پنجشنبه, ۱ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Thu, 21 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

در نگاه اول شاید وقتی به‌عنوان یک مخاطب بشنویم که یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی اقدام به برگزاری مسابقات نقاشی برای هنرمندان کرده، تعجب کنیم. خود هنرمندان هم این انتظار را ندارند که شرکتی همچون پارس‌آنلاین در راستای حمایت‌ از آنها کمپینی را برگزار و هزینه‌های زیادی را برای اجرا این کمپین صرف کند. با تمام این اوصاف، شرکت پارس‌آنلاین اخیرا مسابقاتی را برای هنرمندان طراحی کرده که در آن هنرمندان جوان آثار هنری خود را برای این شرکت ارسال می‌کنند و این آثار از طریق داورهای هنری ارزش‌گذاری می‌شود و درنهایت به هنرمندی که اثر هنری او ارزشمندتر است هدایایی داده می‌شود.

5468579567

برخی از کارشناسان بازاریابی این اقدام پارس‌آنلاین را اقدامی غیرهدفمند می‌دانند و برخی دیگر بر این باور هستند که پارس‌آنلاین حداقل باید از این ایده استفاده‌های جانبی کرده و حمایت بیشتری را از هنرمندان انجام دهد. با تمام این اوصاف، در دورانی که خلاقیت اکثر سازمان‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی فقط به حمایت از محیط‌زیست خلاصه می‌شود، کمپین‌هایی مثل کمپین پارس‌آنلاین که در راستای حمایت از هنرمندان است، می‌تواند اقدام متفاوتی باشد که سازمان‌های ایرانی در آن ورود نکردند و همین موضوع ممکن است برای پارس‌آنلاین وجه تمایزی محسوب شود.

حسین گل‌حسینی، کارشناس ارشد بازاریابی در گفت‌و‌گو با «فرصت امروز» بیان می‌کند: کمپین پارس‌آنلاین بیشتر درصدد نشان دادن مسئولیت اجتماعی است و این کمپین می‌تواند به‌صورت کلی برای پارس‌آنلاین خوشنامی را به ارمغان بیاورد و بااینکه این کمپین بیان و ظاهر مسئولیت اجتماعی را دارد اما در عملکرد و واقعیت این موضوع در راستای مسئولیت اجتماعی نیست و بیشتر شبیه یک نمایش تبلیغاتی با الهام از کمپین اخیر شهرداری است. این کمپین درصدد حمایت از قشر هنرمندان جوان است و هزینه‌ زیادی برای این کمپین خرج شده و خواهد شد و به‌عنوان حداقل حمایت، آثار این هنرمندان جوان در این کمپین مطرح می‌شود و حمایت‌های مالی از پنج نفر صورت می‌پذیرد اما این کمپین می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد، چون هنرمندان تمایل دارند آثار آنها خریداری شود و حتی هنرمندانی که از قشر مرفه جامعه هستند نیز تمایل دارند آثارشان ارزشمند تلقی شود و کسی حاضر باشد در ازای آن مبلغی را پرداخت کند.

کمک به هنرمندان

گل‌حسینی ادامه می‌دهد: بهتر است در این کمپین به فروش آثار هنرمندان کمک شود و صرفا به مطرح‌شدن آثار این هنرمندان اکتفا نکنند به‌عنوان نمونه پارس‌آنلاین می‌تواند گالری آنلاین برای این هنرمندان ایجاد کند و از هنرمندان حمایت‌های مالی کند که این موضوع باعث ترویج آثار هنری این هنرمندان می‌شود و در این گالری پارس‌آنلاین می‌تواند تخفیفی را برای آثار هنری این هنرمندان در نظر بگیرد و مبلغ تخفیف را پرداخت کند که از هنرمندان و مشتریان حمایت کند تا به ترویج فروش آثار آنها کمک کند؛ به‌صورت کلی پارس‌آنلاین از طریق این موضوع می‌تواند ارتباط خوبی با جامعه برقرار کند و هزینه‌ای که قرار است پارس‌آنلاین برای بیلبورد‌ها و تبلیغات این موضوع خرج کند، می‌تواند در راستای تخفیف به مشتری و حمایت از هنرمندان صرف شود.

