هرروزه مصرفکنندگان در معرض صدها تبلیغ تجاری قرار میگیرند، تبلیغاتی که مصرفکنندگان معتقدند روی آنها تاثیرگذار نیست، ولی تولیدکنندگان این تبلیغات همچنان به کار تولید آن مشغولند. تبلیغات تجاری هنوز بهصورت یک رمز و راز محسوب میشود. کتاب «روانشناسی تبلیغات تجاری؛ تبلیغات تجاری و ذهن مصرفکننده» به تولیدکنندگان تبلیغات تجاری میآموزد که چگونه از بودجه تبلیغاتی خود بهترین بهرهبرداری را کنند و به مصرفکنندگان میگوید که چگونه تبلیغات بر انتخاب نام تجاری توسط آنها تاثیرگذار خواهد بود.
ماکس ساترلند، نویسنده این کتاب یکی از مدیران موسسه مارکت تکنالوجیزاست. او از مسئولان ساترلنداسمیت پیتیوای لیمیتد است که از جمله 10شرکت برتر تحقیقات بازار استرالیا محسوب میشود. کتاب روانشناسی تبلیغات تجاری ترجمه سینا قربانلو، نتیجه سالها تجربه ساترلند در حوزه تبلیغات تجاری است.
کتابی که از رمز و رازهای تاثیرات تبلیغات روی مخاطب رمزگشایی میکند و برخی سازوکارهای روانشناختی بنیادین تبلیغات تجاری را توصیف میکند. این کتاب برای مدیران شرکتهایی که هزینههای بالایی را درعرصه تبلیغات تجاری صرف میکنند، میتواند مفید باشد. همچنین مدیران بازاریابی و مدیران شرکتهای تبلیغاتی نیز میتوانند از مخاطبان اصلی این کتاب باشند. کتاب در دو بخش تقسیمبندی شده است که در بخش اول 9 فصل و در بخش دوم 17 فصل قرار گرفته است.
در بخش اول کتاب نویسنده به رمزگشایی این موضوع میپردازد که چرا تبلیغ تجاری مدتهای مدیدی است که همچنان بهصورت رمز و راز باقیمانده است؟ بخش دوم این کتاب تحت عنوان: آنچه عمل میکند، آنچه عمل نمیکند و چرایی آن؟ است که در این بخش فصلهایی مانند: برنامهریزی راهبردی مبارزه تبلیغاتی در حول قفسه بایگانی ذهنی مصرفکنندگان و وقتی تبلیغی را متوقف میکنید چه روی میدهد؟ جای گرفته است. این کتاب توسط انتشارات مبلغان در 299 صفحه منتشر شده است.