در دنیای پررقابت کسبوکار امروز، کمپانیهای تبلیغاتی برای ارائه خدمات بهتر سعی میکنند بربخشی از صنعت تمرکز کنند. جذابیتهای مالی و همچنین در اختیار داشتن نیروهای کارآزموده و منابع کافی دلایلی است که شرکتها به بخشهای مختلف بازار توجه نشان میدهند. طی چندماه گذشته، اکثر شرکتهایی که در ستون «ستارههای تبلیغات» معرفی شدهاند «آژانس»هایی هستند که با ارائه راهکارهای خلاق، انجام پژوهشهای تبلیغاتی-بازاریابی و ساخت تبلیغات تاثیرگذار به مشتریانشان خدمات ارائه کردهاند. اما همانطور که گفته شد، در صنعت تبلیغات بخش رسانههای تبلیغاتی نیز به جهت گردش مالی بسیار بالا از دیرباز مورد توجه مجموعههای بزرگ قرار داشته است. به بهانه انتخاب مجموعه PHD بهعنوان «رسانه منتخب» در سال 2015 از سوی موسسه معتبر Campaign قصد داریم به معرفی این رسانهدار مطرح بپردازیم.
پیاچدی در سال 1990 میلادی توسط سه متخصص تبلیغات به نامهای جاناتان دورن، نیک هورسول و دیوید پتیسان تاسیس و نام شرکت از نام فامیل این سه نفر برداشت شد. ماموریت این شرکت از همان ابتدا «جستوجو و ارائه راهکارهای ارتباطی بهتر برای مشتریان» تعیین شد.
در آغاز فعالیت، توجه ویژه به ارائه خلاقیت در حوزه رسانههای تبلیغاتی در این آژانس کوچک بهقدری قابل قبول بود که بهسرعت مورد توجه گروه عظیم Omnicom قرار گرفت و پس از مدتی بهعنوان برند دوم این گروه در حوزه رسانه به فعالیت خود ادامه داد. شاید بتوان جاهطلبی این شرکت را در بخشی از نخستین آگهی مطبوعاتیاش جستوجو کرد: «... یک آژانس که آمده است تا دوران جدیدی را برنامهریزی ارتباطی خلاقانه استوار سازد... »
خدمات حرفهای پیاچدی
با توجه به ساختار این مجموعه، پیاچدی در مواردی که به آن اشاره خواهد شد کمنظیر است. تحقیقات و پژوهش: از آنجا که هزینههای بخش رسانه بهواقع سرسامآور است، برنامهریزی در این بخش باید منطبق با پژوهشهای گسترده باشد. بنابراین شرکت پیاچدی سعی دارد با ارائه خدمات نوین تحقیقات بازاریابی و جابهجایی مرزهای این رشته علمی کارایی هزینههای انجام شده را افزایش دهد.
خرید رسانه برای مشتریان: شاید عمدهترین فعالیت این مجموعه را بتوان در این بخش تعریف کرد. با توجه به سرمایهگذاری هنگفت شرکت مادر – گروه Omnicom- در این زمینه، شرکت پیاچدی میتواند با ائتلاف با Omnicom قدرتی بیمانند در زمینه خرید و ارائه رسانه به مشتریان داشته باشد. برای درک قدرت این انحصار کافی است نگاهی به رقم سرمایهگذاری Omnicom در این بازار داشته باشیم: «34 میلیارد دلار».
ارائه مدلهای سنجش اقتصادی: با توجه به پیچیده و رقابتیتر شدن بازار، سرمایهگذاری بهینه در حوزه تبلیغات و بازاریابی و به حداکثر رساندن نرخ بازگشت سرمایه، یکی از اهداف مهم هر شرکت است.پیاچدی در این زمینه نیز سعی کرده است با گردآوری گروهی از اندیشمندان حوزه بازاریابی، اقتصاد و مدیریت برند، به ارائه الگوهای «کمی» به مشتریان بپردازد. سنجش مبارزات تبلیغاتی، بهینهسازی آمیخته رسانهها، پیامهای تبلیغاتی و بودجه برای به حداکثر رساندن ROI از تخصصهای ویژه تیم علمی پیاچدی است.
وسعت دامنه خدمات
پس از گذشت بیش از دو دهه از آغاز فعالیت شرکت پیاچدی، این مجموعه همکاری خود را با مشتریان مستقیم و شرکتهای همکار گسترش داده است. یونیلیور، گوگل و اس سی جانسون از جمله مشتریان مستقیم این شرکت بهشمار میروند و مجموعههای مثل «تی بیدبلیو ای»، گروه «دی دی بی»، «زیمرمن»، «بی بیدی او» و «آرنل» شرکای تجاری پیاچدی بهحساب میآیند. هماکنون این کمپانی با همکاری حدود 3000 پرسنل در 80 بازارجهانی به مشتریان خدمات تبلیغاتی ارائه میکند.
مشاور تبلیغات و برندسازی