این کارشناس ارشد بازاریابی اظهار می‌کند: امروزه شرکت‌های معتبر دنیا از طریق روش‌های بازی‌پردازی در فضای کسب‌و‌کار بدون پرداخت هزینه‌ای مخاطبان زیادی را جذب می‌کنند به‌عنوان نمونه کمپین صبحانه دنت بدون پرداخت هزینه زیادی مخاطبان زیادی را جذب کرد. پارس‌آنلاین هم می‌تواند روی تبلیغات دیجیتال سرمایه‌گذاری و به‌جای هزینه‌های گزاف تبلیغاتی از هنرمندان حمایت‌های بیشتری کند.

ایجاد یک حس خوب برای مخاطب

گل‌حسینی درباره حمایت پارس‌آنلاین خاطر‌نشان می‌کند: پارس‌آنلاین می‌تواند این حمایت از هنرمندان را ترویج و آن را دائمی‌تر کند و از این طریق ارتباط خوبی را با مخاطب ایجاد کند و همین موضوع حس خوبی را برای مشتریان به همراه دارد. به‌صورت کلی اقداماتی که در راستای مسئولیت اجتماعی انجام می‌شود، معمولا خیرخواهانه است و از طریق کمک‌های مالی، توجه به محیط‌زیست، حمایت‌ از امور خیریه و... میسر و روح برند از طریق مسئولیت اجتماعی در جامعه ایجاد می‌شود. به‌طور کلی می‌توان گفت اقداماتی که در راستای مسئولیت اجتماعی انجام می‌شود تیغ دولبه‌ای است و اگر این اقدامات مسئولیت اجتماعی به‌درستی انجام نشود عواقب بدی را برای سازمان به همراه دارد. باتوجه به این موضوع پارس‌آنلاین می‌توانست کمک‌هزینه‌ای را برای هنرمندان در نظر نگیرد اما در راستای حمایت مردم از هنرمندان گامی را بردارد که ماندگارتر هم خواهد بود. از طرفی پارس‌آنلاین می‌تواند اقدامات دیگری را نیز در راستای مسئولیت اجتماعی انجام دهد، یکی از این اقدامات، ارائه اینترنت رایگان به مدارس مناطق محروم است یا در راستای رشد تکنولوژی برای قشرهای ضعیف جامعه اقداماتی را انجام دهد.

این کارشناس ارشد بازاریابی می‌افزاید: از دیگر اقدامات پارس‌آنلاین در حوزه مسئولیت اجتماعی می‌تواند فرهنگ استفاده از اینترنت باشد. همواره نهادهای فرهنگی و دولتی درباره خطری که اینترنت ممکن است برای خانواده‌ها به همراه داشته باشد هشدار داده‌‌اند؛ به‌عنوان نمونه این خطرها شامل عدم اعتماد به افراد در فضای مجازی، عدم انتشار عکس ناصحیح در شبکه‌های اجتماعی و. . . است که پارس‌آنلاین می‌تواند با دست گذاشتن بر این موضوعات و تولید محتوای آموزشی و انتشار آن در کانال‌های مختلف، مسئولیت اجتماعی خود را نسبت به خانواده در فضای اینترنت نشان دهد.

ایجاد مزیت رقابتی

گل‌حسینی درباره «نحوه کار شرکت‌های معتبر دنیا که اقداماتی را در راستای مسئولیت اجتماعی انجام می‌دهند» بیان می‌کند: سازمان‌های معتبر دنیا اتاق فکری منسجم و قوی برای ایجاد کمپین‌های مختلف دارند اما به‌صورت کلی در ایران این کمپین‌های جای کار بسیار زیادی دارد و بسیاری از شرکت‌های در این راستا به‌صورت آزمون‌وخطا جلو می‌روند و اجرای خوب کمپین‌هایی در راستای مسئولیت اجتماعی برای سازمان‌ها مزیت رقابتی را نسبت‌ به رقبا ایجاد می‌کند و هویت برند روی ذهن مخاطب تاثیرات بسزایی را می‌گذارد.

ایجاد نگرشی مثبت در ذهن مشتری

تورج تاج، کارشناس ارشد بازاریابی در گفت‌و‌گو با «فرصت امروز» می‌گوید: به‌صورت کلی این نکته بسیار حائز اهمیت است که سازمان‌ها باید برنامه‌ریزی دقیقی در راستای تبلیغ خود داشته باشند و سازمان‌هایی که بالغ می‌شوند و در راستای تبلیغات هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌کنند، به مسئولیت اجتماعی توجه زیادی دارند. شرکت‌هایی مانند پارس‌آنلاین که در دوره بلوغ خود هستند باید در این زمینه اقداماتی را انجام دهند این کمپین پارس‌آنلاین نیز در راستای مسئولیت اجتماعی تعریف می‌شود و هدف از این اقدامات ایجاد نگرشی مثبت در ذهن مشتری است.

