهاند، یا گروهی را تصور میكنید كه برای دستیافتن به یك راه حل مناسب و از بینبردن مشكلی در كنار هم نشستهاند. واقعا مذاكره چیست و چه ابعادی دارد؟ پاسخ این سوال را میتوان در كتاب «پیروزی در مذاكره» پیدا کرد. این کتاب شامل مقالات علمی از اساتید مجرب دانشگاه هاروارد است و به طرح موضوعات مختلف راجع به شیوهها و تكنیكهای مذاكره
میپردازد. نویسندگان کتاب تلاش کردهاند ضمن تعریف مذاکره و تشریح محیطهایی که هر مذاکرهای در آن انجام میشود (تجاری، اداری، خانوادگی و غیره) و با تاکید بر همکاری روابط متقابل و حفظ شرکتهای استراتژیک، روشهایی ارائه کنند تا با کمک آنها مذاکرات تحت فشار و مذاکرات میان فرهنگی، با سهولت هرچه بیشتری انجام شوند تا به توافقاتی دست یابید که هم به نفع شرکت شما و هم به نفع طرف مقابل باشد.
این کتاب در چهار فصل با عناوین مذاکره همکارانه، ایجاد و حفظ شراکتهای استراتژیک، مذاکره کردن تحت فشار و مذاکره میان فرهنگی تدوین شده است. کتاب حاضر که به چاپ سوم رسیده و 133 صفحه است، به قلم تام کراتن میکر و با کمک همکارانش نوشته شده و مجید نوریان آن را ترجمه کرده است.