سه ملاک اصلی برای اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری کشور اعلام شده است. میرابوطالب بدری، معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران از رویکرد جدید در اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری در سال 94 خبر داد و گفت: بازاریابی، اجرا و نحوه گزارش سه ملاک در ارزیابی هیاتهای تجاری است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، او با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: اعزام و پذیرش متقابل هیاتهای تجاری ـ بازاریابی و سرمایهگذاری نقش مهمی در رشد و توسعه تجارت خارجی کشور دارد و با رویکردهای جدیدی که در نظر گرفته شده است امیدواریم این تاثیرگذاری بیش از پیش شود.
وی با اشاره به نتایج مثبت اجرای آزمایشی این سه شاخص در سال جاری یادآور شد: شاخصهای ارزیابی هیاتها در سال 1393 کمی شده، این موضوع یکی از نوآوریهای سازمان توسعه تجارت ایران است و مجریان از ابتدای سال 1394 موظفند ضمن رعایت برنامه زمانبندی ارائه درخواستهای اعزام که سه ماه قبل از تاریخ اعزام هیات تجاری صورت میپذیرد نسبت به اجرای کلیه شاخصهای اعلامی اقدام کنند.