رئیس گروه مالی گردشگری گفت: شعار ملی گردشگری و برند گردشگری ایران باید اولویت اول حضور در فضای جهانی باشد. به گزارش ایسنا، مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری با اشاره به نقش مهم صنعت گردشگری در رشد و توسعه اقتصادی گفت: برای حضور در بازارهای جهانی چارهای نداریم، جز اینکه برند گردشگری ایران را در فضای بینالمللی مطرح کنیم. وی که در کنفرانس بینالمللی گردشگری ایران سخن میگفت، افزود: اعتبار هر کالایی در برند آن است، هرچند در این حوزه باید برندهایی را که داریم به دنیا معرفی کنیم و مسلما در صورت رفع موانع صنعت گردشگری، این صنعت برای ایران درآمد ارزی و اقتصاد پایدار را همراه خواهد داشت.
جهانگیری با اشاره به توسعه برند محصولات گردشگری عنوان کرد: بزرگترین چالش در این عرصه خدمات و بهرهوری است، بنابراین ما باید شهامت ورود به بازارهای جهانی را داشته باشیم تا از تکنولوژی و تجهیز است آن کمک بگیریم. در فضایی که تکنولوژی حرف اول را میزند بدون تجهیز به علم و تکنولوژی روز دنیا محو میشویم.
رئیس گروه مالی گردشگری در ادامه اظهار داشت: همچنین باید مسیر ورود برندهای جهانی را به کشورمان باز کنیم و همانطور که در دیپلماسی سیاسی به موفقیتهایی رسیدیم، مسلما در دیپلماسی اقتصادی نیز حرف برای گفتن داریم. وی افزود: ایران هراسی و عدم امنیت بزرگترین آسیب به صنعت گردشگری کشورمان است، بنابراین حاکمیت و دولت باید با توجه به شرایط جدید برای معرفی ایران بیشتر تلاش و هزینه کنند. ما نیز بهعنوان فعالان خصوصی از دولت و شخص آقای سلطانیفر و رحمانی موحد درخواست داریم تا برند گردشگری را بهعنوان یک مولفه اقتصادی در دنیا مطرح کنند.
جهانگیری با اشاره به عضویت بانک گردشگری و شرکت سرمایهگذاری میراث فرهنگی در سازمان UNWTO عنوان کرد: از سازمان جهانی جهانگردی تشکر میکنم و امیدوارم که بتوانیم با تلاش گسترده گامهای خوبی در توسعه بیشتر صنعت گردشگری در ایران برداریم. رئیس گروه مالی گردشگری ضمن اشاره به لزوم حضور فعال بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت: ما فعالان بخش خصوصی باید آمادگی کامل برای حضور مؤثر و مستمر در صحنه اقتصادی داخلی و خارجی داشته باشیم. اکنون زمانی است که باید بخش خصوصی دیپلماسی اقتصادی را به عهده بگیرد.