اوبر (Uber) قصد دارد با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری نقشه اختصاصی خود را توسعه دهد.
اوبر نیازمند نقشه ای است که اطلاعات بیشتر و دقیق تری از وضعیت ترافیک و محل سوار و پیاده شدن مسافران بدهد. اوبر به دنبال گسترش فعالیت های خود به مناطق بیشتر و ارائه سرویس های متنوع تر است، به همین دلیل داشتن یک نقشه اختصاصی کمک شایانی به آن خواهد کرد.
برایان مک کلندون ، نایب رئیس تکنولوژی های پیشرفته اوبر، گفت: نقشه دقیق قلب تپنده سرویس ما و پایه کسب و کارمان است. اگر نقشه های تعاملی دیجیتال وجود نداشتند، شرکتی مثل اوبر نیز وجود خارجی نداشت.
تصمیم اوبر برای سرمایه گذاری ۵۰۰میلیون دلاری روی یک نقشه اختصاصی در راستای از میان بردن وابستگی به نقشه های گوگل است. اوبر هم اکنون در بیشتر نقاط دنیا از نقشه های شرکت گوگل استفاده می کند. با توجه به شکوفایی های مالی اخیر این شرکت، نیاز به گسترش کسب و کار به خوبی حس می شود و لازمه این توسعه در اختیار داشتن یک نقشه دقیق است.
اوبر مالک و همکار چند شرکت فعال در عرصه تکنولوژی های نقشه برداری است؛ deCarta یکی از شرکت های فعال در نقشه برداری دقیق و مکان یابی بوده که سال گذشته توسط اوبر تصاحب شده است. این شرکت همچنین تکنولوژی استفاده شده در نقشه های بینگ مایکروسافت را در اختیار دارد و از ۱۰۰ کارمند مایکروسافت برای جمع آوری اطلاعات نقشه هایش بهره می برد.