تاج می‌افزاید: در ایران به علم نشانه‌شناسی توجه زیادی نمی‌شود اما با توجه به علم نشانه‌شناسی می‌توان اقداماتی را انجام داد که مشتری در هنگام خرید ذهنیت مثبتی نسبت به سازمان داشته باشد و همین ذهنیت مثبت وجه تمایزی برای او باشد و مشتری از طریق این وجه تمایز اقدام به خرید کند. حداکثر تعداد هنرمندانی که از این کمپین استفاده می‌کنند 2هزار نفر می‌شود و در حقیقت این افراد هم نمی‌توانند با توجه به هزینه‌ای که پارس‌آنلاین صرف این کمپین کرده است، سودآوری خوبی را برای سازمان داشته باشد اما همین ذهنیتی که ممکن است این کمپین در ذهن افراد جامعه ایجاد کند، با جذابیت و محبوبیت برند همراه است.

خرید آثار هنری توسط پارس آنلاین

او ادامه می‌دهد: ایده کمپین پارس‌آنلاین به این دلیل که توانسته فضای خالی را شناسایی و از آن استفاده کند، ایده جدیدی است. در این کمپین در ابتدا فراخوانی به هنرمندان داده می‌شود که آثار هنری خود را برای این کمپین ارسال کنند و از طریق پنج داور هنری که پارس‌آنلاین دارد به هر یک از این آثار امتیازی داده می‌شود و پارس‌آنلاین نمایشگاهی برای بازدید آثار می‌گذارد که مردم از این آثار هنری دیدن کنند و درنهایت به هنرمندی که آثار او از نظر کارشناسان ارزش بیشتری دارد، هدیه‌ای داده می‌شود اما پارس‌آنلاین می‌توانست آثار این هنرمندان را خریداری و از این طریق حمایت بیشتری از هنرمندان کند، چون نقاش‌های حرفه‌ای در این دوره شرکت نمی‌کنند و نقاش‌های جوان نیز تمایل دارند آثار آنها دیده شود و درنهایت این آثار به فروش برسد.

این کارشناس ارشد بازاریابی درباره اقدامات شرکت‌هایی که در حوزه کاری پارس‌آنلاین هستند خاطرنشان می‌کند: بیش از 70 درصد سازمان‌هایی که تمایل دارند در حوزه مسئولیت اجتماعی اقداماتی را انجام دهند، روی مسائل محیط‌زیست سرمایه‌گذاری می‌کنند و این سازمان‌ها تمایل دارند به مخاطبان نشان دهند که سلامت جامعه برای آنها اهمیت زیادی دارد و بسیاری از سازمان‌هایی که در حوزه کاری پارس‌آنلاین هستند روی مسائل محیط‌زیست سرمایه‌گذاری می‌کنند و از این طریق قصد دارند ذهنیت خوبی را نسبت به خود در جامعه ایجاد کنند.

گروه هدف پارس آنلاین

تاج درباره «گروه هدفی که پارس‌آنلاین انتخاب کرده است» بیان می‌کند: پارس‌آنلاین دهک‌های اول را هدف قرار داده است. به‌صورت کلی کسانی که به سمت ورزش‌های لوکس یا هنری مانند نقاشی می‌روند از دهک‌های اول جامعه هستند و پارس‌آنلاین هم در راستای مسئولیت اجتماعی روی این گروه از جامعه سرمایه‌گذاری کرده است.

او درباره تبلیغ کمپین پارس‌آنلاین اظهار می‌کند: بیشتر گالری‌های نقاشی که در کشور هستند، سایت دارند و در سایت‌های خود خبر‌های گالری‌ها را پوشش می‌دهند؛ پارس‌آنلاین در راستای تبلیغات خود می‌تواند از سایت‌های این گالری‌ها استفاده کند. اقدام دیگری که پارس‌آنلاین در راستای تبلیغ کمپین خود می‌تواند انجام دهد، تبلیغ در قالب رپورتاژ آگهی در مجله‌های هنری است. از طرفی پارس‌آنلاین می‌تواند با استفاده از تراکت‌هایی در مکان‌هایی مانند موزه هنر‌های معاصر، خانه هنرمندان و. . . کمپین خود را تبلیغ کند؛ این دست اقدامات می‌تواند هزینه تبلیغات پارس‌آنلاین را کاهش دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vcdKwLbQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه