سه شنبه, ۱۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 5 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

در بازاریابی اصطلاحی وجود دارد که بیان می‌کند کار یک بازاریاب هیچ‌وقت تمام نمی‌شود؛ شاید این جمله در نگاه اول اندکی اغراق‌آمیز به نظر بیاید اما این مسئله به‌خصوص در رابطه با بررسی اقدامات و نوآوری‌های رقبا، کاملا درست است.  

یکی از فعالیت‌های بسیار مهم در بازاریابی، زیر ذره‌بین قرار دادن استراتژی‌های بازاریابی رقبا شامل شیوه بسته‌بندی، تبلیغات، بهره‌گیری از سیاست‌های تشویقی و فعالیت‌ در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی است.  

برخلاف برندهای بزرگ، کسب‌و‌کارهای کوچک معمولا منابع کافی برای ردیابی فعالیت‌های رقبایشان در اختیار نداشته و برمبنای این تصور که چنین کاری مستلزم صرف هزینه‌های گزاف است، از آن صرف‌نظر می‌کنند.  

 

این درحالی است که شما می‌توانید با تنظیم فرآیندهای قاعده‌مند، به‌راحتی فعالیت‌های رقبای خود را پیگیری کرده و آنها را به صورت هدفمند مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید.  همین حالا می‌توانید دست به کار شوید؛ در ادامه توصیه‌هایی در این خصوص مطرح شده‌اند. 

در گوگل‌آلرت (Google Alert) ثبت‌نام کنید

به‌روز‌رسانی اطلاعات در رابطه با فعالیت‌های آنلاین رقبا، با استفاده از سرویس گوگل‌آلرت کاملا رایگان و در عین حال آسان است.  با وجود مدت‌زمان نسبتا طولانی‌ای که از پیدایش این سرویس می‌گذرد، شاید هنوز هم آنطور که باید در بین کاربران فارسی‌زبان جا نیفتاده باشد.  

این در حالی است که شما به‌راحتی می‌توانید تنها با مشخص کردن موضوع و حوزه مورد توجهتان در گوگل‌آلرت، از هر اتفاق جدید و مطالب تازه‌ای که در رابطه با آن موضوع خاص نوشته می‌شود، خبردار شوید.

تنها اسم رقبای خود را وارد کرده و مشخص کنید دوست دارید از چه چیزی در رابطه با آنها باخبر شوید: اخبار، وبلاگ‌ها، ویدئوها ، بحث‌ها و تبادل نظرها.  به این ترتیب شما با دریافت ایمیل ازهرگونه اتفاق تازه در حوزه مورد نظر، باخبر خواهید شد. 

با رقبای خود در رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید

 شما می‌توانید با استفاده از فیس‌بوک، توییتر و دیگر رسانه‌های اجتماعی، در جریان فعالیت‌های رقبا قرار گرفته و اطلاعاتتان را در رابطه با آنها به‌روز‌رسانی کنید.  

برای اطمینان از حصول بهترین نتیجه، لازم است هم به دنبال نام برندها و هم به دنبال نام افراد کلیدی شناخته شده به عنوان رقیب باشید.  به عنوان مثال اگر شما مدیر یک رستوران هستید، بهتر است علاوه بر جست‌وجو در رابطه با نام رستوران‌هایی که به عنوان رقیب شما شناخته می‌شوند، اسم سرآشپزها و رستوران‌دارهای رقیب را هم جست‌وجو کنید تا از این طریق بتوانید در جریان کلیه فعالیت‌های آنها قرار بگیرید. 

برای دریافت خبرنامه‌ها و پیشنهادهای تشویقی رقبای خود ثبت‌نام کنید

 شما می‌توانید با ثبت‌نام برای دریافت ایمیل‌ها و شرکت در برنامه‌های کمپین‌های بازاریابی مستقیم رقبای خود که درمجموع معمولا تحت عنوان برنامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری شناخته می‌شود، به یک مشتری دائمی برای رقبای خود تبدیل شده و از این طریق به سرعت در جریان تازه‌ترین پیشنهادها و اقدامات بازاریابی آنها قرار بگیرید. 

وب‌سایت‌های رقبای خود را مرتب بررسی کنید

 شما می‌توانید با بررسی وب‌سایت‌های رقبایتان، اطلاعات بسیاری را در رابطه با آنها به دست آورید.  این کار می‌تواند به شما کمک کند در جریان تازه‌ترین اقدامات آنها در حوزه بازاریابی قرار گرفته و علاوه بر آن از برنامه‌های آتی رقبای خود نیز آگاهی پیدا کنید. 

هدف اصلی از اتخاذ کلیه این اقدامات آن است که اطمینان حاصل کنید اجزایی که شما در برنامه‌های بازاریابی‌تان به‌کار می‌گیرید، برتری‌هایی نسبت به رقبایتان دارد.  

حتی شما با پیگیری فعالیت‌های رقبا می‌توانید در صورت بروز احتمالی مشکلی در استراتژی‌های بازاریابی اتخاذ شده توسط رقبا، احتمال وقوع موردی مشابه در شرکت خودتان را بررسی کرده و به این ترتیب از برخی مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.  

بررسی فعالیت‌های رقبا با دیدی بازتر، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که از تمامی پیام‌هایی که مشتریان بازارتان را هدف قرار داده آگاهی پیدا کنید؛ تنها از این طریق است که شما می‌توان اطمینان یابید هنوز در بازار رقابت حرفی برای گفتن دارید.

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YOJtyHP5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکس
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه