برندینگ در سازمان های موفق؛ این روزها دیگر به عنوان یک امر تشریفاتی محسوب نمی شود و ضرورت ایجاد و مدیریت آن بر بسیاری از مدیران آنها نیز پوشیده نیست. یک برند، نخستین و احتمالا بزرگ ترین توصیف یا «ظاهر» یک محصول، یک خدمت یا یک سازمان است. تمام برندها معمولا تصویری را تداعی می کنند؛ چه فرهنگی، چه زبانی، یا شخصی که هویت آن محصول یا خدمت یا سازمان را نشان می دهند.
به طور سنتی در وضعیت بازار امروزی مشتریان با بستن دریچه های ذهنی شان در مقابل هر پیام جدید، خود را راحت می کنند اما پرسش این است که چه چیزی در ذهن شان می ماند؟ مشتریان در این بین به پیام های جذاب و جالب تر اجازه ورود می دهند و آنها را در ذهن خود ذخیره می کنند و به محض اینکه چیزی در ذهن خود حک کردند، هر نوع تغییری مشکل خواهد بود. زیرا ذهن در مقابل تغییرات و ورودی های جدید مقاومت می کند. همین نکته تاثیر بسیاری در دنیای رقابت و همچنین ایجاد یک برند قدرتمند در ذهن مشتریان ایفا می کند.
کتاب «طراحی المان های هویت برند در مسیر شناخت برند» تالیف رضا سراجی کتابی است با امتیازات و ویژگی های متنوع که خوانندگان و علاقه مندان را در ایجاد یک برند قوی و تاثیر گذار یاری می کند. این کتاب مبتنی بر نظریه های آلینا ویلر و کوین لین کلر شناخته شده ترین نظریه پردازهای برندینگ دنیاست. همچنین در این کتاب از اشکال مختلفی استفاده شده و دارای نمونه های موردی است که به درک بهتر مفاهیم مطرح شده در کتاب کمک می کند.
در بخشی از این کتاب آمده است: لوگو باید موسسه شما را یکتا و درست آنچه که هستید معرفی کند و نسبت به رقیبان، شما را متمایز جلوه دهد. اگر در لوگوی خود از نشان یا نماد استفاده می کنید، این نشان باید متناسب و همسو با نوع صنعت، نام شرکت، ویژگی یا صفت ممیزه شرکت یا مزیت رقابتی آن باشد.
این کتاب دارای 196 صفحه و سه بخش است که توسط انتشارات بازاریابی منتشر شده است.