مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران به آلودگی موم‌های عسل اشاره کرد و گفت: مردم نباید به هیچ عنوان عسل با موم استفاده کنند. عفت رییسی افزود: موم‌ها منشأ آلودگی‌های ناشی از تجمع سموم آفت‌کش‌هاست. داروهایی که بعضاً به زنبورها می‌دهند، در موم رسوخ می‌کند که توصیه اکید این است که مردم عسل با موم نخرند. به گزارش ایسنا، وی به تأثیر خشکسالی‌ها در این صنعت اشاره و اظهار کرد: صنعت زنبور عسل شدیدا تابع محیط‌زیست است. همچنین تنها حشره و نخستین و آخرین شانس حفاظت از طبیعت و گرده‌افشانی است. زنبور سهم بسزایی در امر گرده افشانی، حراست از گونه‌های گیاهی نایاب، افزایش بهره‌وری و روغن‌دار شدن دانه‌های روغنی دارد. این در حالی است که در کشور ما اصلاً بهایی به این صنعت داده نمی‌شود.

رییسی سرحدی، گرده افشانی را از مهم‌ترین محاسن صنعت زنبورداری برشمرد و ادامه داد: با گرده‌افشانی، میوه‌های تک‌هسته‌ای 100 درصد افزایش بهره‌وری دارند، دانه‌های روغنی نیز بین 70 تا 100درصد و سایر میوه‌ها تا 90 درصد افزایش بهره‌وری خواهند داشت.