فیس بوک با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد قصد دارد با وب سایت هایی که از تیترهای گمراه کننده برای جذب مخاطب بیشتر استفاده می کنند، مقابله کند. در ادامه بیانیه مذکور آمده است: «برخی از وب سایت ها در خبرخوان خود از تیترهای کلی و گمراه کننده استفاده کرده و وانمود می کنند که در حال انتشار خبرهای بسیار مهمی هستند. این موضوع زمینه را برای گمراه شدن مخاطبان فراهم کرده و آنان را مجبور به کلیک بر لینک مذکور می کند. گفتنی است این اقدام که به نوعی موجب گمراهی و اتلاف وقت کاربران می شود در میان کاربران و فعالان حوزه فناوری اطلاعات به کلیک دزدی شهرت یافته است.»
در این راستا و با توجه به فعالیت سایت های مذکور در فیس بوک، آنها لینک های مربوط به اخبار روزانه را در این شبکه اجتماعی مشهور منتشر کرده و بدون توجه به الگوریتم آن و اختصاص بخش وسیعی از فضای موجود در سرورهای این وب سایت به اخبار روزانه، اقدام به انتشار اخبار اغلب نادرست خود می کنند. مدیران فیس بوک در اواخر ماه ژوئن سال جاری میلادی اعلام کردند که از این به بعد کامنت های ارسال شده توسط کاربران و دوستان آنها نسبت به محتوا و اخبار منتشر شده توسط بنگاه های خبری و برندهای تجاری از اولویت برخوردار خواهد بود.
به گفته متخصصان و تحلیلگران شبکه های اجتماعی، تغییراتی که اخیراً توسط فیس بوک اعمال شده است، اگرچه موجب پاک شدن کلیه اخبار مزاحم نمی شود، اما تأثیر بسزایی در نحوه عملکرد خبرخوان این شبکه اجتماعی و نحوه انتشار اخبار و محتوا از سوی دیگر وب سایت ها خواهد شد. در همین رابطه چندی پیش دو تن از کارمندان فیس بوک به نام های الکس پیساکوویچ و کریستین هندریکس در وبلاگ خود از ایجاد سامانه برای تشخیص و مقابله با تیترهای کلیک دزد خبر دادند که این موضوع موید عزم جدی محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان برای مقابله با سوء استفاده کنندگان از امکانات خبرخوان خود است.