در ادامه روند معرفی شرکتهای تبلیغاتی پیشرو در حوزه تبلیغات و بازاریابی خدمات پزشکی و سلامت در ستون «ستارههای تبلیغات» به سراغ مجموعه «مک کان هلث» (McCann Health) رفتم که این کمپانی زیر شاخه هلدینگ مطرح McCann Worldgroup است. «مک کان هلث» یکی از مجموعههای مطرح در حوزه بازاریابی تخصصی صنعت دارو و سلامت است که خود از چند مجموعه مجزا تشکیل شده که هر یک از این شرکتها بخشی از روند مرتبط را به انجام میرسانند. این زیرمجموعهها عبارتند از:
- McCann Torre Lazur
- McCann Healthcare
- McCann HumanCare
- McCann Echo
این کمپانی یکی از بزرگترین مجموعههای بازاریابی در حوزه بازاریابی مراقبتهای بهداشتی بهحساب میآید که دارای 60 دفتر کار در 20 کشور مختلف است. مک کان هلث، خدمات مختلفی در این دفترها ارائه میدهد که باعث جذب مشتریان در فضای کاملا تخصصی دارو و درمان شده است. آنچه این مجموعه در فضای مشاوره ارائه میدهد عبارت است از افزایش بینش مشتریان به بازار، ارائه نقشه موقعیتهای موجود در بازار، ارائه شواهد دنیای واقعی کسبوکار، ارائه سیاستهای قیمتگذاری، توسعه بازار و مشاوره در حوزه برند.
اما در بخش ارتباطات پزشکی این شرکت، برنامهریزی انتشارات، آموزشهای پزشکی، برگزاری کنفرانسها و سمپوزیمها و تبادلات علمی و سیستمهای آموزش از راه دور را ارائه میکند. بخشی در این مجموعه در راستای بازاریابی پزشکی حرفهای فعالیت میکند که بیشتر به برندهای غیرژنریک در حوزه برندسازی و ترویج مشاوره داده و امکانات رسانههای دیجیتال را در اختیار این مشتریان قرار میدهد. از دیگر امکانات این بخش ارائه ابزار لازم برای بخش فروش و کنفرانسهاست.
اما همانگونه که میدانید در دنیای پزشکی بخشی از داروها، به داروهای بدون نسخه یا OTC شهرت دارند. شرکت مک کان هلث این مجموعه از محصولات را نیز در یک بخش خاص خدماتی خود قرار داده و به تولیدکنندگان این داروها نیز خدمات تبلیغاتی و ترویجی ارائه میدهد. ایجاد آگاهی در حوزه سلامت، ارائه خدمات دیجیتال و شبکههای اجتماعی، ارتباط با مصرفکنندگان از دیگر خدمات این بخش است.
این شرکت سعی کرده در حوزه سلامت عمومی نیز دخیل باشد. ایجاد نیاز برای تقاضای زندگی سالم، خلق و گسترش بازاریابی خلاقانه، طراحی استراتژی برای سازمانهای غیردولتی و موسسات دولتی و برنامههای اجرایی خلاقانه جزو فعالیتهای مربوط به سلامت عمومی مک کن است.
تبلیغ منتخب
تبلیغ منتخب این هفته ویدئویی از کمپین تبلیغ اپلیکیشن تلفنهای همراه و تبلت است که در زمینه اهدای خون کاربرد دارد. این کمپین در کشور سنگاپور اجرا شده که چالش اصلی در آن درصد پایین اهداکنندگان خون به نسبت کل جامعه است و همواره این کشور بهویژه در مورد گروههای خونی کمیاب بهطرز خطرناکی کمبود داشته است. نرمافزار Red cross connection با هدف نجات جان انسانها و توسط کمپانی مک کن هلث ساخته شده است.
شاید این نرمافزار را بتوان یک شبکه اجتماعی انتقال و اهدای خون دانست که توسط صفحه فیسبوک این مبارزه تبلیغاتی گسترش یافته است. این اپلیکیشن توسط شیوههای مختلف تبلیغی به مردم این کشور شناسانده شده است. در ویدئوی این کمپین که بهصورت انیمیشن دو بعدی تهیه شده است به روشنی ویژگیهای این نرمافزار تشریح و اثرات مطلوب اهدای خون در جامعه بیان شده است. جالب اینکه این تبلیغ بهصورت ویروسی انتشار یافته و در مجموع این کمپین اثرات مطلوبی بر این مشکل داشته است. (برای مشاهده این تبلیغ از کد این نوشته استفاده کنید.)
نشانی نویسنده:www.alijah.ir
مشاور تبلیغات و برندسازی