دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

در مقاله ای خوانده ام که «چنان چه شما مشتریان خود را لوس کنید، آنها نیز مطابق میل شما رفتار خواهند کرد و ناگهان خواهید دید که مشتری از کسی که فقط به شما پولی بدهکار است، جایگاهی بالاتر دارد.»

اما چگونه می توان این مهم را انجام داد؟ از شماره قبل وارد نکاتی شدم که به شما در خشنود سازی مشتری کمک خواهد کرد و به عبارت دیگر خشنود سازی همیشگی مشتری، آنها را «لوس» خواهد کرد و این برگ برنده شما خواهد بود.

در یادداشت پیشین به پنج نکته اشاره کردیم، برای یادآوری خیلی سریع این نکات را با یکدیگر مرور می کنیم:

1. همیشه بکوشید بهتر عمل کنید.

2. نیازهای مشتریان را پیش بینی کنید.

3. تحویلی فراتر از انتظارات مشتریان داشته باشید.

4. در سرتاسر کانال های ارتباطی یکدست و منسجم عمل کنید.

5. به طور دائم از ارزشی که به مشتری خود ارائه می دهید اطمینان حاصل کنید.

در ادامه با یکدیگر به بررسی سایر نکات می رویم.

6. نارضایتی را از بین ببرید و بر وفاداری تمرکز کنید:

اگرچه، هیچ رابطه واقعی میان وفاداری و رضایت وجود ندارد اما حقیقت این است که شما نمی توانید وفاداری مشتری را خلق کنید مگر تا زمانی که قادر به شناسایی و حذف نارضایتی مشتری باشید. بنابراین بکوشید محرک های نارضایتی را یافته و آنها را حذف یا اصلاح کنید.

7. با مشتریان همدردی کنید:

به معنی این است که به مشتریان خود نشان دهید واقعاً به آنها اهمیت می دهید، آنها را به خوبی و فراتر از بخش بندی های اولیه برای پشتیبانی خواسته ها و نیاز های احساسی، نگرش ها، رفتارها و تعهد ها درک می کنید.

8. روی توانمند سازی کارکنان خود کار کنید:

یک جمله بسیار ساده: «کارکنان شادتر واقعاً به معنی مشتریان شادتر است». کارکنان خود را با دادن اختیار و ابزار لازم برای بهبود تجربه مشتری، توانمند کنید و سپس اوج گرفتن تعلق خاطر کارکنان و مشتریان به سازمان را ببینید.

9. بر تجاربی که برای اغلب مشتریان مهم است تمرکز کنید:

در سرتاسر یک سفر معمولی، مشتریان شما تعاملات و تجارب متعددی را دارند. با تمرکز بر بهبود آنهایی که بیشترین اهمیت را برای مشتریان تان دارد (با وزن دهی به محرک هایی که باعث رضایت و وفاداری می شود)، شما می توانید تخصیص منابع را بهتر و مصرف آنها را اولویت بندی کنید.

10.  مهم ترین مسائل مشتریان تان را بدانید:

با جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف نظیر نظرسنجی ها، کارکنان، شبکه های اجتماعی، مرکز تماس و دیگر منابع می توانید مسائل مختلف را که مشتریان با آنها مواجه هستند، تعیین و جمع بندی کنید. یک لیست از 10 موضوع اول (با بیشترین فراوانی) برای خود تهیه کرده و اقداماتی برای رفع آنها صورت دهید.

11. به مشتریان برای رسیدن به اهداف شان کمک کنید:

بسیاری از شرکت ها از روش Push یا فشاری، محصولات و خدمات خود را به مشتریان عرضه می کنند. این کار را نکنید! شما باید آن چیزی را ارائه دهید که متناسب با نیازهای مشتریان باشد، تجاربی را خلق کنید و پیشنهادهایی را ارائه دهید که در راستای اهدافی باشد که مشتریان شما می خواهند انجام دهند.

12.  اگر اشتباه کردید، عذرخواهی کنید و آن را حل و فصل کنید:

یادتان باشد همه اشتباه می کنند. پس شرکت ها هم مانند افراد عادی می توانند اشتباه کنند و البته مشتریان اذیت خواهند شد. اما به ندرت پیش می آید که یک عذرخواهی صادقانه نتواند رضایت مشتری را جلب کند حتی درخصوص ناراحت ترین و ناراضی ترین مشتریان. در صورتی که شما نیز با اقدام خود و حل مجدد مشکل مشتری از عذرخواهی خود پشتیبانی کنید.

در دو یادداشت بعدی به سایر موارد خواهیم پرداخت و شما را با نکات دیگری آشنا خواهیم کرد که با به کارگیری آنها می توانید باعث شگفتی و خشنودی در مشتریان تان شوید.

ارتباط با نویسنده :Email:payam.navi@gmail.com

مدرس و مشاور CRM ، CEM  و باشگاه مشتری

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2T0lgx7t
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه