اگر به تازگی کسب و کار جدیدی راه انداخته اید، حتماً بارها از دوستان و همکاران شنیده اید که می توان به کمک اپ های پیام رسان و دنیای مجازی، فضای کسب و کار خود را توسعه داد. برخی کاربران تصور می کنند ارتقا دادن تلفن های همراه و نصب چند برنامه و اپلیکیشن برای شروع فعالیت های شغلی مجازی کافی است اما موضوع به همین جا محدود نمی شود. درواقع می توان با کمک چند راهکار ساده، فعالیت هایی به مراتب موفق تر داشت.
یک وب سایت درست کنید
قبل از اینکه اپلیکیشن ها و کمپین های مرتبط با شغل خود بسازید، بهتر است به فکر ساخت یک وب سایت حرفه ای و مشتری پسند باشید. داشتن یک وب سایت به روز، با طراحی زیبا، به جلب اعتماد کاربران و مشتری های شما کمک شایانی خواهد کرد.
همچنین می توان از طریق سامانه ایمیلی وب سایت، بخش ارتباط با مشتریان را راه اندازی کرد. اگر هیچ تجربه ای در خصوص وب سایت ها ندارید یا به دنبال ایده هایی برای طراحی وب سایت خود می گردید می توانید با مراجعه به وب سایت Awwwards ایده هایی جالب بگیرید.
برای دستیابی به تکنولوژی، حرفه ای عمل کنید
قرار نیست همه صاحبان مشاغل و کارفرمایان در خصوص فضای مجازی و شیوه های بازاریابی آنلاین اطلاعات حرفه ای داشته باشند. بنابراین اگر نمی توانید تبلیغات مجازی را مدیریت کنید یا هیچ تجربه و تخصصی در این زمینه ندارید، بهتر است پیش از شکست خوردن، به یک متخصص تکیه کنید. صرف اندکی هزینه برای استخدام یک کارشناس بازاریابی مجازی سود مالی بلند مدتی را تقدیم شما خواهد کرد.
کمپین های معرفی کالا و خدمات راه بیندازید
بسیاری از کاربران دنیای مجازی روزانه تعداد زیادی فیلم کوتاه مشاهده می کنند. یکی از روش های مؤثر پیشرفت شغلی در فضای مجازی، ساخت و پخش فیلم های کوتاهی است که به معرفی کالا و خدمات شما می پردازند. انتشار این فیلم ها در سایت های متخلف و شبکه های اجتماعی مرحله بعدی است.
دنباله دار کردن این ویدئو ها باعث می شود کاربران به دیدن ویدئوها عادت کرده و تمایل داشته باشند به طور مرتب از اخبار و محصولات جدید شما مطلع شوند. قانون مهم در خصوص تولید فیلم های ویدئویی مجازی، پرهیز از طولانی مدت بودن و عدم خروج از موضوع کالاهای شماست.
تأثیرگذارهای مجازی را شناسایی کنید
برخی وبلاگ ها، وب سایت ها و حتی صفحات اجتماعی وابسته به چهره های هنری، ورزشی و... بسیار پربازدید هستند و اغلب مخاطبان نسبت به این صفحات مجازی نگرش مثبتی دارند. یکی از روش های بسیار کارآمد، برای حضور موفق مجازی، ایجاد وابستگی با این صفحات محبوب و تأثیر گذار با روش های گوناگون است.
به روزرسانی را فراموش نکنید
بسیاری از فعالان عرصه کسب و کار تصور می کنند صرف حضور در فضای مجازی و داشتن صفحات مجازی یا کانال های تلگرامی برای موفقیت در فضای مجازی کافی است اما به روز بودن، انتشار خبر و تصاویر به طور مرتب و ارتباط با کاربران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به روز نبودن و عدم فعالیت صفحات و کانال های مجازی، نوعی ضد تبلیغ برای برندها محسوب می شود.
در کانال ها و صفحات مجازی فعال باشید
تا به حال شده پیام هایی با محتوای مشابه از سوی چند نفر در فواصل زمانی کوتاه برای شما ارسال شود؟ این اتفاق نشان می دهد، فضای مجازی و اپ های پیام رسان چه فرصت خوبی برای دیده شدن رایگان در اختیارتان قرار داده است.
انتشار افتخارات و جوایز مهمی که کیفیت فعالیت های شغلی شما را نشان می دهد، می تواند در کوتاه ترین زمان و با سرعتی بالا در فضای مجازی دست به دست شده و هزاران کاربر را با محصولات و خدمات شما آشنا کند.
اگر با وجود تمام توصیه های ذکر شده باز هم با چالش تصمیم گیری های کاری روبه رو هستید بد نیست سری به Google analytics بزنید. گوگل آنالایز یک مسیر نسبتا طولانی پیش روی شما می گذارد که براساس تحلیل های آماری طراحی شده است. مسیری که در طول مسیر فعالیت شغلی، ایده های ایده آل و مناسبی در اختیار شما می گذارد و کمک می کند با طرز تفکر و روش های جلب نظر کاربران مجازی با سهولت بیشتری آشنا شوید.