یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
بازار جهانی

صنعت جهانی نان از دریچه آمار و ارقام

8 سال پیش ( 1394/12/17 )
پدیدآورنده : فهیمه خراسانی  

از آنجایی که نان یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی در جهان به شمار می‌رود، بازار آن نیز قطعا بازار در حال رشد و پویایی خواهد بود. نکته قابل توجه در بازار جهانی نان، صنعتی شدن این محصول است. رشد شهرنشینی، افزایش نرخ اشتغال و... ارزش زمان را برای مردم جهان بیش از پیش کرده و دیگر وقتی برای پختن نان‌های سنتی باقی نگذاشته و گرایش عظیمی به سوی نان‌های صنعتی و آماده در جهان به وجود آمده است.

تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان

مصرف‌کنندگان امروزی به صورتی افراطی به سوی وعده‌های غذایی راحت و آسان روی آورده‌اند، انواع تنقلات در دسترس مانند ساندویچ‌های آماده که در میان‌وعده‌های کاری خود مصرف می‌کنند، از این دست هستند. تغییرات مداومی که در شرایط کاری افراد وجود دارد، بالا رفتن نسبی درآمدها و مشغله‌های کاری باعث تاکید بیشتر مصرف‌کنندگان در راحت و آسان به دست آمدن وعده‌های غذایی شده است.

برای زنان امروز که به خاطر مشغله‌های کاری وقت چندان زیادی برای آشپزی ندارند، نان به‌عنوان یک جایگزین مناسب در مقابل محصولاتی مانند برنج که طبخ آنها وقت بیشتری می‌برد، شناخته شده است. حتی در میان انواع نان، نان‌های روغنی آماده که نیاز به کره اضافی نیز در هنگام مصرف ندارند، رشد قابل توجهی را در صنعت نان‌پزی جهان داشته‌اند. همچنین در میان انواع محصولات نانی، انتظار می‌رود نان‌های مربوط به صبحانه سریع‌ترین رشد را تا سال 2017 با نرخ رشد سالانه 5.0درصد داشته باشند.

چشم‌انداز جهانی بازار نان تا سال 2017

شرکت تحلیلگران صنعت جهانی (GIA)، اعلام کرده است بازار جهانی محصولات مربوط به نان‌پزی تا سال 2017 به ارزش 447میلیارد دلار می‌رسد. ترجیحات جدید مصرف‌کنندگان در انتخاب محصولات نانی که راحت مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله تحولاتی است که در بازار این صنعت رخ داده است، همچنین افزایش مهاجرت از مناطق روستایی به سوی مناطق شهری نیز باعث افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان نسبت به محصولات نانی راحتی مانند انواع نان‌های آماده، شیرینی‌ها، بیسکویت‌ها، کیک‌ها و... شده است، بر این اساس فروشگاه‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، روند رشد سریعی را در میان محصولات مربوط به نان نشان می‌دهند.در میان محصولات نانی، دونات، نان‌های ویژه و پیتزا سریع‌ترین رشد را داشته‌اند.

بازارهای عمده جهانی نان

در حال حاضر بازار عمده محصولات صنعت نان در مناطق توسعه‌یافته آمریکای شمالی و اروپای غربی دیده می‌شود اما پیش‌بینی می‌شود که طی سال‌های آینده این بازار به مناطقی مانند آسیا، آمریکای لاتین، اروپای شرقی و خاورمیانه رسیده و رشد قابل توجهی در مناطق مذکور داشته باشد. عواملی مانند تغییر استانداردهای زندگی، افزایش نسبی درآمد، تشویق رونق اقتصادی، افزایش نرخ اشتغال و... از دیگر فاکتورهای مهم در رشد بازار صنعت نان در مناطق مذکور است.

به‌عنوان مثال مصرف کیک در آسیا به سرعت در حال بالا رفتن است و بیسکویت نیز در اروپای شرقی به‌صورت برجسته‌تری فروش دارد. بر این مبنا می‌توان گفت بازارهای مناطق در حال توسعه، پتانسیل بیشتری را برای رشد صنعت نان در خود نشان می‌دهند و مصرف سرانه آنها در حال بالا رفتن است، این درحالی است که در بازارهای کشورهای توسعه‌یافته، عواملی مانند نوآوری در طعم‌های جدید و به کار‌گیری مواد تشکیل‌دهنده سالم باعث بالا رفتن بسامد مصرف نان و رونق این بازار می‌شود.

در حال حاضر اروپا بزرگ‌ترین بازار جهانی را در صنعت نان از آن خود کرده است و ایالات متحده آمریکا و آمریکای لاتین در مرتبه‌های بعدی قرار دارند. با این حال، با توجه به پتانسیل رشد بلند‌مدتی که در مناطق آسیایی وجود دارد، پیش‌بینی شده است این بازار تا سال 2017 با نرخ رشد سالانه 6.0درصد، رهبری جهانی صنعت نان را از آن خود کند.

تولیدکنندگان نان در جنوب شرقی آسیا

کشورهای جنوب شرقی آسیا یک چشم‌انداز مناسب برای کسب‌و‌کارهای مربوط به تولید نان به شمار می‌روند. به‌عنوان مثال چین، هنگ‌کنگ و مالزی در حال تجربه رونق اقتصادی در تولید نان هستند، رشد قوی اقتصادی، افزایش استانداردهای زندگی، بالا رفتن سبک زندگی غربی و کمبود وقت برای پختن نان‌ در منازل، از جمله عواملی هستند که باعث رشد هر چه بیشتر صنعت نان‌پزی در این مناطق شده‌اند. نان‌پزی‌های مدرن و جدیدی که در سال‌های اخیر در چین و هنگ‌کنگ تاسیس شده‌اند، همگی نشان‌دهنده افزایش رونق بازار نان هستند.

سلامت فردی در تولید نان

از جمله تحولات بزرگی که در صنعت نان‌پزی جهان رخ داده است، توجه بیشتری است که به مصرف‌کنندگان و تفاوت‌های سنی آنها می‌شود، آنچه تاکنون در این بازار تولید می‌شد، بیشتر برای بزرگسالان در نظر گرفته شده و با توجه به ذائقه و نیازهای این گروه سنی تولید می‌شد اما امروزه با توجه به عوامل مهمی مانند بهبود صنایع غذایی و رعایت بهداشت و سلامت فردی، تفاوت‌های سنی را نیز در میان مصرف‌کنندگان در نظر می‌گیرند، به‌عنوان مثال در تولید بیسکویت‌ و نان‌های صبحانه برای کودکان، به غنی شدن این نان‌ها توسط غلات مورد نیاز، اهمیت داده یا در تولید نان بزرگسالان به ارائه محصولاتی با ذرت‌های غنی‌ شده می‌پردازند که برای کاهش پوکی استخوان مفید هستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/V9rnRj7v
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه